Probleem nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucprobleempje

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart geckocht, de Nvidia Geforce 7600GT (AGP). Nadat ik hem had aangesloten heb ik eerst de oude drivers eraf gehaald en toen de nieuwste nvidia drivers erop gezet. Alles werkte goed totdat ik een probleem kreeg.

Als ik nu een film wil kijken via een media programma (Windows media player/ divx/ winamp) gaat mijn CPU naar 100%. Ook als ik Windows Live Messenger opstart krijg ik dit probleem. M'n pc word ineens langzaam en het beeld knippert soms zwart. :confused:

Ik denk dat dit probleem te maken heeft met hardwareversnelling maar ik weet het niet zeker. Ik heb een keer gelezen dat ik de hardwareversnelling op het 3de streepje moest zetten ipv voluit. Toen ik dit gedaan had werkte het inderdaad, maar nu is het probleem nog niet opgelost. Om bijv games te spelen heb je wel volle hardwareversnelling nodig.

Weet iemand misschien de oorzaak van dit probleem en heeft daar een oplossing voor?

Alvast bedankt :thumb:,

Luc

Welkom.

Ziet apparaatbeheer er goed uit?
Geen gele of rode tekens?

Ik denk ook dat je de verkeerde volgorde aangehouden hebt bij het plaatsen.

Je moet eerst de drivers van de oude videokaart vewijderen, dan de oude kaart zelf verwijderen, dn de nieuwe kaart plaatsen en dan de nieuwe drivers installeren.

Wat jij gedaan hebt, dus eerst de nieuwe kaart plaatsen, de PC opstarten en pas daarna de oude drivers verwijderen kan tot problemen leiden.

Welke kaart had je eerst??

Ik heb geen rode of gele tekens in apparaatbeheer. Ook heb ik de drivers eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd in de volgorde die je noemde maar het maakt geen verschil. M'n oude videokaart is de Geforce 5600.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan