problemen met live.com/hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

jofred

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
172
Ik loop bij een pc met XP tegen vreemde problemen aan wanneer ik probeer om bijv. mijn hotmail via Firefox of IE8 te benaderen. Nadat ik in het inlogscherm (via www.hotmail.com) mijn mailadres en wachtwoord heb ingevuld krijg ik een blank scherm.
Wanneer ik probeer te googlen op iets als "problemen live.com" dan levert mij dit ook een leeg scherm op. Het maakt overigens niets uit welke zoekmachine ik gebruik.
Ik heb het ook al geprobeerd met uitgeschakelde firewall (Comodo) en virusscanner (Avast). Ook dat mag niet baten.
Iemand enig idee?
 
Wanneer was alles nog ok?
Zet een systeemherstelpunt terug van dat moment.

Scan daarna ook eens met Mbam.
 
Helaas Zoefff,

Ik heb geprobeerd om terug te gaan naar een geschikt herstelpunt, maar dat leidde niet tot een resultaat. Ook de scan met Mbam bracht niets naar voren. :(
Andere ideëen?

PS het valt wel op dat op het moment dat iets van live.com in de adresbalk van Firefox staat ik een blanco scherm krijg (zelfs bij de het oproepen van deze forumpost), als ik hem oproep als http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/649429 gaat het wel goed....
 
Laatst bewerkt:
Voer het bovenstaande uit wat coolkil adviseert, als dat niet baat:

Het lijkt erop alsof je HOST files je omleid naar een valse/fake site(die ondertussen offline is gehaald door de overheid) of je eigen localhost.

Download HostsXpert.
Unzip het programma.
Start het en klik op "Restore Microsoft Host file".
Klik op "OK" en sluit het programma af.

Laat het door je firewall toestaan het host file bestand te herstellen.

Probeer nu eens Windows Live/Hotmail te bereiken.
 
Laatst bewerkt:
Driesiooo en coolkil,

Dank voor jullie reactie en meedenken, alleen de opties die jullie aanreiken leveren niets op.
Het hosts-bestand is in originele staat. Dus deze is niet de boosdoener.
Ccleaner heb ik ook (nogmaals) gebruikt. Alle tijdelijke en cache-bestanden zijn dus verwijderd.

Ten einde raad heb ik maar de installatie opnieuw uitgevoerd. Helaas mocht ook dit niet baten. Op andere pc's met XP had ik dit probleem niet.
In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik toen nog maar even naar de instellingen van de router gekeken en daar trof ik wat verdwaalde/vergeten filters op het spoor, die alleen voor de bewuste pc golden. :eek:
Filters gedeactiveerd en nu is het probleem opgelost.
Uiteindelijk een kwestie dus van onvoldoende up-to-date systeemdocumentatie;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan