• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met het excel programma zelf, cel inhoud en cel nummers verdwijnen spontaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

richee

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Berichten
36
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn excel.
Ik gebruik mijn excel om offertes op te maken (stom ik moet eigenlijk word gebruiken, maar dat geeft nog meer problemen door de formulies die er in staan)

Nu is mijn probleem dat er na het verwijderen van regels, er spontaan de rijnummers verdwijnen, dit is niet zo erg, maar mijn gegevens verdwijnen ook spontaan.

Zeerlastig en ik kan er geen info over vinden op google.

iemand hier misschien een idee.
in de bijlage een afbeelding met het resultaat.
probleem met excel.jpg

Er zit geen spoed achter, maar het is wel wreed lastig.
 
Moelijk een adequate oplossing te bieden maar je kunt in een bestand niet steeds straffeloos regels verwijderen als dat bestand daar niet op voorzien is.
Als dat blad volzit met formules en verwijzingen(vert.zoeken) dan loopt gegarandeerd een en ander fout.
Zonder bestand is dat zeer moeilijk.

Cobbe
 
ik kan moeilijk het bestand doorsturen daar er ook gegevens in staan die ik niet vrij kan / mag geven.

maar ik zal de opbouw van het bestand en de formules proberen te omschrijven.

op pagina 1 staan de voorwaarde en de gegevens van het project.
daarna wordt het telkens opgebouwd in blokjes waar eerste paar regels een omschrijving is en onder de omschrijving komt een prijsberekening, meestal 1 regel voor de berekening.
onder alle blokjes wordt een totaal gemaakt (daarom in excel, word is moeilijk om dit te krijgen en het begrijpbaar te houden voor iedereen)
op het einde staan opties (een standaard lijst waar we opties uit verwijderen) en daar staan GEEN formules in, maar juist op dat stuk loopt het mis.

tevens lijkt mij dit geen probleem te zijn die gerelateerd is aan formules omdat ik dit probleem ook aan de hand heb waneer er geen enkele formule in staat
 
zo te zien een moeilijke vraag,
voorlopig opgelost door een andere versie te gebruiken
 
zo te zien een moeilijke vraag

Zonder xls voorbeeldje zeker
Met voorbeeldje is de kans op oplossing aanmerkelijk groter. (misschien wel 100 %)
Als je toch nog een oplossing wenst ontdoe het bestand dan van privacy gevoelige informatie en post het hier.
Nee heb je, ja kun je krijgen!
 
Ok, ik wil best wel de moeite doen om vertrouwelijke teksten te verwijderen (of aan te passen), maar we hebben het zelfde bestand bij een colega geprobeert en die heeft er geen last van.
Ik denk dat deze fout in excel zit, ipv in het verkeerd programeren van mij.
In ieder geval is het nu opgelost door alles over te zetten naar een nieuwere versie van excel.

Toch heel erg bedankt voor al jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan