Probleem TomTom nokia n73

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal...
Ik heb deze hele draad doorgelezen maar nog steeds geen oplossing gevonden...
Ik heb een Nokia N73, met een 2gig geheugenkaart, en wil TomTom6 erop installeren.
In de file die ik gedownload heb stonden de volgende mappen/files:
TomTom:
- licenses
- private (hier zit ook de .sis file in)
- raster
- resource
- sys
- tomtom
- voices
Maps:
- Benelux

Ik heb al deze mappen/files gekopieerd naar m'n (lege) geheugenkaartje, maar hij deed niks. Als ik vervolgens via bestandsbeheer m'n de .sis file probeer te installeren, krijg ik dat 'ie bezig is met installeren, maar na een tijdje krijg ik "Kan niet installeren". Ik heb echt alles geprobeerd en intussen word ik nogal agressief. Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
tomtom op n73

ik heb 2 oplossingen die je kan proberen
telefoon datum 1 jaar terug zetten, instrument/bestandbeheer/ right click /tt starten
daarna -datum terug op vandaag zettn-tt werkt nog steeds

of
instrument/bestandbeheer/right clikc tt inst:D

Ik heb 't probleem inmiddels opgelost :D.
Ik gebruikte een verkeerde .sis-file en ik moest inderdaad m'n telefoondatum een jaar terug zetten...

TomTom zonder backlight??

Ik heb wel een werkende TomTom 6 op de N73(nw toestel) en alles werkt goed op 1 ding na dan.
het scherm blijft erg donker en de telefoon lijkt in standbay modus te gaan
ben er nu achter dat de backlight standaard gedimd is (TT6 optie al aangekruis maar geeft geen verschil)

kan wel gebruik maken van TT6 maar is nauwelijkszichtbaar
wat ook opvalt is dat het wereld bolletje bij opstarten zwart/wit is

is hier een oplossing voor??

tt6 op nokia

waarschijnlijk heb je de nacht verlichting van tomtom zelf aan staan.
en dat het bolletje zwart/wit is bij het opstarten is normaal, dat hebben ze allemaal.
je moet trouwens het daglicht instellen.

deze instelling kun je veranderen door tomtom op te starten, naar het scherm navigeer naar, en dan naar optie 5 [ wijzig voorkeuren ].
en dan gelijk de bovenste optie 1- en deze moet staan op gebruik nachtkleuren.

als je dit gedaan hebt is je verlichting normaal
succes.

Ron37
Ik heb beide opties gebruikt (dag en nachtkleuren) maar het blijft op donker staan.

gelukkig ben ik niet alleen in deze want een collega is er maar mee gestopt ivm hetzelfde probleem.
het lijkt er dus op dat het een iets generieker probleem is dan alleen mijn toestel
(hij heeft ook een N73 van een half jaar oud)

ter info
ik gebruik versie 6.014... (niet leesbaar)
heb op een engelstalige site al de optie gezien dat je de iopstartknop naast de 3 en 6 moest gebruiken en ja dan wordt het even goed licht maar sluit TT af en komt de radio naar voren...

heb je nog andere opties??

geen verlichting

dus even voor alle duidelijkheid, je kunt gewoon alles ermee doen.
navigeren is ook geen probleem?
je hebt dus eigenlijk alleen een zwart display?

geen verlichting

ik heb zelf ook 2 versies de 6.60 en 675 allebei van western europe, dus ik denk dat welke kaart je ook hebt helemaal niets mag uitmaken. zodra tomtom is geinstalleerd en hij start normaal op dan is er wel wat anders aan de hand.
nu is het echter wel zo dat de n73 een telefoon is vol met software matige problemen.
ik heb ook nog steeds de n73, maar ik zal blij zijn als ik van dat ding verlost ben.
maar goed, ik denk dat er bij jou ook iets stuk is van binnen maar kan dat niet met zekerheid zeggen.
hier kan ik je verder niet mee helpen. misschien iemand anders.
succes.

Ik heb wel een werkende TomTom 6 op de N73(nw toestel) en alles werkt goed op 1 ding na dan.
het scherm blijft erg donker en de telefoon lijkt in standbay modus te gaan
ben er nu achter dat de backlight standaard gedimd is (TT6 optie al aangekruis maar geeft geen verschil)

kan wel gebruik maken van TT6 maar is nauwelijkszichtbaar
wat ook opvalt is dat het wereld bolletje bij opstarten zwart/wit is

is hier een oplossing voor??

Ik heb precies hetzelfde alle instellingen na gelopen van de telefoon en van Tom Tom. Het gekke ervan is dat hij het 1 keer helder heeft gedaan.

zo dan...

gewoon je miniSD-kaart wissen ( formateren ) je TomTom besturings software ,, de juiste voor de N73 , de mijne is versie 6.010 ( 7640 ) '' er opnieuw op zetten ( middels Gegevenskabelmodus '' Massaopslag '' ) en de map bv; Western Europe v675.1409 ook op je miniSDkaart plaatsen. bij mij werkt het perfect ! :thumb:
gr. Bert

Donker display bij Tomtom op n73

Ik heb een fix als je tomtom hebt op gestart dan moet je twee maal op de media toets drukken (dus de toets boven de C knop)

Het is een fix maar het werkt perfect

Als er iemand een permanente oplossing heeft dan hoor ik dat graag

Greetings Farellum:cool:

Ik heb nu autolock geinstaleerd, want als de toetsen vergrendeld zijn wordt het scherm weer licht. Werkt bij mij prima

Geachte heer Ellasar,

Het is zeer zeker niet mijn bedoeling om hier op dit forum Warez te plaatsen.Mijn bedoeling is alleen om leden van dit forum te helpen bij het installeren van TT6 op hun N73, aangezien het best moeilijk is om dit werkend op je telefoon te krijgen. Wat ik heb gedaan is bepaalde bestanden van mijn TT6 CD bijelkaar gedaan en met behulp van het programma Make SIS een installatie bestand gemaakt zodat het eenvoudiger is om het op je telefoon te installeren, veel eenvoudiger dan met TomTom Home en PC Suiten. Wanneer U vindt dat dit in strijd is met het reglement van dit forum dan zal ik de link verwijderen !

M.v.g mr.Ronaldo. .

Buenos diaz Ronaldo,

Ten eerste two dumbs up voor jouw inzet om iedereen zo duidelijk mogelijk te begeleiden bij het instaleren van de tom tom op hun toestellen.

IIk vroeg me af of je het n73 pakketje nog ergens online hebt staan . Zodat ik deze ook op mij n73 kan zetten.

Heb verschillende versies gedownload alleen , daarme ondervind ik enige troubles.

Hopelijk hoor ik gauw iets.....................maar ondertussen blijf ik toch ff klungelen met versies die ik hier heb , miskien krijg ik ze dan nog wel aan de praat .

Waaaaaaaa krijg de map resource private van versie versie 6.010 , zelfs niet op me sd card, heb op twee verschillende geprobeerd. Via massaopslag (Kabel , bluetooth, )

De sd zijn allebij geformateerd, maar gebruik deze kaarten al een tijdje ............. zal ik nieuwe kaarten kopen of kan ik nog iets doen waardoor ik deze mappen toch nog op de sd card krijg .

Please help, kan nergens hetzelfde probleem terug vinden op de forum/ of google.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan