Probleem overstappen vaste kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kipeke10

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
90
Hallo,
Ik heb sinds kort vaste kabel naar mijn PC geplaatst,
Alleen hij doet het niet! Ik krijgt de error dat er geen kabel is gevonden!
Terwijl ik alle kabels er goed/opnieuw in heb gedaan. En ik weet niet wat ik nu moet doen.. Op een andere pc met het zelfde bestuuringsysteem (Vista 64Bit) Doet hij het ook niet!
Hier een screen van de error(kruisje bij vaste kabel)

2d9py09.png



Mvg, Milan (kipeke10)
 
Het ziet er naar uit dat de kabel niet goed is.
 
:eek:

Het ziet er naar uit dat de kabel niet goed is.


Dat is niet best.. Want aangezien het door het plafond moest en via weet ik veel waar.. Koste het aanleggen er van best wat geld... Kan het echt niet iets anders zijn? Want dit is slecht nieuws...
 
Aangezien het op de andere PC ook niets doet, lijkt het idd op kabelstoring. Doormeten van de kabel zou uitsluitsel kunnen geven.
 


Hoe kom ik er achter als er een kabel breuk is? Kan ik dat ergens vinden.. Ofzo? want ik heb in totaal (voor 2 pc's) 25 meter kabel aan moeten leggen, En het word lastig om dat te vervangen....

Kan ik ook een kabel breuk vinden? als hij er zit?
Aan hoe ik een breuk herken..

En hoe kan ik het uitmeten?
 
Laatst bewerkt:
Met een universeelmeter, die spanning - stroom - weerstand meet.
 
Mag ik een simpeler en goedkoper testmethode voorstellen? (Ook uit te voeren zonder hulpmiddelen en zelfs wanneer de winkels dicht zijn, mits een stamdaard LAN kabeltje voorhanden is)

Pak de machine, zet 'm bij het punt waar de 'vaste kabel' vertrekt en sluit een standaard kabeltje aan van 1,50 meter. Verbinding? Dan is je lange kabel kapot. Géén verbinding? Dan is je lange kabel niet kapot en zit de oorzaak elders.
 
Laatst bewerkt:
loop er 1 kabel naar boven of beide?
eventueel andere uitgang pakken op router!
hier namelijk ook wel eens gehad ,was er een uitgang defect van de router!
 
Zo zie je maar weer, alles is mogelijk. De tip over het standaard kabeltje vind ik wel een goede. Niet aan gedacht.
 
Mag ik een simpeler en goedkoper testmethode voorstellen? (Ook uit te voeren zonder hulpmiddelen en zelfs wanneer de winkels dicht zijn, mits een stamdaard LAN kabeltje voorhanden is)

Pak de machine, zet 'm bij het punt waar de 'vaste kabel' vertrekt en sluit een standaard kabeltje aan van 1,50 meter. Verbinding? Dan is je lange kabel kapot. Géén verbinding? Dan is je lange kabel niet kapot en zit de oorzaak elders.

ze lopen allebij (apparte kabels) naar boven.
En over dat 1,50M Er zit benede bij de router ook een computer die wel internet heeft op vaste kabel.


Edit: Het lijkt me raar als 2 kabels alle 2 kapot zijn....
 
korte kabel al geprobeerd op de zelfde uitgang van de kabels die naar boven gaan.
Dáár ging mijn bericht van 19.28 uur én dit bericht over.

Je hebt ADSL kabel en ADSL kabel. Ondanks het feit dat 2 pc's het niet doen blijf ik bij mijn advies. PAk één van die 2 machines op en breng 'm naar het aansluitpunt. Gebruik een standaard ADSL kabel van 1,50 meter en kijk wat er gebeurt. Verbinding? Dan heb je 2x een verkeerde soort ADSL gebruikt. Geen verbinding, dan is die 2x 25 metrer kabel niet defect of van een verkeerd soort, maar zit 't probleem in de Router of Windows(instellngen)
 
Zitten de stekkertjes er wel goed aan? M.a.w. is eerst de kabel gelegd en daarna de stekkertjes eraan? In dat geval kan daar ook de fout zitten.
 
er staat al een

Er staat al 1 pc met een kabel van 1meter 50 bij.. en die heeft wel verbinding.
Alleen de 2 pc's boven (met allebei een eigen kabel) doen het niet


Er is eerst de kabel gelegd en daarna pas de uiteinde er aan gedaan..
En in me hoofd vraag staat al dat ik het goed er in heb gedaan.
 
Teneinde zaken uit te sluiten blijf ik toch echt hangen aan mij 1,5 meter advies, Je sluit er gelijk alles (of in ieder geval een heleboel) mee uit.
 
Er staat al 1 pc met een kabel van 1meter 50 bij.. en die heeft wel verbinding.
Alleen de 2 pc's boven (met allebei een eigen kabel) doen het niet
Jaaaa, maar het gaat natuurljk om de poortjes die naar boven gaan, niet om het werkende poortje, al zou dat weer een nieuwe testmethode zijn: haal de korte kabel eruit en sluit één van de lange op dat poortje aan.................

[edit] waarbij ik voor je zal duimen dat het e.e.a. na het wisselen werkt. Het werken betekent dan iig dat de dure kabels naar boven in orde zijn en dat de oorzaak in instelligen of poortjes gezocht moet worden al lijkt het mij stug dat 2 poortjes defect zijn. [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Er is eerst de kabel gelegd en daarna pas de uiteinde er aan gedaan..
En in me hoofd vraag staat al dat ik het goed er in heb gedaan.

Als je dat 100% zeker weet , dan zit er idd ergens een kabelbreuk of je router poorten zijn kaduuk. Dan houd ik verder mijn mond dicht.
 
Teneinde zaken uit te sluiten blijf ik toch echt hangen aan mij 1,5 meter advies, Je sluit er gelijk alles (of in ieder geval een heleboel) mee uit.


dat 1,5 meter advies.. heb ik al een paar keer vertelt
ER STAAT DAAR EEN PC met een 1,5 meter kabel die het DOET!! :)

en zoon break.. word dat een nieuwe kabel aanleggen of kan het ook zijn dat er nieuwe aansluitingen op moeten?(stekkertjes)
 
dat 1,5 meter advies.. heb ik al een paar keer vertelt
ER STAAT DAAR EEN PC met een 1,5 meter kabel die het DOET!! :)
Ja, dat begrijp ik nu zo langzamerhand, maar ik geloof dat jij mij niet begrijpt dat je die situatie juist handig kunt benutten om dingen uit te sluiten of juist bevestigd te krijgen.

Zoals ik je begrijp heb je de volgende situatie:

iig 3 poorten en 3 machines.
Twee machines zijn verbonden middels lange kabels en werken niet (althans het W W W )

Wat is er nu simpeler dan de korte kabel van de werkende machine uit de (router) poort te trekken en de lange kabel van een niet werkende machine erin te stoppen?
Mogelijke resultaten :
1. je hebt opeens verbinding op die ene machine boven. Oorzaak was dan een defecte poort.
2. je hebt nog steeds geen verbindig boven. Oorzaak was dan 2a. óf een defecte lange kabel óf 2b. een verkeerde instelling.

De 2b sluit je vervolgens uit door die machine naar beneden te tillen en op de werkende poort te zetten van de thans werkende machine mét de korte kabel.

Volgens mij is er geen eenvoudiger / goedkopere methode op kerstavond om vast te stellen wáár de oorzaak zit of, net zoals je wilt, waar die NIET zit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan