Problem

Status
Niet open voor verdere reacties.

OD-Mart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1
Hallo Allemaal :)

Ik heb een probeem en dat is als ik een game run dat na 10 seconden het spel vast slaat maar het geluid gaat door en dan na 10 seconden gaat hij verder and en dan slaat hij weer 10 seconden vast enzovoort.

Ik heb dit bij alle spelen behalve Jedi Knight Academy.
Ik heb Direct x 9.0c geinstallerd en de laaste video card drivers.
( alle games zijn gepatched )

Alvast bedankt


OD-Mart.
 
De meest voor de hand liggende oorzaak valt uit te sluiten??? -> de videokaart specs zijn niet toereikend voor die andere games?

Een goede tweede oorzaak zou mogelijk de fan van de videokaart kunnen zijn -> als die naar de fan-hemel is, krijg je ook vastlopers. Draait de fan van de videokaart wel?
 
Ff ter aanvulling de videokaarten die er in zitten zijn 2 Asus ati radeon eax1600xt silent deze kaarten hebben koelribben ipv een fan dus dat kan het niet zijn. Hij heeft een crossfire moederbord vandaar die 2 kaarten. Hoop dat je hier wat meer mee kan.

Bvb dank,

Patrick (broer van)
 
Ook de chipsetdrivers geinstalleerd? of bij de nForce drivers, juist niet.
Staan de dma settings van de controller van de schijf waar het spel opstaat juist?

Je kunt eens met dxdiag in uitvoeren, kijken of er ergens problemen zijn, zo ook in de eventviewer, de logboeken in systeembeheer.
 
Ik heb ff gekeken maar ik kan niets geks ontdekken. Ik denk dat het toch een lastig probleempje is. Mocht je nog meer tips hebben hoor ik ze graag.

Bedankt,

Patrick.
 
Tja, zomaar even een gedachtenspinseltje:

er zijn in het verleden wel eens driversupdate van Nvidia verschenen die bij de gebruikers juist problemen veroorzaakten, daar waar de vorige versie van de Nvidia (Detonator) probleemloos gamen toestond. Pas als de users hun oude driver weer installeerden, was het probleem opgelost.

Nu heb jij weliswaar geen Nvidia kaart, maar wat bij Nvidia is gebeurd zou bij Raedon toch ook voor kunnen komen?

M.a.w. heb je al eens geprobeerd om de allerlaatste drivers te verwijderen en de drivers van 1 versie terug gebrobeerd?
 
Misschien heb je nog wat aan deze site.

Heb je het ook geprobeerd met 1 videokaart? dan weet je of het überhaupt aan die opstelling ligt of niet, kun je dat deel overslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan