Probleem xp account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Escyll

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Goede avond

Ik heb een probleem met een account op xp home edition.
Ik had al wat probleempjes met dit account. Er is bv niemand, die het bureaublad van dit account kan bekijken, behalve hij zelf (dat account is natuurlijk van mij, escyll :thumb:). Ik heb hem blijkbaar iets te goed beveiligd ofzo.
Nu is het niet erg dat niemand het kan zien, maar ik had een opstart probleem (doet de pc niet meer :P). Ik ingelogt als escyll om zo tune up utilities te downloaden naar het bureaublad en te starten. Dit kon niet. Ik afgemeld, aangemeld als administrator. Kon ik dus niet in die bureaublad map komen (toegang geweigerd). Ik alle rechten op iedereen gezet (met het escyll account) en beveiliging uit enz.. Werkte nog steeds niet, ik denk, ik maak een nieuw account aan, genaamt escyll, en kijk dan wat er gebeurd als ik het doe met dat account, of ik er dan wel in kan. Niet dus, nog steeds niet, maar nu kan ik me niet meer aanmelden met het oude escyll account, deze bestaat niet meer, hij is helemaal weg, maar de bestanden bestaan nog wel, alles is er nog, maar het is geen account meer.
Nu kan ik dus heel veel dingen niet meer openen, zelfs niet met het administrator account.
Iemand iedeeën.

Hey,

Als de toegang geweigerd is, zijn mogelijk de NTFS rechten niet goed.
Jij hebt ze al gecontroleerd zei je, maar probeer ook de onderligende mappen eens te vernieuwen met de nieuwe rechten.

Omdat jij Windows XP home hebt, wordt het iets moeilijker denk ik zo.

Stappen:
1) Start - uitvoeren
2) typ cmd en dan OK
3) typ het volgende. Steeds gevolgd door een [ENTER]
C:
cd\
cd "Documents and Settings"
cacls "escyll" /E /T /P administrators:F (escyll is jouw gebruikersnaam, en de "" laten staan!)
4) Als deze zegd: weet je het zeker, typ je natuurlijk J.

Ik hoop dat dit de oplossing is.

Succes,
Mathijs

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan