Problemen bij Schone Installatie van Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met mijn verontschuldigingen: ik heb mij daarnet bij bijvoegen van stap 3 vergist. Hieronder de nieuwste.
 

Bijlagen

  • Stap 3.jpg
    Stap 3.jpg
    78,1 KB · Weergaven: 56
Lieve toedeloe,

1. Als ik echter wederom naar je afbeeldingen kijk, heb jij getypt:
* find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > %UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log

terwijl de bedoeling is:
find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > %UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log


2.Dat geldt ook voor het andere log:
* findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

terwijl de bedoeling is:
findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

Ik ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Lieve dorado,
Ik heb alleen gekopieerd en geplakt. Ook nu. Waarschijnlijk is er toch iets mis gegaan. Bedankt voor uw geduld en op hoop van zegen stuur ik u de nieuwe resultaten !!
 

Bijlagen

  • Stap 1.0.jpg
    Stap 1.0.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 47
  • Stap 2.0.jpg
    Stap 2.0.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 56
  • Stap 3.0.jpg
    Stap 3.0.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 48
Ok, laatste poging: plak de regel 1x i.p.v. 2x en je krijgt het gewenste foutenlog.
 
Ben eigenlijk een slechte leerling. 3x is scheepsrecht. Maar ik weet niet of je uit mijn bijlagen veel wijzer zal worden. Ik denk dat er een groot probleem is. In alle geval: nogmaals bedankt voor uw geduld.
 

Bijlagen

  • Stap 1.1.jpg
    Stap 1.1.jpg
    65,6 KB · Weergaven: 49
  • Stap 2.1.jpg
    Stap 2.1.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 50
  • stap 3.1.jpg
    stap 3.1.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 50
Als ik de regel niet goed instrueer, kan dat ook niet goed gaan.

Probeer het dus als volgt:

1. find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > %UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log

2. findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt


:eek: :eek: honderdduizend excuses.
 
Laatst bewerkt:
Beste dorado. Je zal het mij niet kwalijk nemen maar ik zie echt geen verschil tussen de te kopiëren en te plakken tekst van deze morgen en deze avond :)!! zie daarvoor de bijlage.
 

Bijlagen

  • berichten van dorado.docx
    4,8 KB · Weergaven: 34
In dat geval geef ik op.
Kun je handmatig C:\Windows\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log openen met kladblok en dan zoeken naar een error en dat in je volgende reactie posten?
 
Laatst bewerkt:
Dorado, Ik moet je wel bewonderen voor uw geduld!! In bijlage het ganse rapport en als ik het goed zie staat er geen enkele error in. Niets anders dan "success". Ik denke er sterk aan deze namiddag of deze avond een nieuwe "schone installatie" te doen.
 

Bijlagen

  • Geen titel 1.docx
    5,8 KB · Weergaven: 23
Ik heb verder gezocht op dit forum en kwam op http://download.wsusoffline.net terecht. Ik heb met dit programma alle updates kunnen downloaden en opslaan in een aparte map. Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat die updates ook effectief geïnstalleerd worden? Die map is 8,87 GB groot en bevat verschillende bestandsmappen en o.a. een programma "UpdateInstaller". Is het via deze weg dat de updates moeten worden geïnstalleerd? Als ik op die "UpdateInstaller" klik verschijn de jullie welbekende vraag: "Wilt u het volgende . . . . v.e. onbekende uitgever toestaan wijzigingen . . . . ." met daaronder

Programmanaam: UpdateInstaller.exe

Uitgever: onbekend
Afkomstig van: Gedownload van het internet.

wie helpt mij?
 
Gelet op je nieuwe vraag (14-7-2016) en de relevantie met je vraag waarin ik dit bericht typ, heb ik het vermoeden dat je er goed aan doet Windows 7 opnieuw te installeren en laat vóórdat de installatie begint, Windows de hdd formatteren.

Dan, na de installatie van 7, nog NIET naar Windows update gaan maar, trek de internetkabel uit de machine!

Installeer nu eerst de bij de machine meegeleverde drivers, te beginnen met die van de chipset. Daarna de rest van de met de machine meegeleverde drivers.

Kijk nu eens in het configuratiescherm onder apparaatbeheer en vertel ons welke apparaten nog uitroeptekens of andere icoontjes voor hun 'naam' hebben.

Staan er geen uitroeptekens en / of andere 'bijzondere' icoontjes voor de apparaten, steek dan de internetkabel weer terug in de machine. Doe dit vooral kort voordat je naar bed gaat.

Ga naar Windows update en laat naar updates zoeken. Gegarandeerd dat je de volgende ochtend een stuk of 220 updates binnen hebt gekregen.

Heb je geluk dan zijn ze allemaal geïnstalleerd, maar die kans is vrij klein. Vermoedelijk zijn er enkele tientallen 'mislukt'.

Geen paniek, weer naar update gaan en laten zoeken.

Laat de machine met rust!

Dit herhaal je net zolang tot dat al die updates binnen -en geïnstalleerd zijn.

Daarna mag je nog zeker een keer of 6 a 7 terug naar Windows update om te laten zoeken, want voordat Win 7 up to date is naar vandaag en je EINDELIJK de mededeling krijgt :

geen updates / gevonden, beschikbaar, ben je dus een keer of 7 teruggeweest om te laten zoeken. GEDULD bij een schone installatie van Win 7 en het updaten naar juli 2016 is een EERSTE vereiste.

Ga nu naar het configuratiescherm / apparaatbeheer en check of alle foutmeldingen / uitroeptekens weg zijn. Zo ja, ga dan nog eens upgraden naar Win 10, zo nee, vertel ons hier welke apparaten nog foutmeldingen vertonen, dan gaan we dat proberen op te lossen.

Ik heb het 'ernstige' vermoeden dat je probleem van 14 juli veroorzaakt wordt door een niet adequate installatie van Win 7.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, gast0225, voor de uitgebreide toelichting. Ik zal uw raad volgen en opnieuw beginnen met mijn schone installatie, rekening houdend met uw aanbevelingen. Ik hou je op de hoogte van het resultaat (maar dat resultaat zal dan waarschijnlijk wel nog een paar dagen op zich laten wachten).
Met vriendelijke groeten
 
gast0225, uw vermoeden van een niet adequate installatie van Windows 7 is dus juist.
Ik heb opnieuw een schone installatie gedaan maar niet op de manier dor jou aangeraden. Waarom niet: het lukte mij niet, 5 pogingen ten spijt, vóór de installatie Windows de hdd te laten formatteren en ik kan niet vinden waarom dat niet lukte . . . . Plots herinnerde ik mij dat ik, bij de eerste ingebruikname van mijn HP Pavillon, 3 herstelschijven had gemaakt om mijn PC, indien nodig, naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Dan maar dit geprobeerd. Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen stroomden de updates binnen: na 3 uur en ettelijke keren heropstarten waren in totaal 712,7 MB updates geïnstalleerd en plots verscheen de mededeling: 'Windows is up-to-date". Ik heb hem daarna nog 2 nachten (en dagen) naar updates laten zoeken maar er werden geen updates meer gevonden. In het apparaatbeheer is er geen enkel foutmelding/uitroepteken. Neem ik nu het risico om te upgraden naar Windows 10? Wat mij eigenaardig overkomt: In de 7 jaar dat ik mijn PC heb werd deze door mij ongeveer om de 1,5 jaar opnieuw bedacht met een schone installatie (ik ben nogal een "probeerder") en ik had tot deze keer geen enkel probleem gehad.
 
Maak een systeemkopie middels Windows backup op een externe hdd. (een schaduwkopie van je gehele C-schijf). Aan het eind van het proces vraagt Windows of je een systeemdisk wil maken. Antwoord ja en leg een lege disk in de drive. Hierop zet Windows wat bestandjes om later, als je de systeemkopie terug zou willen (of misschien wel moeten...) zetten, mee op te kunnen starten.

Migreer nu naar Windows 10.
 
Ik heb een systeemkopie en een systeemdisk gemaakt. Maar ik vind het wel raar dat de map WindowsImageBackup op mijn externe HD maar een grootte heeft van 16 bytes. Alle onderliggende mappen hebben een grootte van 0 bytes. Is dat normaal?
Veel groeten.
 
Nee, dan heb vermoedelijk ergens een verkeerde keuze gemaakt. Hoeveel GB staat er op je C en hoe lang heeft het backuppen geduurd? (en om mij alle pagina's teruglezen te besparen : wat voor processor zit er in je computer en was het een usb 2.0 of 3.0 externe hdd waarop die backup is gemaakt)?
 
Op de C-schijf staat 36,09 GB. De systeemkopie behelst naast de C-schijf ook FACTORY Image (11,78 GB) en SYSTEEM (29,73 GB). Het maken van de systeemschijf duurt ongeveer 45 min en ik kan het verloop van het maken zeer goed volgen. De processor van mijn PC is een 2,50 gigahertz intel Core 2 Quad Q8300 en het opslagmedium is een 2.0 usb externe hdd.
Ik heb de backup nu een drietal keer opnieuw gedaan en ik verkrijg steeds hetzelfde resultaat.

Wat mij ook wel zeer raar lijkt: als ik de backup van de hdd verwijder krijg ik de melding 'Deze map is te groot voor de prullenbak' (die nota bene leeg is en de backup maar 16 kb groot is).
Hoe is dat allemaal te verklaren of waart er op mijn PC een spook rond ?

mvg Toedeloe
 
Staat in de verkenner bij map en zoekopties : verborgen bestanden en mappen weergeven ingeschakeld? Zo nee, doe dat dan eens en kijk dan nog eens naar de bakcup(grootte).
Qua omvang en tijd is het allemaal zeer plausibel wat je schrijft, dus de backup moet erop staan. (Als het goed is zie je trouwens maar 1 map en die heet idd. WindowsImageBacup) Klik je daarop door, dan moet je eerst toestemming verlenen alvorens dieper te mogen kijken.
 
Laatst bewerkt:
gast0225, ik wil je bedanken voor alle hulp. Uw laatste tip was raak; Ik had altijd gedacht: een grootte van 0 kB, daar zit niets in. Tot ik uw laatste tip volgde. "Verborgen mappen" weergeven was aangeklikt en toen ik doorklikte op de map met mijn PC-naam, en toestemming gaf om dieper te gaan kijken, verschenen alle onderliggende mappen en die waren niet leeg!! Mijn backup is (was ook vroeger) geslaagd. Nu proberen Windows 10 te installeren !!

mvg Toedeloe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan