Problemen met een repeater aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mokkies

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2013
LS,

vanwege de slechte internetsignaal op de eerste verdieping heb ik een repeater aangeschaft.
Ik krijg hem echter niet werkend.

Modem/Router is een HuAWEI HG655d (online.nl).
Repeater ZyXEL V3502 V2. (ingesteld op UR)

Rep: is niet via WiFi te bereiken wel via LAN.
Aangesloten via LAN en settings van Modem overgenomen.
-SSID naam
-kanaalnr
-beveiliging
-MAC filter uit

Met inSSIDer zie ik idd 2* zender met dezelfde SSID.
+> Modem en Rep zenden uit op dezelfde naam en kanaal, helaas wordt het signaal 0,0 versterkt.
Ik heb sterk de indruk dat hij gewoon via de normale router werkt en de rep. niets doet.

Hoe kan ik eenvoudig checken of labtops via de repeater lopen, dan wel dat er iets gebeurd.
Op basis van inSSID zou ik veel beter signaal moeten hebben maar de comp. ziet nog steeds een heel zwak signaal en idd ik kan nog steeds de repeater niet middels WiFi bereiken.

Ik doe iets verkeerd:o, wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Groet John.

Als je de wifi repeater aan hebt gesloten via een lan naar je router dan kun je in de repeater gewoon een andere ssid ingeven en daarmee verbinden. Kun je kijken of hij het doet.

Doe het eens anders: Zoals te zien is in de quick start guide moet je er een accesspoint van maken, dus geen repeater. Je zou de volgende met roaming instelling kunnen proberen:
SSID: hetzelfde
kanaalnummer: minstens 3 kanalen los van wat op de Huawei wordt gebruikt
beveiliging en mac filter: hetzelfde

Overigens bedoelde je een Zyxel WAP3205 v2 (andere link voor downloads/support: hier.)

Tijs.

Beste Tijs,

dank voor de reactie, heb het net geprobeerd.
Kan dan wel via wifi de repeater bereiken.
Snelheid boven is nog steeds belabberd.
Hij lijkt dus wel iets te doen maar om nu te zeggen dat het signaal versterkt wordt.
Zie prima 2 signalen op inSSID en de labtop die ik er dan naast zet heeft nog steeds nauwelijk signaal.
Is er een methode om te zien of de labtop schakeld naar de repeter.

Ieder geval bedankt voor je reactie, maar het omschakelen naar de repeater werkt nog niet en als ik de kabel eruit haal valt de verbinding weer wegn.

Groet John.

Tsja, nu vertel je weer wat nieuws: Zet je 'm in als accesspoint (zoals wordt aangegeven in die quick start guide) dan moet de zyxel bedraad zijn aangesloten (zoals bij jou het geval was).
Nu wil je (voor mij: opeens) de lan kabel er uit halen, dan is gebruik als accesspoint NIET mogelijk.

Dat kost me op deze manier tijd zonder dat het ook maar iets oplevert.

Ik stop er maar mee. Enige wat ik nog kan melden is dat sommigen hier op Helpmij beweren dat voor het uitbreiden van een netwerk via een accesspoint (dus bedraad aangesloten aan de Internet-router(-modem)) kanaalnummer hetzelfde zou kunnen/moeten zijn om een roaming netwerk te maken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Soory Tijs dan was de vraag niet duidelijk.

Ik wil de Zyxel aansluiten als repeater.
Maar draadloos krijg ik er helemaal geen verhaal uit (zie wel signaal maar ik kan zeldfs het app. niet bereiken).
Middels de LAN kan ik hem configureren, dat doet het dan wel maar vervolgens zie ik nog steeds niets werken van de WLAN.
Na een dag klooien ben ik het redelijk zat, maar ja ik weet ook niet hoe of wat ik de boel aan de praat moet krijgen vandaar de vraag op dit forum, hopelijk kan iemand mij advies geven.

Ieder geval bedankt zover,

Groet John.

Het probleem is dat de laptop niet automatisch overschakelt naar repeater.
Dit moet je zelf doen.
Je kunt wel in netwerkcentrum>draadloze netwerken beheren zien of je 2 netwerken hebt.
Daar kun je overschakelen van het ene naar het andere netwerk.

Dit alleen als repeater correct is geconfigureerd.

Beste Palomino,

inmiddels stpje verder, ik kan de repeater draadloos benaderen.
Maar de labtop schakeld niet automatisch over naar het sterkste signaal.
In mijn beleving zou dit automatisch moeten gaan omdat naam etc. gelijk is.
Op de laptop zie ik ook maar 1 naam, ik kan niet apart de modem/router of repeater zien.
Dat leek me nl wel zo handig dat een gebruiker automatisch het sterkste signaal krijgt begrijp ik nu van jouw dat dat niet zo werkt,

Groet John.

oke inmiddels weer stapje verder.
Na uit-aan zetten van de wifi adapter op de PC heeft hij nu wel een goed signaal, lijkt te werken.
Althans voor een Win 7 PC.
Een Win 8 PC heeft wel een enorm signaal, dat werkt dus, echter ik krijg geen verbinding aangezien er een verkeerd ip adres wordt uitgegeven.
Iets dat met 169 ipv de 192 begint (ik krijg dus geen ip adressen door van de repeater, althans niet in win8).
IP4 protocol op 192 gezet maar vervolgens heb ik nog steeds geen internet, weet iemand waarom je in Win 8 dit niet werkt?

Ik ga nu maar even slapen mogelijk heb ik morgen wat reacties,
Bedankt zover,

Groet John

Laatst bewerkt:
Tja, het blijven computers.
Tot laat/vroeg bezig geweest de win8 computer aan de repeater te krijgen en uiteindelijk maar gaan slapen.
Net begonnen de boel op te starten en IP vast te zetten in het IP4 protocol en na het vastzetten van de gateway IP en DNs werkte de boel wel.
Na het opnieuw opstarten werkte hij nog steeds.
Maar eigenlijk wilde ik dat de instellingen automatisch gekozen worden.
IP4 protocol weer naar automatisch gezet en hij werkt nu nog steeds.
Schiet mij maar lek maar het systeem werkt.
Even een repeatertje aansluiten en je bent vervolgens een dikke 24 uur verder.

Ieder geval iedereen dank voor het meedenken etc.

Groet John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan