Beste mensen,
Ik heb het volgende probleem;
In het bijgevoegde document heb ik in cel X1 een knop gebouwd met een macro.
Deze macro doet een aantal dingen;
- Hij splitst de data in kolommen C en H, en zet deze in kolommen F, I en J
- Hij splitst de data in kolom M en voegt dan rijen toe en plaatst deze data dan onder elkaar.
- Vervolgens kopieert hij de data van de overige cellen en plakt deze in de lege cellen.
Wat ik nu niet voor elkaar krijg is het volgende;
- Kolommen T, U en V moeten leeg blijven
- In kolom O moet voordat alles gaat werken de waarde in kolom C opgezocht worden in Blad 4 (kolom B) en de omschrijving die daar bij hoort moet dan geplakt worden in kolom O
Mijn kennis van VBA is 'redelijk', heb dit met allerlei tutorials in elkaar geplakt. Dus de opbouw zal zeker niet de hier gebruikte standaard halen.
Ik wil het graag begrijpen echter. Dus uitleg bij aangeleverde oplossingen wordt zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt
Bekijk bijlage Tentamen overzicht probeersel.xlsm
Ik heb het volgende probleem;
In het bijgevoegde document heb ik in cel X1 een knop gebouwd met een macro.
Deze macro doet een aantal dingen;
- Hij splitst de data in kolommen C en H, en zet deze in kolommen F, I en J
- Hij splitst de data in kolom M en voegt dan rijen toe en plaatst deze data dan onder elkaar.
- Vervolgens kopieert hij de data van de overige cellen en plakt deze in de lege cellen.
Wat ik nu niet voor elkaar krijg is het volgende;
- Kolommen T, U en V moeten leeg blijven
- In kolom O moet voordat alles gaat werken de waarde in kolom C opgezocht worden in Blad 4 (kolom B) en de omschrijving die daar bij hoort moet dan geplakt worden in kolom O
Mijn kennis van VBA is 'redelijk', heb dit met allerlei tutorials in elkaar geplakt. Dus de opbouw zal zeker niet de hier gebruikte standaard halen.
Ik wil het graag begrijpen echter. Dus uitleg bij aangeleverde oplossingen wordt zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt
Bekijk bijlage Tentamen overzicht probeersel.xlsm