mario-angela
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 jan 2002
ik heb momenteel een probleem met mijn netwerk.
ik ben van planet naar @home gegaan met mijn internet aansluiting.
beide werken nog.
nu zat er bij planet al mijn pc's op de experiabox(3 stuks) aangesloten en op de vierde uitgang zat een simpele switch,waarop ik weleens pc's hing om mee te experimenteren.
werkte altijd goed en kon zonder problemen met alle pc's het internet op.
nu ben ik dus overgestapt en er zit bij mijn @home pakket een modem nmet maar één uitgang t.b.v. pc. deze werkt goed en heb op één pc de software geïnstalleerd.
als ik vervolgens de switch rechtstreek op het modem plaats en hierop de pc waarop ik @home heb geïnstalleerd werkt deze ook nog.
maar sluit ik op de switch nog een andere pc aan ,dan kan ik met die laatste pc niet het internet op.
nu zijn mijn vragen:
wat doe ik verkeerd?
moet ik op iedere pc de software instaleren?
moet ik er een andere router/switch tussen plaatsen en zo ja welke?
zou graag i.v.m. toekomstige uitbreidingen naar 1gb bedraad gaan en 300mb draadloos.
mario
ik ben van planet naar @home gegaan met mijn internet aansluiting.
beide werken nog.
nu zat er bij planet al mijn pc's op de experiabox(3 stuks) aangesloten en op de vierde uitgang zat een simpele switch,waarop ik weleens pc's hing om mee te experimenteren.
werkte altijd goed en kon zonder problemen met alle pc's het internet op.
nu ben ik dus overgestapt en er zit bij mijn @home pakket een modem nmet maar één uitgang t.b.v. pc. deze werkt goed en heb op één pc de software geïnstalleerd.
als ik vervolgens de switch rechtstreek op het modem plaats en hierop de pc waarop ik @home heb geïnstalleerd werkt deze ook nog.
maar sluit ik op de switch nog een andere pc aan ,dan kan ik met die laatste pc niet het internet op.
nu zijn mijn vragen:
wat doe ik verkeerd?
moet ik op iedere pc de software instaleren?
moet ik er een andere router/switch tussen plaatsen en zo ja welke?
zou graag i.v.m. toekomstige uitbreidingen naar 1gb bedraad gaan en 300mb draadloos.
mario