problemen met adsl

• Onderwerp starter Onderwerp starter fhh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fhh

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Mijn vriendin heeft gisteren haar adsl aansluiting gekregen. De verbinding met internet zelf werkt wel maar ze kan niet surfen of email ontvangen/versturen. Vreemd genoeg werkt kazaa lite wel dus op zich is de verbinding goed.
Iemand tips welke instellingen eventueel aangepast moeten worden? Ze heeft wanadoo direct als abonnement met een Alcatel Speedtouch 330 USB analoog modem.

Heb je bij internet explorer ook de verbinding aan gegeven waarmee zij kan gaan surfen ?

Welk emailadres is er ingesteld? De nieuwe van wanadoo? Of de oude (van den andere provider)

En krijgt ze nog een foutmelding? Zo ja, dan deze hier exact plaatsen graag, dan kunnen we zoeken voor je.

ik zal haar vanavond even bellen en dan hier exact aangeven welke foutmelding ze krijgt.

Het probleem is gelukkig opgelost. Ondanks dat Wanadoo zegt dat je met de installatie cd-rom alle juiste instellingen hebt, blijkt dat dus niet zo te zijn.
Het probleem was dat de DNS-servers nog moesten worden opgegeven. Helaas vergeet Wanadoo te vermelden dat je dat zelf handmatig moet doen.

Vreemd dat dat inderdaad nog handmatig moest gebeuren. Wel surfen en niet emailen lag "vroeger" inderdaad meestal aan de DNS instellingen. Ik dacht ook dat dat tegenwoordig standaard automatisch goed stond.:D

Slordig van wanadoo. Maar je bent er gelukkig uitgekomen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan