problemen met DirectX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die heb ik al eerder gehad, maar als ik het goed begrijp moet je daarbij de Cd hebben.
En welke moet ik runnen? Dos of exe ?
 
het is een strijd

Lange pier, Klopt de cd ligt in 2'en en dat is dus het probleem!

dat verrekte ding lijkt me wel de baas...
Ik kan nergens een goede full-versie van directx B vinden, alleen de web-versie. Die laat zich niet in een mapje plaatsen, maar installeert zichzelf. Ik kan de dll etjes dus ook niet naar de map waar ik c heb staan copieren, Ik zoek nog verder op naar de losse dll- etjes, wil de moed nog niet opgeven...
 
Laatst bewerkt:
To remove DirectX Do the following:
Start > Run > regedit
Browse to and remove the following key
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\DirectX

Don't delete any of the other folders or your PC wont work.

Restart your computer and if you did above, DirectX 9 will be gone, and XP will have reinstalled 8.1 in the background on restart.

Confirm by doing the following:

Start > Run > dxdiag

This will open your directx diagnostic tool, containing a wealth of info. On the first tab, down the bottom it will tell your your directx version. Should now say DirectX 8.1

Zou dit werken?
 
Dat werkt alleen als er de 8.1 backup files nog opstaan, wat het eerder genoemde progje ook wil doen, een fall/rollback naar 8.1.

Indien je die niet hebt, heb je weer die XP SP2 cd nodig, die je overigens natuurlijk ook bij iemand kunt lenen of downloaden, je key heb je niet nodig.

Heb ook nog het volgende gevonden, start, uitvoeren, en daar %systemdrive%\hier de naam van de map invullen waar de uitgepakte bestanden staan\dxsetup.exe /silent ingeven en voor OK kiezen.
 
Dat werkt alleen als er de 8.1 backup files nog opstaan, wat het eerder genoemde progje ook wil doen, een fall/rollback naar 8.1.

Indien je die niet hebt, heb je weer die XP SP2 cd nodig, die je overigens natuurlijk ook bij iemand kunt lenen of downloaden, je key heb je niet nodig.

Heb ook nog het volgende gevonden, start, uitvoeren, en daar %systemdrive%\hier de naam van de map invullen waar de uitgepakte bestanden staan\dxsetup.exe /silent ingeven en voor OK kiezen.


Start -> uitvoeren -> %systemdrive%\Directx\dxsetup.exe /silent -> OK
Dan gebeurt er verder niks meer ? klopt dat?

Ik heb dit nog gevonden :
Uitvoeren -> regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Microsoft
DirectX
Version
For 9.0c I have a version number of 4.09.0000.0904
Change it to 4.08.0000.0904 and windows (and direct X installers) will believe you
have directX 8 installed.

I had directX 9.0B installed and 9.0c refused to install until I pulled
this trick on it.
 
Als je die bestanden in de map "Directx" hebt staan, hoor je de schijf dan ook niet bezig?

/silent wil zeggen dat je niets ziet, maar je kunt het wel horen.

Die registersleutel veranderen kan, maar dan krijg je in dxdiag geen 9c te ziet, daar is een dll bestand voor verantwoordelijk, alhoewel ik niet de vinger erop kan leggen welke het is.

Maar met proberen kom je een hoop te weten.

Zoek ook eens dxdllreg.exe op in de cab dxnt of pak die hele cab uit met TotalCommander b.v. en dubbelklik dat bestand eens.
 
Uitindelijk van een kennis een originele cd met XP geregeld, die geinstalleerd, met mijn registratiecode ( want die heb ik wel nog natuurlijk) en daarmee is het probleem van Direct X opgelost. Allen bedankt voor het meedenken!!!

Dit nog gevonden in een ander forum met een soortgelijk probleem, wel eerst de oude DirectX verwijderen:

You need both the 9.0b and 9.0c full versions. both around 30Mb each. Unzip both to respective temp folders. then copy and paste the following from 9.0b to 9.0c:

dxsetup

dsetup32.dll

DSETUP.dll

next you need a direct x uninstaller. i used dx eradicator from majorgeeks.com, but there are plenty around

once done simply run dxsetup in the 9.0c version (which would be the one you copied before right) and it will install using the files from the folder it is in. and there you go you have installed directx 9.0c.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan