Probleem, wil iemand me helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heroics

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Vanaf vandaag kreeg ik ineens allemaal meldingen van 'tracking software found' 'security breach' 'system hacked: unkown programm is scanning your system registry right now! Identify theft detected!' 'trojan horse' en die meldingen krijg ik dan via vista internet security alert, het enige wat ik hieruit op kan maken is dat het niet helemaal oke is, om het maar even zachtjes uit te drukken ;)
Ook als ik internet wil opstarten krijg ik: "Er wordt geprobeerd webinhoud te openen met dit programma op uw computer" en dan de locatie: C:\Users\AppData\Local\av.exe en dan kan ik dus kiezen voor 'toestaan' en 'niet toestaan' en niet toestaan lijkt mij in dit geval natuurlijk het beste, alleen dat betekent dus dat ik internet helemaal niet meer kan openen.
Pf, ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb echt het gevoel dat mijn laptop een beetje ten dode is opgeschreven, zo ongeveer dan.
Ohja, ik heb als virusscanner McAfee maar die vindt nooit wat..

Alvast bedankt!

Vanaf vandaag kreeg ik ineens allemaal meldingen van 'tracking software found' 'security breach' 'system hacked: unkown programm is scanning your system registry right now! Identify theft detected!' 'trojan horse' en die meldingen krijg ik dan via vista internet security alert, het enige wat ik hieruit op kan maken is dat het niet helemaal oke is, om het maar even zachtjes uit te drukken ;)
Ook als ik internet wil opstarten krijg ik: "Er wordt geprobeerd webinhoud te openen met dit programma op uw computer" en dan de locatie: C:\Users\AppData\Local\av.exe en dan kan ik dus kiezen voor 'toestaan' en 'niet toestaan' en niet toestaan lijkt mij in dit geval natuurlijk het beste, alleen dat betekent dus dat ik internet helemaal niet meer kan openen.
Pf, ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb echt het gevoel dat mijn laptop een beetje ten dode is opgeschreven, zo ongeveer dan.
Ohja, ik heb als virusscanner McAfee maar die vindt nooit wat..

Alvast bedankt!

Hi,

eerste noodzakelijke stap is omvia een andere PC MBAM te downloaden. Installeer die vanaf CD (!!!) naar jouw machine en haalupdates op. Daarna verbinding met internet verbreken en volldeige scan uitvoeren.
Ik heb in recente verleden ook met AVG antivirus positieve resultaten gehad, maar in combinatie met MBAM.
Belangrijk is wel om de controles uit te voeren als de verbinding met internet verbroken is. (Trek kabel eruit)

Je mag Malwarebytes Anti-Malware wel downloaden en installeren maar beslist niet gebruiken
Aanwijzingen volgen bij Nucia

Zet bij Onderwerp "Geinfecteerd met Vista Internet Security"

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom mag je mbam niet gebruiken hiervoor? Heb je een bron?

gisteren nog een pc vrij gemaakt van deze mailware.

Via een paar kunstgrepen heb ik firefox gedownload en geïnstalleerd.
Toen kon ik mbam downloaden en zijn werk laten doen.
Daarna nog een online scan met nod32 en alles was weer uptodate en werkte weer als een speer.

Waarom is bij mijn thread de link naar Nucia verwijderd :evil:

Je mag Malwarebytes Anti-Malware wel downloaden en installeren maar beslist niet gebruiken
Aanwijzingen volgen bij Nucia

Zet bij Onderwerp "Geinfecteerd met Vista Internet Security"
Oh nou, ik heb vanochtend MBAM gebruikt en SAS.. maar goed dat had dus niet gemogen?
In ieder geval ben ik van alle meldingen af en kan ik ook gewoon weer internet op, moet ik nou nog iets doen dan om het te voorkomen dat het weer gebeurt?

Waarom is bij mijn thread de link naar Nucia verwijderd :evil:
Omdat wij hier heel goed in staat zijn om dat soort problemen op te lossen. Aanmelden en logjes plaatsen is hier (nog) niet van toepassing. En wat betreft je vermelde onzin over het niet gebruiken van gerespecteerde programma's is ons nog niet duidelijk.

Da's een hele goeie :)
En wat betreft je vermelde onzin

Als je C:\Users\AppData\Local\av.exe verwijderd met behulp van om mijn part een virusscanner kun je geen .exe bestanden meer uitvoeren

En het wondermiddel Malwarebytes Anti-Malware verwijderd ook niet alles :D

Da's een hele goeie :)

Als je C:\Users\AppData\Local\av.exe verwijderd met behulp van om mijn part een virusscanner kun je geen .exe bestanden meer uitvoeren

Bron? Zoals Mario ook vroeg.

Oh nou, ik heb vanochtend MBAM gebruikt en SAS.. maar goed dat had dus niet gemogen?
In ieder geval ben ik van alle meldingen af en kan ik ook gewoon weer internet op, moet ik nou nog iets doen dan om het te voorkomen dat het weer gebeurt?

Hi,
goed dat je er vanaf bent. Voorkomen? Geen gekke sites opzoeken (maar hoe voorkom je dat?), zorgen dat virus- en malware scanners up-to-date blijven en een firewall die alleen goedgekeurd verkeer naar buiten(!) en(!) binnen toestaat.
Overigens was de waarschuwing tegen MBAM m.i. onterecht.

Klopt, daar zijn geen wondermiddelen voor. geen enkele removal tool heeft een 100% oplossing voor alle malware, maar een up to date virus samen met een MBAM en een SAS scann kan je wel voor 99% helpen en in dit geval dus was het afdoende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan