probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb op YasT (een programma van linux) de harde schijf gepartioneerd ik kan dan kiezen uit verschillende soorten partities wel 40

Er staat een windows 95 fat16 partitie tussen die heb k geprobeerd maar ik krege net hetzelfde terug.

Er is ook nog een hidden dos fat16 partitie en nogwat dos partities die je kan selecteren welke moet ik nemen???

Ik heb hidden dos maar eens geprobeerd en toen kreeg ik de melding van de windows setup dat ik een ms-dos boot partitie moest instellen hoe doe ik dit dan??

Help mij uit deze miserie!!:mad:

greetz kelvo
 
Lange Pier zei:
Eerst met fdisk de partities eraf gooien, en rebooten, opnieuw partities aanmaken, en voila.

Ik had dit al eerder aangegeven.:confused:

Doe dat met die opstartdiskette, eerst fdisk /mbr, dan met fdisk alle partities eraf en opnieuw indelen, nou ja, indelen, een aanmaken van fat16.

Waarom in hemelsnaam Yast gebruiken als je met 95 wat wil rommelen.:(

Succes verder.
 
Het is me gelukt :thumb:

Ik jullie topic eens gelezen over een schone installatie van windows 98 en alhoewel ik wle met 95 bezig was heb ik die tog gevolgd

Ik heb dus uiteindelijk format c: /u ingetyped en dan was ie aan het formatteren en als hij gedaan had nogis de setup van windows gestart en nouw deed die het perfect.

Ik wil jullie ten zeesrte bedanken want zonder jullie wist ik nu waarschijnlijk nog niet eens wat een boot-diskette was :) Ik heb echt enorm veel bijgeleerd

Ik heb nu wel windws 95 op mijn laptop staan maar ik denk dat ik mij een versie van Windows 98SE of Windows 2000 ga aanschaffen of beter gezegd lenen van iemand.

Maar ik verklaar deze topic als opgelost!!!!!

Wel een laatste vraag hoe moet ik deze topic bij de opgeloste topics laten zetten???

Veel dank!!

Greetz Kelvo:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan