Problemen bij Schone Installatie van Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Ik heb gisteren een schone installatie gedaan van Windows 7 en ik heb volgende problemen: sedert die schone installatie is er 1. tot nu toe geen enkele update toegekomen (ook naar "updates zoeken" geeft geen resultaat) 2. de slaapstand kan niet worden geactiveerd 3. de punt-toetst (waarop ook "del" staat) op het numeriek toetsenbord geeft een komma i.p.v een punt. Wie wil en kan mij helpen?
 
is er wel een internet verbinding?
 
Hoi,
1. Alle stuurprogramma's geïnstalleerd?
2. en 3. Toetsenbord en Taalinstellingen staan verkeerd (Land en Taal configscherm).
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tips. Heb alleen een "schone installatie" gedaan. De stuurprogramma's zullen inderdaad nog niet up-to-date zijn. Kan dat best met Drivermax gebeuren of bestaat er nog een ander goed en gratis programma? Wat de toetsenbord- en taalinstellingen betreft: ik heb geprobeerd maar het is me tot nu toe niet gelukt. Ik probeer opnieuw. Wat updates betreft: tot nu toe geen enkele update.
 
schone installatie....mooi maar is er wel een internet verbinding?
Wat stond er voor de schone installatie van windows 7 op de computer...misschien de update van windows 10?
Hoe heb je de schone installatie gedaan...
je typt wel maar geeft eigenlijk geen informatie.
 
De "schone installatie" werd uitgevoerd met de installatie-CD die ik gekregen heb bij de aankoop van de PC waarop Windows 7 stond. Ik heb Windows 10 (nog) niet geïnstalleerd en die schone installatie werd uitgevoerd omdat mijn PC te sloom geworden was. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik een schone installatie doe maar het is wel de eerste keer dat er problemen zijn. Spijtig dat ik vroeger geen Backup heb gemaakt van mijn goed gelukte "schone installatie". Internetverbinding is er want ik kan surfen, mailen, draadloos printen, . . . .
 
en je weet dat de update van windows 7 wel een nachtje kan duren?
iets meer dan 200 updates zijn er beschikbaar.
 
Ik weet dat het installeren van de updates zeer lang duurt maar ik heb tot nu toe geen enkele update binnengekregen (dit na 3 dagen) en dat maakt mij ongerust.
 
Op de CD staat: Windows 7 Home premium x 64 incl Sp1. Ik vraag me nu wel af of het mij niet beter uitkomt de volledige installatie opnieuw te doen.
 
Raar maar waar: vandaag bericht gekregen op mijn PC dat ik mijn versie van Windows 7 moest valideren. Dat is prima gelukt (is de 1e keer dat dit mij gevraagd wordt).

Wat mijn punt 2 betreft: ik kan nergens vinden hoe ik de slaapstand kan activeren.

Mijn punt 3: Instellingen Taal staan las volgt:
Taal: Nederlands (België)
Toetsenbord: Ofwel - Belgisch (komma) ofwel - Belgisch (punt)

Maar mijn probleem blijft.
 
2. Combineer [windowstoets & r] → typ: control powercfg.cpl,,2
slaapstand.png

3. Combineer [windowstoets & r] → typ: control intl.cpl,,2 → Toetsenborden wijzigen.
Laat maar 1 taal als invoer staan:
taalsetting.png
 
Laatst bewerkt:
De aangeboden tools heb ik, naar vermogen, allemaal gebruikt en al mijn problemen zijn opgelost. Wel moet ik aan Dorado zeggen dat zijn hint i.v.m. mijn toetsenbord niet was wat ik zocht. Ik moet namelijk een Azerty toetsenbord hebben en geen Querty toetsenbord. Raar maar waar maar de instelling die ik had werkt nu wel. Ik heb tot nu toe nog geen enkele update voor Win 7 binnengekregen en dat verontrust mij. Afwachten maar? In alle geval: dank voor de vele tips. Heb wel nog een probleem met mijn printer maar ik stel die vraag in die topic.
 
Laten we naar je update problemen kijken.

Je kan beginnen met stoppen de optionele updates binnen te halen.
Open Windows Update → Instellingen wijzigen.
Vink uit de optie Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates


Stap 1:
Download *en installeer * *
conemu.png
ConEmu *Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: find /i "error" *%windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > *%UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad *%UserProfile%\Desktop\update.log

Post het log in je volgende reactie.


Stap 2:
Download WinUpdateFix.
Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.


Stap 3:
Open *
conemu.png
*ConEmu *Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > *%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad *%UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

(Als dit laatste log leeg is, betekent dat er geen reparatie van systeembestanden heeft plaatsgevonden)
Post het log in je volgende reactie.

* *Je kan i.p.v. ConEmu ook de *Opdrachtregel *met Administratorrechten gebruiken.


Tip: Kopieer en plak *de regel in ConEmu (conform de instructie), zo krijg je precies wat gevraagd is.
N.B.:In de opdrachtregel plak je m.b.v. de rechtermuisknop → Plakken
conemuresult.png
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ik mijn huiswerk goed gedaan heb maar ik vermoed dat er toch iets loos is. Bedankt in alle geval voor het geduld en de hulp. Hopelijk kan je mij helpen. Misschien zal het resultaat zijn dat ik opnieuw een schone installatie moet doen of de bestaande herstellen.
 

Bijlagen

  • Stap 1.jpg
    Stap 1.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 55
  • Stap 2.jpg
    Stap 2.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 52
  • Stap 3.jpg
    Stap 3.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 48
Je hebt voor find een * getypt waardoor het niet werkt. ;)
 
Ik had geprobeerd met en zonder * maar ik zag dat het resultaat hetzelfde was. Hieronder dan ook het resultaat zonder *. Is er een verschil voor wat stap 1 betreft?
 

Bijlagen

  • Stap 3.jpg
    Stap 3.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 57
  • Stap 2.jpg
    Stap 2.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 54
  • Stap 1.jpg
    Stap 1.jpg
    71,2 KB · Weergaven: 49
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan