Problemen met het moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

game-master

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2002
Ik post het hier omdat ik denk dat het te maken heeft met mijn moederboard. De laatste paar dagen of weken, heb ik last tijdens het spelen van FPS drops, van 125 fps zak ik naar 30/40/50 FPS voorheen heeft dit altijd goed gewerkt. Dit heb ik met elk spel zelfs nog met rtcw. Mijn kaart is een Gforce 6800 GT pci-xpress 12x, en processor is een 3000+. geheugen is 1024 mb.. Toen ik ging zoeken op spyware / virussen, vond ik niks. Toen ik wat meer ging zoeken naar mijn hardware waar nog geen drivers voro waren vond ik dit bij "appartenbeheer". Er staan 4 uitroeptekens onder "overige apparaten" namelijk

1# Ander PCI-brugapparaat.
2# Multimedia-audiocontroller
3# PCI-geheugencontroller
4# SM-buscontroller..

Waar ik nogmeer last van heb is als mijn pc ca. langer dan 6/7 uur aanstaat en ik begin aan een spel, dan blijft hij iets van 15 sec hangen, na die 15sec hangtijd gaat hij weer over 20 sec hangen en is de hangtijd weer 15 sec... Misschien is het iets anders, maar ik denk dat ik een moederboard update moet doen ofzo.. Kweet niet waar, hoe dat moet..

Moederboard = van Gigabyte technology, K8triton series, nFORCE 4 motherboard.. Als jullie denken aan iets anders post het ff zodak het uit kan proberen,

gz. GM :thumb:

vergeten

Wat ik erbij vergeten was te vertellen was, dat het loading scherm van windows als je hem opstart, dat duurt maar liefst 26 seconden wat normaal maximaal altijd 10 sec duurde... mss kunnen jullie me ook met dit helpen:)

Je zal dus moederbord drivers moeten installeren.
Overigens de K8triton is niet de specifieke naam van je moederbord, maar van een hele serie, het is wel zaak om het precieze type van je moederbord te weten.

maestro12 zei:
Je zal dus moederbord drivers moeten installeren.
Overigens de K8triton is niet de specifieke naam van je moederbord, maar van een hele serie, het is wel zaak om het precieze type van je moederbord te weten.

Kan ik dat ergens hiero terug vinden bij soort van eigenschappen ?

Uhm nadat het geinstalleerd is, krijg ik een heel tekst document. Ik kan het daarin niet vinden, dan ga ik naar de plaats waar het geinstalleerd staat, en dan klik op het progje, maar gebeurt niks :(

game-master zei:
Uhm nadat het geinstalleerd is, krijg ik een heel tekst document. Ik kan het daarin niet vinden, dan ga ik naar de plaats waar het geinstalleerd staat, en dan klik op het progje, maar gebeurt niks :(

Volgens mij is de prob opgelost, terug drivers van vid erop gezet, zit nu constant op 125... alleen met me moederboard moet ik nog aan de slag:) iemand een progje dat btr werkt, en makkelijker op te zien is ? kweet niet hoe/waar ik mijn moederboard kan vinden :rolleyes:

Zie afbeelding
attachment.php

Bijlagen

• belarc.gif
    belarc.gif
    19 KB · Weergaven: 57
Laat ik het anders zeggen. Ik krijg dat niet eens te zien :) . Ik krijg te zien "profile update of computer". Dan een kladblok, klik ik weg ga naar de map waar het instaat klik op het pictogrammetje, maar gebeurt niets :confused:

Heel klein, maar doet het goed: ctbios
Het is wel duits, maar dat mag de pret niet drukken (is erg simpel)

Kleine uitleg: start ctbios.exe en rammel op een toets. Op die pagina zie je onder oem prod id het typenummer van je mobo. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan