probleem switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
ik heb momenteel een probleem met mijn netwerk.
ik ben van planet naar @home gegaan met mijn internet aansluiting.
beide werken nog.
nu zat er bij planet al mijn pc's op de experiabox(3 stuks) aangesloten en op de vierde uitgang zat een simpele switch,waarop ik weleens pc's hing om mee te experimenteren.
werkte altijd goed en kon zonder problemen met alle pc's het internet op.
nu ben ik dus overgestapt en er zit bij mijn @home pakket een modem nmet maar één uitgang t.b.v. pc. deze werkt goed en heb op één pc de software geïnstalleerd.
als ik vervolgens de switch rechtstreek op het modem plaats en hierop de pc waarop ik @home heb geïnstalleerd werkt deze ook nog.
maar sluit ik op de switch nog een andere pc aan ,dan kan ik met die laatste pc niet het internet op.
nu zijn mijn vragen:
wat doe ik verkeerd?
moet ik op iedere pc de software instaleren?
moet ik er een andere router/switch tussen plaatsen en zo ja welke?
zou graag i.v.m. toekomstige uitbreidingen naar 1gb bedraad gaan en 300mb draadloos.

mario

Het probleem is, dat je bij Planet een gecombineerde modem/router had, en nu bij @Home een gewoon modem.
Je zult dus een router aan moeten schaffen om je internet-aansluiting over de pc's te verdelen.

dat dacht ik al wel ,maar wist het niet zeker.
misschien iemand een advies welke,i.v.m. ervaringen.
zoals eerder gezegd zou ik graag naar 1gb gaan bedraad en 300mb draadloos.

ik heb de volgende vier gevonden:
belkin n1 vision
d-link dir 655
linksys wrt 350n
netgear wnr 3500
ik zal morgen eens kijken welke het wordt van deze drie,waarbij denk ik mijn voorkeur uitgaat naar de linksys,maar dit is nu nog gebaseerd op naamsbekendheid
in ieder geval bedankt voor je hulp.

Beetje jammer: @home wordt in de laatste firmware release juist genoemd als slecht mee te verbinden:

Known Issues:

* With the Internet connection provided by @Home (DHCP), the connection gets disconnected frequently. Manual re-connect the link can restore the Internet connection.

Bron: hier

Dus die Netgear zou ik niet nemen. Advies voor wat wel aan te schaffen heb ik helaas niet (ben geen hardware-kenner).

Tijs.

Beetje jammer: @home wordt in de laatste firmware release juist genoemd als slecht mee te verbinden:

Bron: hier

Dus die Netgear zou ik niet nemen. Advies voor wat wel aan te schaffen heb ik helaas niet (ben geen hardware-kenner).

Tijs.

Sorry, maar hier wordt melding gemaakt over connectieproblemen TIJDENS een upgrade van de firmware. Da's iets anders dan het normale gebruik.
Wat mij betreft geen voorbehoud dus om Netgear-routers aan te schaffen i.c.m. @Home.
Zou ook een beetje 'vreemd' zijn, want @Home adviseert zélf Netgear .... !!!

"In de onderstaande pagina vindt u een aantal ideeën om uw signaalsterkte te verbeteren.Let op: @Home biedt alléén ondersteuning voor de draadloze Netgear Router."

@Ommeren: Lees je m.i. verkeerd. Het is toch echt dat het citaat niet slaat op de upgrade, want dat heeft niets met DHCP op de WAN-verbinding te maken: Het zijn de release notes van de firmware, en die geven aan dat met @home problemen te verwachten zijn.

Tijs.

@Ommeren: Lees je m.i. verkeerd. Het is toch echt dat het citaat niet slaat op de upgrade, want dat heeft niets met DHCP op de WAN-verbinding te maken: Het zijn de release notes van de firmware, en die geven aan dat met @home problemen te verwachten zijn.

Tijs.

Dus eigenlijk moet @Home volgens jou géén Netgear adviseren .....

@Ommeren: Dat is een conclusie die veel te breed getrokken is. Ik meld alleen dat voor alle types netgear waar die firmware op van toepassing is problemen te verwachten zijn met @home.

Natuurlijk kan met een oudere versie van de firmware ook op die apparaten wellicht een stabiele verbinding met @Home onderhouden worden, maar dan gaat het voordeel van N-netwerken verloren, omdat je daarvoor toch de nieuwe(re) firmware nodig hebt.

Tijs.

dnties;2300693Natuurlijk kan met een oudere versie van de firmware ook op die apparaten wellicht een stabiele verbinding met @Home onderhouden worden zei:
Opnieuw een wat 'vreemde' reactie Tijs ....
Graag antwoord op het volgende dus:

Ik heb zelf een WNR854T. Geen firmware-update gedaan .... en tóch werkt wireless-N.
Zou het kunnen dat de standaardfirmware op een Wireless-N router al wireless-n zóu kunnen ondersteunen? .... :confused:
Dus dat voor het functioneren van een N-router niet persé de laatste firmware-update nodig is?

En tenslotte MARIO: informeer zelf even bij @Home wat zij zeggen over de aanschaf van een Wireless-N router van Netgear. Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord .... :D

Ik meld me hierbij af voor dit topic ... het wordt met opponent weer eens een oeverloze discussie ....

Laatst bewerkt:
Ik begin nu een beetje harig te worden, eerlijk gezegd:
Het gaat niet om het draadloze gedeelte, maar om de DHCP op de WAN-kant van de router, dus waarmee de verbinding met @home mee wordt opgebouwd en onderhouden.

Dus als het voor Ommeren werkt, dan is zijn opmerking alleen zinvol als:
1. Hij ook bij @home is aangesloten, én
2. Hij N-apparatuur (=draadloze netwerkkaart) van een andere fabrikant dan Netgear gebruikt en het dan (blijkbaar) tóch werkt, ondanks firmware op de Netgear router die (nog) niet aan de N-standaard voldoet, omdat die standaard nog niet is vastgesteld, én
3. Te veronderstellen zou zijn dat zijn specifieke Netgear router-firmware tot in lengte van dagen met het apparaat uitgeleverd blijft worden. Omdat de N-standaard nog niet vastligt lijkt me dit verre van waarschijnlijk.

Samenvattend: Ik raad het specifieke apparaat dat Ommeren aanbevolen heeft in dit specifieke geval niet aan, omdat de topic-starter zijn abonnement heeft bij @home, waar vanuit dit apparaat (nog) verbindingsproblemen mee zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan