Probleem na bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer eens de oude bios terug te zetten, ik heb ook zoiets gehad, toen zag de pc niet mijn hele HD en een andere bios versie deed dat wel;)

Probeer eens batterij eruit en dan een paperclip even tussen de batterij contactjes [in het zwarte schaaltje] houden... dan weet je zeker dat ie alles kwijt is [die elcootjes op het moederboard houden soms vreselijk lang lading vast]

Ik heb net terug geflashd naar de oudere versie, maar het heeft niet geholpen :( hij gaf wel een fout aan bij chipset.

Hallo

En .... ga je ons nu ook die foutmelding geven ??

Of moeten we er allemaal maar eens naar raden ??

Peter

kheb die niet opgeschreven, maar da was gewoon : zo dat je kon afbreken, doorgaan, negeren (zo iets ongeveer)

Dit is de fout : critical error : Abort, Retry, Ignore, Fail?

Bij chipset stond wel Brandname : Intel
Codename : 8086

Ik heb een AMD 2500+ dus moet ik dit veranderen?
Ik had het geprobeerd eentje uit de lijst te pakken waar de brandname amd van was maar toen zei hij dat hij hem niet kon vinden...

We zullen eens zien of er nog iemand is die wat meer weet.
Blijf af en toe een bericht plaatsen dan gaat je vraag weer bovenin het lijstje.

Welke versie Bios heb je er nu op staan?
Type van Gigabyte F<nummer>

en hoe heb je alle settings staan:
FSB (Front side bus (je SW1 switch op je moederbord)
Multiplier (je CK_RATIO switch op je moederbord)

Zodra deze alle twee op iets anders dan Auto staan eerst die weer naar auto zetten.

de FSB vermenigvuldigd met de Multiplier moet namelijk ± 1833mhz zijn (dat is de exacte snelheid van een AthlonXP 2500+)

Als bv je multiplier op 13 staat dan zal je FSB op ±133 moeten staan
maar als je FSB op 100 staat dn moet de multiplier rond de 18 staan

Nu heb ik F3 opstaan, maar ik weet wel niet zeker als dat het standaard is. De jumpers heb ik al veranderd en terugezet.. maar dat hielp niks. Maar ik heb juist gezien dat er een klein krasje op mijn processor staat ( niet in het midden of op de ijzertjes, maar op het plastiek) Ik denk dat het hierdoor komt?
EDIT: ik heb net gekeken en de jumpers staan op AUTO.

Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb is jou moederbord uitgerust met een dubbele bios chip, (main en Backup) en kun je die vanuit je Bios met de F8 toets beheren

Als dat het geval is, controleer hoe die settings allemaal staan.

Kun je bijvoorbeeld nog kiezen tussen de 2 biossen waarvan je wil opstarten?
Zo ja check dan even welke van die twee nog werkt.

voor een eventuele meelezer: Ik houd niet van terriers...

voor een eventuele meelezer: Ik houd niet van terriers...
Ik ook niet maar ze houden wel heeeeeeeel erg goed iets vast. :D
Succes!

Zeg Mich, heb je die pc nu aan de praat gekregen?

Hij stond op main bios , ik heb hem eens veranderd naar de backup bios maar alles bleef hetzelfde..

Mitch, hier is nog een vraag van Crash:

Heb je na het flashen van het Bios wel de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" gedaan en daarna "Save and exit"?

Eventueel het Bios resetten door middel van de CMOS-Clear jumper(zie handleiding) of de batterij van het moederbord er voor een minuut of 10 á 20 eraf halen. Daarbij wel de stroom afkoppelen.

Heb je dit gedaan?

Als je nou nog een keer het bios ingaat schrijf dan eens de meest belangrijke zaken op. Dan wordt het hier wat duidelijker.

Hmm, ik had iets fout gedaan bij het veranderen als de bios in main of backup start. Nu was het gelukt om in backup te starte, ik had het opgeslagen, ik starte opnieuw op en hij deed niets meer , de pc stond aan ik hoorde hem de lampjes brandde maar het scherm, toetsenbord en muis gingen niet meer. Ik heb de batterij er even uitgehaald en toen ging alles terug. Misschien heeft dit er ook iets mee te maken..

Heb je na het flashen van het Bios wel de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" gedaan en daarna "Save and exit"?
had ik gedaan.

:(
Eventueel het Bios resetten door middel van de CMOS-Clear jumper(zie handleiding) of de batterij van het moederbord er voor een minuut of 10 á 20 eraf halen. Daarbij wel de stroom afkoppelen.
Heb ik ook al geprobeerd maar het hielp niet

Wat zijn zoal de belangrijkste dingen? Dan zal ik wat screens maken.

Wat zijn zoal de belangrijkste dingen? Dan zal ik wat screens maken.
Foto's maken bedoel je zeker.

Nou kijk, bootvolgorde hoef je natuurlijk niet te doen.
Usb toestanden niet.

Probeer ook deze van ErpCity nog eens:

Probeer eens batterij eruit en dan een paperclip even tussen de batterij contactjes [in het zwarte schaaltje] houden... dan weet je zeker dat ie alles kwijt is [die elcootjes op het moederboard houden soms vreselijk lang lading vast]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan