Problemen installeren/vinden bestuurprogramma/driver voor de videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tekno geit

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Hallo,

Ik heb dit weekend mijn computer geformatteerd omdat er teveel troep op stond, in de hoop dat hij nu wat sneller zou zijn, ik ben echter vergeten de bestuurprogramma's e.d. mee te nemen of te backuppen, ik ben het hele weekend al bezig geweest en gezocht, ik heb zelf de driver gevonden voor de geluidskaart maar kan gewoon echt geen bestuurprogramma vinden voor de videokaart :(

ik heb me kapot geërgerd, gekots, geschreeuwd, gerookt en gehuild tot op het punt dat ik spontaan in een geit ben veranderd.

Met name mijn vriendin is niet te spreken over deze onverwachte gedaanteverwisseling, zij dreigt mij te verlaten als ik niet terug verander, daarom ben ik genoodzaakt hulp in te schakelen van iemand die er verstand van heeft, dus bij deze mijn dringende noodkreet voor hulp! :(

Ik ben eventueel wel bereid wat geld neer te leggen voor een werkend programma.

ik heb verder vrij weinig informatie, de computer heeft mijn moeder ooit gratis gekregen bij een telefoonabonnement :o

op het boekje voor me van het moederbord staat de titel: ECS K8M800-M2
ik gebruik windows xp

als er nog vragen zijn laat het me dan maar weten, en alvast enorm bedankt!

help mij aub van de komende feestdagen te kunnen genieten als een normaal mens, mijn schoonmoeder is allergisch voor geiten!

Mvg tekno geit

Laatst bewerkt:
Begin met deze driverset

Heb je daarná nog een driver nodig voor je video, dan zou dit hem moeten zijn (alternatief, wat oudere versie: deze)

Succes,

Tijs.

Begin met deze driverset

Heb je daarná nog een driver nodig voor je video, dan zou dit hem moeten zijn (alternatief, wat oudere versie: deze)

Succes,

Tijs.

wat de driverset heeft gedaan weet ik niet, het heeft ook geen verschil gemaakt dat ik kan zien, de 2e link heeft ervoor gezorgd dat mijn internetbrowser nu wel scrollt zoals hij hoort (niet meer schokkerig), maar als ik mijn spel wil starten zijn de graphics een beetje maf!
ik heb de 3e link daarna geprobeerd, die was een tikkeltje minder maf, maar zoals je op het plaatje ziet alsnog vrij maf :P

hoe krijg ik die normaal? :o

sqpl4j.jpg

Laatst bewerkt:
Welk spel? Er zit (zover ik kan zien) alleen een geïntegreerde video-chip op, dus moet je daar geen wonderen van verwachten.

Tijs.

Zet deze vraag maar op opgelost, want het gaat niet beter worden: Alle drivers zijn geïnstalleerd.

Het draaien van World of Warcraft is natuurlijk je reinste waanzin. Bijzonder irritant dat je het bracht alsof de driver niet goed (genoeg) zou zijn en zéker zonde van mijn tijd. Tel daar nog eens dat tongetje bij (:p) in je laatste reactie, en dan ben ik al helemaal klaar met je.
Zie over vereisten voor dat spel: hier, zodat je ook zelf leest dat jouw video-chip unsupported is.

Over de vergoeding: Stuur maar een donatie aan Helpmij. Ik heb in ieder geval spijt dat ik mijn tijd aan je vraag heb besteed.

Tijs.

dat heb je niet, er was geen stuurprogramma geinstalleerd op mijn computer, de links die je hebt gegeven hebben wél geholpen, het enige was dat ik daarna op een ander probleem terecht kwam, als je mijn vraag aandachtig had gelezen had je begrepen dat het ging om ontbrekende software, ik heb dit spel voor het formatteren vaker op deze computer gespeeld, dus wat je zegt dat blabladitdat unsupported is klopt ook niet, jammer dat je zo kinderachtig reageert overigens.

Tóch staat het in die link:
[...]Unsupported Video Hardware[...]
[...]S3 Graphics UniChrome Series[...]

maar goed, laten we even doorgaan:
a. Start Speccy en meld ons welk moederbord er wordt gemeld. Wellicht zijn er andere drivers die het beter doen dan de generieke die ik had gelinkt in mijn eerste posting.
b. Kijk hier en volg de instructies over hoe alsnog WoW mogelijk speelbaar te krijgen. Zie dat na patch 4.01 er zowiezo een hoop geïntegreerde videochips niet (meer) worden ondersteund.
Verder staan hier de minimale systeemvereisten, en je kunt hier kijken voor een second opinion wat een onafhankelijke site van jouw computer vindt m.b.t. het kunnen draaien van WoW.

Succes maar weer,

Tijs.

ik ga het morgen allemaal even uitzoeken, alsnog enorm bedankt voor de hulp

gr

speccy geeft dit aan:

Operating System
MS Windows XP Home 32-bit SP3
CPU
Mobile AMD Athlon XP-M 2800+ 39 °C
RAM
1.3GB Single-Channel DDR @ 133MHz (2.5-3-3-6)
Motherboard
K8M800-M2 (Socket 754)
Graphics
COMPAQ S720 @ 1024x768
VIA/S3G UniChrome Pro IGP
Hard Drives
80GB ExcelStor Technology J880 (PATA) 28 °C
Optical Drives
LITE-ON DVD SHD-16P1S
Audio
Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller

Graphics
Monitor
Name COMPAQ S720 on VIA/S3G UniChrome Pro IGP
Current Resolution 1024x768 pixels
Work Resolution 1024x738 pixels
State enabled, primary, output devices support
Monitor Width 1024
Monitor Height 768
Monitor BPP 32 bits per pixel
Monitor Frequency 60 Hz
Device \\.\DISPLAY1\Monitor0
VIA/S3G UniChrome Pro IGP
Memory 64 MB
Memory type 2
Driver version 6.14.10.0364-22.00.01j

wat de nieuwe patch betreft kan je gelijk hebben toch, ik heb het niet gespeeld sinds de nieuwe patch/uitbreiding, dus misschien heb je toch gelijk, mijn excuses in dat geval, en dan moet ik maar ergens een beetje rond gaan kijken naar een beetje betaalbare computer waarmee ik wel met redelijke kwaliteit het spel kan draaien..

een andere optie zou op mijn laptop zijn maar dat lijkt me zo verschrikkelijk k*t :confused:

Tsja, het is geen nieuw snelheidsmonster, die pc van je (ook grafisch niet)...

En laptops zijn i.h.a. geen geschikte gamer-apparaten, maar met de duurdere/krachtiger varianten (zeker als die een videokaart hebben met eigen geheugen etc.) kan het zijn dat je WoW nog wel draaien kunt.

Wat ík zou doen is gaan sparen voor een goede gamer-pc en de huidige pc alleen gebruiken voor huis-tuin-en-keuken gebruik, dus wat surfen, muziek luisteren, Office/tekstverwerking etc. maar niet voor gamen.

Tijs.

dat lijkt me toch de beste optie dan ja, gelukkig verdien ik genoeg om zo even de computerwinkel in te lopen bij wijze van spreken dus sparen hoeft niet :P

maar het is duidelijk zo, alsnog enorm bedankt voor de hulp :thumb:

Mooi dat je ermee geholpen bent.

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan