• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met Currentregion

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Beste mensen,
Ik heb het volgende probleem;
In het bijgevoegde document heb ik in cel X1 een knop gebouwd met een macro.
Deze macro doet een aantal dingen;
- Hij splitst de data in kolommen C en H, en zet deze in kolommen F, I en J
- Hij splitst de data in kolom M en voegt dan rijen toe en plaatst deze data dan onder elkaar.
- Vervolgens kopieert hij de data van de overige cellen en plakt deze in de lege cellen.
Wat ik nu niet voor elkaar krijg is het volgende;
- Kolommen T, U en V moeten leeg blijven
- In kolom O moet voordat alles gaat werken de waarde in kolom C opgezocht worden in Blad 4 (kolom B) en de omschrijving die daar bij hoort moet dan geplakt worden in kolom O

Mijn kennis van VBA is 'redelijk', heb dit met allerlei tutorials in elkaar geplakt. Dus de opbouw zal zeker niet de hier gebruikte standaard halen.
Ik wil het graag begrijpen echter. Dus uitleg bij aangeleverde oplossingen wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Tentamen overzicht probeersel.xlsm

marc,

kijk eens of deze doet wat je verwacht

Bijlagen

Beste Haije,
Dank voor je reactie.

Ik krijg helaas echter #N/B in kolom O
En in kolom T,U en V kopieert hij nog steeds de 1ste cellen van die kolommen.

Voor kolom O, kijk eens naar de volgorde.
Code:
For x = 2 To LastRow
                Cells(x, 6) = Mid(Cells(x, 3).Value, 10, 8)               'kolom F
                Cells(x, 3) = Left(Cells(x, 3).Value, 8)                  'kolom C
                Cells(x, 10) = Right(Cells(x, 8).Value, 5)                'kolom J
                Cells(x, 9) = Mid(Cells(x, 8).Value, 12, 5)               'kolom I
                Cells(x, 8) = Left(Cells(x, 8).Value, 10)                 'kolom H
                Cells(x, 15) = "=VLOOKUP(RC[-12],Blad4!R3C2:R245C3,2,0)"  'kolom O
                Cells(x, 15) = Cells(x, 15).Value                         'zet formule om in waarde
Next x

Beste Albert,
Bedankt. Dat probleem is nu opgelost.

Waar ik nu tegen aan loop is dat kolommen T, U en V leeg moeten blijven(op de koptekst na).
Hij kopieert echter de koptekst in deze kolommen.
Ik heb het idee dat dit door Currentregion komt, maar weet niet hoe ik dat op moet lossen.

Iemand een idee?

Verander het laatste stukje code eens in:
Code:
Dim ct As Range    
    i = Range("M" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    For Each ct In Range("A1:S" & i).SpecialCells(xlCellTypeBlanks)
       ct.Value = ct.Offset(-1, 0).Value
    Next ct

Albert en ook Haije,

Bedankt. Mijn problemen zijn opgelost:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan