Probleem na bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer eens batterij eruit en dan een paperclip even tussen de batterij contactjes [in het zwarte schaaltje] houden... dan weet je zeker dat ie alles kwijt is [die elcootjes op het moederboard houden soms vreselijk lang lading vast]
Ook al geprobeerd hielp ook niet :(
Raar zo een moeilijk probleem heb ik nog nooit gehad
:)

Nee, dat kan ik me voorstellen. Ik heb het maar 1 keer gedaan met een pc die echt beroerd liep. Later bleek dat het moederbord gereviseerd moest worden (viel nog onder de garantie).
Flashen doe je alleen als het nodig is.
Heb je helemaal geen floppy moeten maken tijdens die installatie van de flash? Ik meen me zoiets te herinneren.

Zeg Mitch, je zegt dit: Ja eigenlijk was het al voor ik hem heb geflasht gebeurd. Toen ik mijn CPU koeling heb verwisseld. Daarna heb ik mijn bios geflasht. Sorry dat ik dit niet vermeldt heb.
Heb je met het verwisselen van die koeling misschien iets anders een beetje van z'n plek geduwd?
Kijk eerst eens naar je geheugen. Dat is ook gehalveerd.

Dit is ook wel een leuke van Crash: Als het goed is, kon je tijdens het flashen een backup laten maken. Anders staat ie waarschijnlijk op je moederbord cd-rom.
Heb je op die cd-rom gekeken?

Laatst bewerkt:
Heb je met het verwisselen van die koeling misschien iets anders een beetje van z'n plek geduwd?
Ik heb alles al terug eruit gehaald en terug er ingezet, alles goed gecontroleerd.
Heb je op die cd-rom gekeken?
Ja maar ik heb geen bestand gevonden om te flashen..

Ik heb alles al terug eruit gehaald
Geheugen dus ook gecontroleerd?
Wat had je met opstarten?

Als je dat hebt gedaan moeten we maar eens gaan kijken of er ergens op het internet settings staan.
Ik heb het idee dat je aardig hebt zitten rommelen :p

Wat had je met opstarten?
Ik bedoelde hoeveel geheugen er stond met opstarten.
Dat zie je denk ik nog wel.

Ik moet het eens goed doorlezen. Je zou opnieuw moeten kunnen flashen met de oude of goede.
Want met alleen settings controleren komen we er niet.
Moet ik eerst controleren.
Vanavond ben ik weg.

Heb je het boekje van je pc al gevonden?

Ik heb het idee dat je aardig hebt zitten rommelen
Goed idee :D
En..........is het leerzaam? ;)

Hahahaha :p
Ik moet nu weg.
Vanavond laat ben ik er weer.

groetjes ;)

Wat stond er in dat boekje dat je het niet zo goed vond?
Zag je ook iets van jumper settings e.d. of instellingen van het bios?
Anders moet je hier de exacte naam enz opgeven van je moederbord. Misschien is er online iets te vinden.

Hopelijk is dat wat lokoloko.

Mich, heb je DIT ook bekeken?

En heb je DEZE met reflash ook gezien?

Laatst bewerkt:
Ik heb juist gemerkt dat een RAM latje kapot is. Ik stak de eerste in en die ging goed, maar bij de 2de kwam er een piepend geluid toen ik opstarte en er werkte niets. Dus misschien komt het hierdoor dat mijn CPU maar op een 1900+ draait??

Zo technisch ben ik niet maar ik weet wel dat een slechtzittend geheugen hele rare dingen voortbrengt.
Hoe groot is de goede?

256MB, ik denk dat een 2500+ 512MB nodig heeft. Maar ik ga binnekort een latje bij halen en hopelijk gaat het dan.

Mmm, hij zou toch wel minimaal nogmaal op moeten kunnen starten. Als het andere geheugen er echter half in zat dan heb je b.v. een opstart van 25 minuten.
Ook een beetje loeierig.

ik heb 2000+ en 256mb en doet het hier prima dus idd hij zou gewoon moeten opstarten, begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het moederbord kapot is

Nou ja, een echt duidelijk beeld hebben we geen van allen. Mich heeft nogal wat 'geregeld' in het bios :)
Wel heeft bij een krasje gemaakt en dat lijkt mij funester.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan