Probleem overstappen vaste kabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het echt wél in de aansluiting zit van die stekkertjes, er is een stel gedraaid, kan niet anders:
Ik heb hier dezelfde situatie gehad, en destijds ook geen verbinding met internet: stekkertjes nog es goed nagekeken, en wat bleek: 1 stel draden verkeerd om gedaan ....

Je kunt stellig menen/weten dat je ze goed hebt aangesloten, was dat echter het geval dan had je dit probleem niet!!

De aansluitingen dus dubbelchecken, schrijf ze desnoods op en ga vergelijken met de andere stekker ....
 
Hee Milan, Een kabelbreuk kan ik mij niet voorstellen. Heb je de stekkertjes al bekeken? Als de stekkertjes eraan gezet zijn kan het gebeuren dat deze er fout aangezet zijn. Meestal zijn ze doorzichtig en kun je de kleuren controleren. Deze moeten aan het begin van de kabel hetzelfde zijn als aan het eind. Het gaat om een "rechte" kabel dus zonder "kruis" erin.
Anders bij de bouwmarkt een kabeltang halen met nieuwe stekkertjes.
 
Hee Milan, Een kabelbreuk kan ik mij niet voorstellen. Heb je de stekkertjes al bekeken? Als de stekkertjes eraan gezet zijn kan het gebeuren dat deze er fout aangezet zijn. Meestal zijn ze doorzichtig en kun je de kleuren controleren. Deze moeten aan het begin van de kabel hetzelfde zijn als aan het eind. Het gaat om een "rechte" kabel dus zonder "kruis" erin.
Anders bij de bouwmarkt een kabeltang halen met nieuwe stekkertjes.

Ik heb zelf de stekkertjes niet er op gezet dit hebben vakmannen gedaan, Dus wat zou ik nou precies moeten zien als het daar aan licht?
 
Vrij eenvoudig, pak een stekkertje, schrijf op hoe de kleurtjes zitten van links naar rechts (zorg ervoor dat het kleine plastic bevestigingsklipje naar onder wijst), loop naar het andere eind van de kabel, zorg dat het bevestigingsklipje weer naar beneden zit en check of de kleurtjes identitiek aangesloten zitten.
 
thx gast0225,
en als het echte vakmannen waren, hebben ze de juiste kleuren op de juiste pinnen gezet en getest of de kabels goed zijn...:rolleyes:
 
Vrij eenvoudig, pak een stekkertje, schrijf op hoe de kleurtjes zitten van links naar rechts (zorg ervoor dat het kleine plastic bevestigingsklipje naar onder wijst), loop naar het andere eind van de kabel, zorg dat het bevestigingsklipje weer naar beneden zit en check of de kleurtjes identitiek aangesloten zitten.

Ik ga nu de kleuren opzoeken!

Okeej de kleuren zijn :

Bruin - Bruin - Groen - Blauw - Blauw - Groen - rood(oranje) - rood(oranje)
 
Laatst bewerkt:
Kijk even naar de link van pelikano, daar staat een plaatje van de juiste volgorde.
En zitten ze aan beide einden hetzelfde?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan