Problemen met database Access 2010/2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
268
Goedemorgen,

Ik heb een database gemaakt in Access 20007.
Onlangs een nieuwe computer gekocht, en daarop Office 2010 geinstalleerd, met dus ook Access 2010.
Nu heb ik mijn database een keer geopend in access 2010, niets gewijzigd. Als ik de database weer in Access2007 wil openen, dan krijg ik melding dat het een onbekende database indeling is. De database is bedoeld voor mijn werk, en daar hebben we Access 2007. Ik ga dus volgende week een probleem krijgen.
Help, wie heeft er een oplossing ?


mvg
John
 
Kijk eens bij de opties bij access 2010 :
Bij opties-algemeen de sorteervolgorde voor (nieuwe) database moet op algemeen-verouderd staan.
Bij opties-clientinstellingen ervoor zorgen dat de verouderde vorm van versleuteling is aangevinkt
Bij opties-Huidige database - 'webservice- en sharepoint tabellen in cache opslaan' mag ook niets zijn aangevinkt

Jan
 
Hoi Jan,

Ik heb de instellingen zoals jij noemde aangepast. Ik zie dat de database in 2010, nog steeds werkt.
Ik zie ook dat de database opnieuw wordt weggeschreven, tenminste laatste wijziging is van paar minuten geleden.
Als ik probeer de database in 2007 te openen, krijg ik nog steeds zelfde melding: ongeldige indeling.

Moet er nog meer gebeuren ?

mvg
John
 
Heb je de db ook nog gecomprimeerd? Probeer hem eventueel, als er geen bijzondere trucs zijn uitgehaald, op te slaan als 2003 format, en dan in 2007 in te lezen, en weer op te slaan. Beetje een omweg, maar dan kun je wellicht beter inschatten wat er fout gaat. Doorgaans moet je een 2007 db prima in 2010 kunnen inlezen, en daarna weer in 2007 kunnen openen. Je hebt dan immers geen 2010 specifieke technieken gebruikt. Kijk eventueel nog of er geen verkeerde (andere versies) bibliotheken zijn gebruikt. Dat zou ook een probleem kunnen veroorzaken.
 
Hi John,

Ik zocht vanochtend nog even op google en toen kwam ik uit op een eerder draadje in dit forum :

Klik hier

Waarschijnlijk is de oplossing die de vraagsteller zelf aandroeg het meest interessant.

groet Jan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan