problemen met DirectX

Status
Niet open voor verdere reacties.

doesjesbedum

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
74
Ik heb een probleem met DirectX. Nadat mijn zoon een nieuw programma installeerde vroeg de pc om DX 9c.De computer gaf aan dat er DirectX 9b op stond.Dus ik heb van Microsoft DirectX 9.0c (dxwebsetup.exe) gedownload en geinstaleerd.Er staat vervolgens 'De updates zijn gereed voor gebruik' Alleen Dxdiag.exe geeft nog steeds aan dat er 9.0b op staat zelfs nadat ik de pc opnieuw heb opgestart.
(Moet ik hem in een speciaal mapje uitpakken?)
Ik heb getracht met allerlei tooltjes DX te verwijderen. Dat lukt niet. Of de versie wordt niet gevonden of de originele cd is nodig. Die heb ik wel, maar ben er op gaan zitten :-( en hij ligt in tweeen... dat draait erg lastig.

Ook Staat er bij Dxdiag:

Naam: -----------------------------------------------------| Register
Internet TCP/IP Connection For DirectPlay--| FOUT
IPX Connection For DirectPlay-------------------| FOUT
Modem Connection For DirectPlay-------------| FOUT
Serial Connection For DirectPlay---------------| FOUT

De registerinformatie voor serviceprovider Internet TCP/IP Connection For DirectPlay ontbreekt of is beschadigd.
De registerinformatie voor serviceprovider IPX Connection For DirectPlay ontbreekt of is beschadigd.
De registerinformatie voor serviceprovider Modem Connection For DirectPlay ontbreekt of is beschadigd.
De registerinformatie voor serviceprovider Serial Connection For DirectPlay ontbreekt of is beschadigd.
Installeer DirectX opnieuw als u de meest recente versie wilt installeren.

Nieuwe of oudere versie's van DX 9.0 c installeren verhelpt het probleem niet.
Ik snap er geen biet meer van. Vermoedelijk is er een registerverwijzing niet in de haak, maar daar heb ik geen kaas van gegeten..

Iemand enig idee?

Henk
 
Laatst bewerkt:
In het vervolg gewoon op een stoel gaan zitten, op een bank mag ook, vind zo'n cd sowieso niet lekker zitten, zo laag.:cool:

Maare, gebruik eerst Windows Installer Cleanup.
Als hij wordt aangegeven, anders eerst deïnstalleren via software.
Vaak dien je dat wel te doen als administrator, meld je af, dubbelklik alt, ctrl, delete, vul daar administrator in en als je geen wachtwoord hebt, gewoon doorgaan.

Pak inderdaad die DirectX 9.0c End-User Runtime uit in een map en draai de setup.
 
In het vervolg gewoon op een stoel gaan zitten, op een bank mag ook, vind zo'n cd sowieso niet lekker zitten, zo laag.:cool:

Maare, gebruik eerst Windows Installer Cleanup.
Als hij wordt aangegeven, anders eerst deïnstalleren via software.
Vaak dien je dat wel te doen als administrator, meld je af, dubbelklik alt, ctrl, delete, vul daar administrator in en als je geen wachtwoord hebt, gewoon doorgaan.

Pak inderdaad die DirectX 9.0c End-User Runtime uit in een map en draai de setup.

Ik heb hem gedraaid, dat ging goed, daarna directX 9c uitgepakt , dat gaat ook goed, maar in dxdiag blijft versie 9b staan.

Nog ideeen?
 
En dat zie je door dxdiag in uitvoeren te gebruiken?
Of ergens anders?
 
Start -> uitvoeren -> Dxdiag -> ok ->

Onder tab 'System'

DirectX versie : DirectX 9.0b (4.09.0000.0902
 
Nou, nou, wat een hardnekkig probleem, nogmaar een deïnstaller die ook alle files weghaald, de Eradicator.

Heb je, overigens, XP SP2?
 
Ik ben inmiddels ook wel benieuwd welke videokaart (merk en type) je hebt
 
Dit nog gevonden in een ander forum met een soortgelijk probleem, wel eerst de oude DirectX verwijderen:

You need both the 9.0b and 9.0c full versions. both around 30Mb each. Unzip both to respective temp folders. then copy and paste the following from 9.0b to 9.0c:

dxsetup

dsetup32.dll

DSETUP.dll

next you need a direct x uninstaller. i used dx eradicator from majorgeeks.com, but there are plenty around

once done simply run dxsetup in the 9.0c version (which would be the one you copied before right) and it will install using the files from the folder it is in. and there you go you have installed directx 9.0c.
 
Ik dus ook niet :confused:

Heb dat andere ding gedownload, komt er weer een melding!

C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen.
 

Bijlagen

  • melding.JPG
    melding.JPG
    30,2 KB · Weergaven: 46
Dit nog gevonden in een ander forum met een soortgelijk probleem, wel eerst de oude DirectX verwijderen:

You need both the 9.0b and 9.0c full versions. both around 30Mb each. Unzip both to respective temp folders. then copy and paste the following from 9.0b to 9.0c:

dxsetup

dsetup32.dll

DSETUP.dll

next you need a direct x uninstaller. i used dx eradicator from majorgeeks.com, but there are plenty around

once done simply run dxsetup in the 9.0c version (which would be the one you copied before right) and it will install using the files from the folder it is in. and there you go you have installed directx 9.0c.

Zou je het willen vertalen? ik snap het niet helemaal :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan