Probleem rapport afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

eawouters

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2012
Ik heb een database (Access 2007 opgeslagen in 2003 bestandsformaat) met een eigen menu gemaakt waarin rapporten staan. Deze rapporten worden via een macro geopend. In zowel de macro als de rapporten zijn de rapporten gedefinieerd als 'Afdrukvoorbeeld'.

Mijn probleem: ik krijg geen printoptie (menu selectie printer), deze dient automatisch te worden geopend wanneer het rapport wordt geopend zodat de gebruiker de keuze heeft om het rapport te bekijken (afdrukvoorbeeld) of (deels) te printen waarbij deze zelf de printer kan opgeven.

Wat doe ik fout of dien ik te doen?

Alvast bedankt.

Groeten Eric

Een rapport heeft een standaard printer; dat leg je vast bij het ontwerpen van het rapport. Een rapport kun je vervolgens openen in de Voorbeeldweergave, of afdrukken. Dat zijn verschillende taken. Heb je hem geopend in de Voorbeeldweergave, dan kun je hem met de hand alsnog afdrukken.

Dag Michel

Ik weet nog niet wanneer je het printmenu krijgt maar ik heb het opgelost door beide stromen te scheiden. Dus één stroom voor rapporten te bekijken en een andere gegevensstroom om rapporten direct te printen. Bedankt voor je effort.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan