Problemen met downloaden

• Onderwerp starter Onderwerp starter SLCR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SLCR

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Ook ik weet niet zeker of ik deze vraag op de juiste plaats stel, maar ik probeer het toch.

Sinds enige tijd hebben wij thuis problemen met downloaden van muziek, spelletjes en diverse programma's van het internet op zowel de vaste pc als op de laptop.
Onze internet provider is ziggo.
Als we proberen iets te downloaden met de laptop (standaard vista instellingen), houdt hij er altijd voortijdig mee op (voortgangs balkje geeft slecht enkele procenten aan).
Kan iemand mij vertellen hoe we dit zouden kunnen verhelpen?
Ps maak het aub niet te moeilijk, zo handig ben ik er niet mee.:confused:
al vast bedankt, Stephanie

Hoe bedoel je, of we hetzelfde probleem ook hebben met de up dates van windows?
Dat gaat allemaal wel goed.

Idd. die bedoelde ik. Gelet op jouw antwoord op mijn vraag is het antwoord op jouw vraag heel simpel geworden: er is niets aan de hand met je internet. Er is wat aan de hand met de sites waar je de downloads vandaan haalt.
Als Microsoft 1x per maand zijn updates lanceert en die lopen lekker binnen bij jullie, dan is er dus niets met je internetverbinding en / of de computers aan de hand.

Bedankt, toch nog even een vraagje, het ligt dus aan de site's, maar kan het ook nog iets te maken hebben met het abb. we hebben namelijk niet zo'n hele dure omdat we er slechts voor onze lol gebruik van maken?

Zonder te weten wat je precies waarvandaan probeert te downloaden, is er weinig van te zeggen. Ik weet dat er sites zijn waar veel te vinden is, maar waar slechts een zeer lage downloadsnelheid te behalen is.

Laten we even een testje doen. Klik

Download het laatste bestand (olijfkleurig en 5 MB groot ) van deze pagina en vertel hoe lang erover gedaan werd.

Als je mij ook nog zou kunnen vertellen wat voor een abbo jullie hebben (downloadsnelheid / uploadsnelheid) dan kunnen we gelijk conclusies trekken.

Laatst bewerkt:
Hallo, hier ben ik weer. Moest even zoeken op de site van ziggo maar de download zou 1600 kbit/s moeten zijn en up zou 500 kbit/s moeten zijn.
Het linkje liep de eerste keer weer vast op 74%, de tweede keer ging het wel in 26.6 sec de derde keer in 15 sec en de vierde keer in 26 sec.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!?
Al vast bedankt, groet Stephanie.
Ps de sites waarvan ik probeer te downloaden mag ik volgens de regels volgens mij niet noemen.

Laatst bewerkt:
Vuistregel (1600 - 20%) / 8 = ruwweg minimaal 160 Kb/sec. Dit zou min of meer jullie downloadsnelheid moeten zijn.

Grofweg 5100 Kb in 25 seconden, betekent zo'n 200 Kb per seconde.

Conclusie : er is niets mis met je internet downloadsnelheid.

Dat bestandje van 5 mb kun je overigens in de prullenbak kieperen.

Laatst bewerkt:
Dus er is eigelijk gewoon niets mis met onze computers of internet verbinding:confused: (misschien moeten we dan toch gaan overwegen een ander abb. te nemen). In ieder geval heel erg bedankt voor je uitleg en tijd.
Groetjes Stephanie.

Nee, waarom zou je een ander abbo nemen? Die 200 Kb is toch een hele nette waarde? Als jij van een fatsoenlijke site een MP'3 tje zou downloaden van 5 MB (da's een vrij grote dus), dan kost dat 25 seconden. Nou, da's naar mijn bescheiden mening van "fun" downloaders razendsnel. Je redt het mogelijk niet eens heen en weer naar het toilet om een plasje te doen in de tijd dat die MP3 binnenloopt.

Lekker dit goedkope abbo houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan