Probleem verzenden e-mail vanuit e-mailclient op niet-eigen netwerk met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadaag

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Ik heb een probleem met het verzenden van e-mail vanuit een e-mailclient (Thunderbird 5) op een niet-eigen netwerk (wifi op camping) m.b.v. een laptop

Thuis:
Thuis met Zeelandnet aansluiting heb ik een perfect werkende e-mailclient op m'n laptop.
Het ontvangen en verzenden van mail via Zeelandnet account en Gmail account werken perfect.
Ook internetten via een webbrowser werkt perfect op de laptop.

Op niet-eigen netwerk:
Op een niet-eigen netwerk werkt echter het verzenden van mail via Zeelandnet account en Gmail account niet meer!
Bij het verzenden verschijnt een netwerk fout. Ik heb gegoogled op de fout, maar kan geen zinnig antwoord vinden.
Ontvangen van mail via Zeelandnet account en Gmail account werkt perfect.
Ook internetten via een webbrowser werkt perfect op de laptop.

Wat is de oorzaak van deze fout?

Als je puur webmail gebruikt zal het gewoon werken. Wil je werken met Thunderbird dan zul je de server voor uitgaande mail moeten aanpassen.
Daar moet dan de SMTP server worden ingevuld van de provider van het betreffende netwerk.

Aha.
Dus eigenlijk kan je geen e-mail client gebruiken voor het verzenden van mail als je gebruikt maakt van wifi-punten?
Althans als je niet steeds achteraan het smtp adress van de netwerk provider wil.

SMTP stel je in je email client in, deze hoef je dus niet steeds achter je mail adres te plakken, want dat gaat toch niet werken.

Precies. Dat kan alleen als de betreffende provider SMTP Relay toestaat maar daar hoef je niet van uit te gaan.
Dat veranderd overigens niets aan je email adres, zoals crash al opmerkt.

Laatst bewerkt:
Wacht ff, ik denk dat er een spraakverwarring optreedt.
Ik bedoel dat je niet steeds het smtp adress van de netwerk provider moet opzoeken.
Niet dat je iets aan je emailadres moet veranderen.

Na driftig gegoogle kwam ik erachter dat ik tegen een veelvoorkomend probleem ben aangelopen: Reizigers die overal ter wereld hun email willen versturen zonder gebruik te maken van webmail! En liefst nog veilig ook... Blijkt een lastig probleem te zijn zo aan alle forums te zien.
Er zijn een betaalde providers die hiervoor een oplossing bieden zoals http://www.smtp2go.com/ maar gratis versies voor af n toe gebruik op vakantie zijn niet makkelijk te vinden. Of weet iemand er wel eentje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan