Problemen met Malwarebytes

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Nadat ik een paar dagen geleden versie 2.2.1. geupdatet had naar versie 3.0.4, werkt MB niet meer. Als ik klikte op mbam.exe gebeurde er niets. ook niet als administrator.
Dan maar verwijderen dacht ik en opnieuw installeren. Maar dat ging niet zo vlotjes.

Wat heb ik inmiddels gedaan:
- tijdens het verwijderen met Revo unistaller kreeg ik de melding dat unins001.dat niet kon worden geopend. Actie werd afgebroken (zelfde melding met standaard 'Windows' verwijdering)
- Ik dacht, ik verwijder het bestand dan maar; lukte niet. In veilige modus wel (voor de zekerheid maar 'verplaatst')
- echter bij het 'opnieuw' trachten te verwijderen met Revo werd dit bestand juist gemist? dan maar weer (in veilige modus) terug gezet.
- ook opnieuw (ja, ik probeer maar wat) installeren van MB 'over de oude dus' lukte niet. Installatie werd na foutmelding afgebroken
- zelfs met het tooltje vam MB zelf: 'mbam-clean 2.3.0.001' lukt het niet niet. Merkwaardig dat het zelfs hiermee niet lukt!

Voor alle duidelijkheid vermeld ik ook dat ik op het forum PC Web Plus deze vraag ook gesteld heb. Op verzoek van 'abbs' (in mijn ogen een hulpvaardig deskundig persoon) heb ik de 'tooltjes': Farbar Recovery Scan Tool gebruikt en vervolgens met 'fixlist. en zoek.exe. getracht e.e.a. duidelijk te krijgen. Maar helaas, het is niet gelukt... abbs deels mee dat MB hiermee bezig is. Maar ja, hoe lang gaat dat duren...

Dus.. het lijkt een zeer hardnekkig probleem te zijn en heb er alle begrip voor dat hier niet echt een oplossing voor is. Maar gezien mijn zeer positieve ervaring met Helpmij hoop ik stiekem dat er toch iemand is die een mogelijke oplossing heeft voor dit vervelende probleem.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Ja, daar had ik al gekeken. Ik zie wel een het hele rij 'kwown issues' staan, maar niet mijn situatie. Ook bij de FAQ (inmiddels gesloten) kon ik niets vinden. Mijn Engels is overigens te slecht om actief hier mijn probleem voor te leggen.

Laatst bewerkt:
Op verzoek van gast0205...
"miekiemoes (admin van mivercon.be) is Director of Research bij Malwarebytes, mogelijk kan zij wat voor je betekenen"
de vraag bij miekemoes neergelegd, en ja hoor, dit was de oplossing van haar voor het probleem....

Indien je een foutmelding krijgt tijdens de installatie van mbam3, met betrekking tot C:\Windows\system32\drivers\mbae64.sys, doe het volgende..

* Klik op afbreken tijdens de installatie
* Ga naar de map: C:\Windows\system32\drivers\ en zoek mbae64.sys daarin - nota, zorg ervoor dat het dit exact bestand is en geen ander bestand!!!
Verplaats/sleep dit bestand naar je bureaublad. Dus, in plaats dat dit bestand in de map C:\Windows\system32\drivers\ staat, moet deze nu op je bureaublad staan.
Herstart je pc <== belangrijk!

Na herstart, ga na of het bestand mbae64.sys effectief is verdwenen uit de map C:\Windows\system32\drivers\

Indien wel, dan zal je in staat zijn om Mbam3.0.4 opnieuw te installeren. De reden waarom dit voorheen niet lukte is omdat er al een mbae64.sys daar aanwezig was (is ook van mbam), maar had problemen om deze eerder te overschrijven.

Helemaal goed. Nogmaals iedereen bedankt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan