Problemen met Internet op de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Zou iemand ons kunnen helpen alsjeblieft? We hebben een computer (IIyama) en een laptop (Toshiba). Op de computer hebben we windows XP zitten en op de laptop Windows Vista. Nu hebben we sinds een paar dagen problemen met de laptop. Hij is erg traag en daar valt de hele tijd internet uit. We hebben al gescand, maar er zijn geen virussen gevonden. Ook hebben we alles leeggemaakt en als je drukt op probleem vaststellen drukt, dan staat er: er kan geen verbinding met de externe host Primare DNS-server (10.0.0.138) worden gemaakt. Externe host is door netwerkcontroller gepingd maar er is geen antwoord ontvangen. Ook hebben we de router opnieuw opgestart en daardoor deed de laptop het tijdelijk weer. Maar nu ligt Internet daar alweer uit. Voordat de router opnieuw opgestart werd, kregen we een andere melding.
De router die we hebben is een Linksys wireless-G 2.4.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en anders hoor ik het wel weer.
 
Eindelijk! Het is gelukt. Ik had gisteren contact met Orange/Online gehad via de telefoon. Mijn man had namelijk een fax gestuurd en ik kreeg de raad om de telefoonnummer van Linksys te bellen. Dat heb ik gedaan en ik had uiteraard de computer en de laptop aangezet en de gegevens van mijn Linksysapparaat bij me neergelegd. Ik moest eerst een nummer intypen en toen kwam ik op een buitenlandse pagina terecht. Ik moest dat nummer veranderen omdat een ander apparaat waarschijnlijk hetzelfde nummer heeft. Ook moest ik de naam van de verbinding veranderen en het wachtwoord wijzigen. Dat had ik allemaal gedaan en opgeslagen. Hij leidde me helemaal erdoorheen, omdat hij die pagina wel in het Nederlands had. Toen moest ik het in de laptop ook invoeren (ons nieuwe netwerk stond erbij) ik moest het wachtwoord opnieuw invoeren en drukken op verbinding maken. En toen hadden we opeens internet. Ik ben er heel erg blij mee en mijn familie straks ook (denk ik).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan