probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kbpeople

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
32
hej ik heb linux op mijn laptop geprobeerd te installeren maar ik heb da weggedaan en nu wil ik mijn windows trug booten maar ik heb een probleem als k mijn opstartdiskette van windows erin steek komt er A :\> maar als ik dan bv. format c:/s intype lukt dat niet zelf als ik gewoon C: intype zegt hij dat deze driver ni bestaat dus ik zou eigenlijk mijn pc trug moeten formatteren en misschien ook mijn cd-drive trug inschakelen maar hoe doe ik dit???
Kan er iemand mij helpen ??
greetz
kelvin
 
Staat Format.com wel op je opstartdiskette?

Verder als op de schijf Linux heeft gestaan, dan zal je eerst de partities weg moeten halen met een programma als Fdisk
 
Eerst met fdisk de partities eraf gooien, en rebooten, opnieuw partities aanmaken, en voila.
 
antwoord

Ik denk dat ik alle partities eraf heb gegooid want dit heb k met fdisk gedaan bij linux.maar ik heb ergens opgeklikt zodat ik terug de standaardpartitie ingesteld heb ofzoiets.Ik heb ook al ene bootdisk gedownload voor windows 98 maar deze doet het gewoon niet er komst op verwijder de diskette en druk op enter? maar mijn ms-dos opstardiskette die ik gemaakt heb bij windows xp met deze pc werkt wel maar daar kan ik niet met verder.
 
Je moet de bootdisk hebben van 98SE, die heeft ondersteuning voor cdrom's.

Indien XP, die kun je vanaf de cd starten indien deze als eerste in de bios staat in de opstartvolgorde, en bij nieuwere met een Phoenix bios F11 intoetsen, kun je kiezen, zal bij andere biossen ook wel kunnen met een toets.
 
Laatst bewerkt:
de welke

Moet ik dan de bootdisk OEM of degene met custom no ramdrive nemen?
 
misschien iets verder

Kdenk da k al een stapje verder ben ik heb namelijk even linux terug opgestart en dan yast opgestart en dan mijn harde schijf gepartioneerd ik er een win95fat32 partitie van gemaakt als ik nu mijn laptop trug opstartte met de opstardiskette van win en als ik nu bij A:\>C: intypte kwam ik op C:\> dus dat betekent dat ze de C drive tog vinden maar als ik dan iet type komt er ene error dat er niets in de c-drive zit is de C drive dan de cd-rom drive ofzo want anders is dit weer zn fout om mijn nek over te breken :confused:
 
Het is vrijwel onleesbaar wat je hier neerzet, gooi het eerst door een spellingcontrole ofzo, en wat alinea's zou ook wat prettiger lezen.

Met de 98SE bootflop opstarten, eerst fdisk /mbr intoetsen, rebooten, nogmaals fdisk starten, de alle niet dos partities verwijderen.

Partities aanmaken, partities formatteren, rebooten en vanaf de flop de setup van 98 starten vanaf de cdrom.
 
Abnormaal

Het ziet er naar uit dat ik een ongewone pc heb hier.
Ik heb de bootdisk van windows 98SE gedownload en ik krijg gewoon de foutmelding :

Verwijder de schijf of medium en druk op een toets.


Ik sta bijna op het punt mijn pc door het raam te gooien allemaal door die rot linux.:confused:
 
Je hebt er toch wel eerst een flop van gebrouwseld? dubbelklik op die exe?

En de bootsequece, met als floppy drive als eerste?
 
Oh, kindertaal bedoel je.:D

De bootvolgorde in de bios zo zetten, dat de floppy drive als eerste boot.

Deze flop moet je eerst maken door boot98se.exe dubbel aan te klikken met je linkermuistoets, met een gefomateerde flop in je floppy drive.

Hup, bedtijd.:evil:
 
Hier ben ik weer

Hier ben ik weer :D

Nu met ietsje beter nieuws(denk ik)

Ik heb het al zover gekregen dat de windows boot-diskette werkelijk start
Nu heb ik de cd-rom van win 95 er in gestoken en dan setup ingetyped hij begint dan je systeem te controleren enzovoort.

Maar dan komt de melding windows heeft XXXXXXXX bytes nodig op de C drive
en dan stopt ie ermee en komt er R:\>

Wat moet ik hier nu intypen ik heb al format geprobeerd maar dat gaat niet.


Greetz kelvo
 
Wordt de hdd wel in de bios aangegeven? of bij opstarten herkent?

Toets eens fdisk in achter de a:\ prompt en kijk wat er gevonden wordt.
 
Zit ik nu te slapen of ben ik gek aan het worden??

Voor 95 heb je toch Bootdisk voor 95 nodig,anders krijg je toch verkeerde Command
 
BANDIT123 zei:
Zit ik nu te slapen of ben ik gek aan het worden??

Voor 95 heb je toch Bootdisk voor 95 nodig,anders krijg je toch verkeerde Command

Misschien wel alle twee,:p kun je beter slapend rijk worden, maar die houden we erin, slapend gek worden.

Je kunt gewoon met de 98 opstarten, die heeft cd ondersteuning en de 95 setup draaien, maar waarom in jeweetwelnaam 95.:confused:
 
wat nu ?

Als ik bij A:\> fdisk intype komt het menuutje eer gewoon van fdisk

Ik heb dan ook maar de primaire partititie ingesteld en dan terug geboot maar het blijft hetzelfde nadat ik setup intype runt hij wel maar komt er:
Windows 95 requires 7XXXXXX bytes disk space on the C-drive

en daarna komt terug R:\>

Misschien help het als ik zeg dat mijn harde schijf ongeveer 2 gigabyte groot is (het is maar een schijfje om school betsanden op te zetten)


greetz kelvo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan