Problemen met nieuwe videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hatelijk

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2009
Hallo allemaal, ik heb net een nieuwe videokaart gekocht, een Club 3D HD3450 512 mb, niets speciaals. Ik kreeg er een foldertje bij met alle stappen, heb die netjes gedaan. Mijn computer zag daarna de nieuwe videokaart niet, en de setup van de bijbehorende cd deed niets. En nu werkt de videokaart dus niet.. Iemand die me hiermee kan helpen? Ik heb via de map van de cd de drivers zelf gestart, zonder resultaat.

Bij voorbaat dank,

Hatelijk.

wel oude drivers eerst verwijderd???

Mijn oude videokaart was onboard, daar heb ik dus geen drivers bij geïnstalleerd, ik weet ook niet hoe ik die eraf moet slopen mochten ze wel geïnstalleerd zijn.

Misschien moet je de onboardkaart in het bios eerst op disabled zetten?

Nja, ik weet vrij weinig af van computers, dus heb ik vrij weinig zin om in m'n bios te gaan rommelen als het nog niet nodig is. Ik wil eerst dat driver ding wat voorgesteld is proberen, ook hoort het toch automatisch te zijn dat als je een nieuwe videokaart in een PCI-poort gooit dat je onboard videokaart zichzelf uitschakelt? :confused:

Zou kunnen maar, daar durf ik geen geld op in te zetten. Overigens hoef je niet bang te zijn om in het bios te 'rommelen', zolang je maar niet anders doet dan bij de videokaart / grafic adapter / video adapter (net hoe het in jouw bios wordt genoemd) het woord "enabled" veranderen naar "disabled". Als je verder niets doet, loop je geen enkel vrisico.
Verlaat het bios na de verandering met F10 (Save and exit)

Zou kunnen maar, daar durf ik geen geld op in te zetten. Overigens hoef je niet bang te zijn om in het bios te 'rommelen', zolang je maar niet anders doet dan bij de videokaart / grafic adapter / video adapter (net hoe het in jouw bios wordt genoemd) het woord "enabled" veranderen naar "disabled". Als je verder niets doet, loop je geen enkel vrisico.
Verlaat het bios na de verandering met F10 (Save and exit)

M'n beeldscherm staat nu nog aangesloten op mijn onboard videokaart, op de nieuwe videokaart krijg ik geen beeld, als ik die onboard videokaart uitschakel verlies ik dan niet m'n beeld en kan ik niets meer?:shocked:

Nou, da's juist de grap. Je hebt de drivers geïnstalleerd, (althans geprobeerd, schrijf je), alleen kunnen die drivers niet voor je aan het werk omdat de kaart in het bios niet is geactiveerd én omdat de monitor nog in de VGA plug van de onboard zit, m.a.w. .....................

Laatst bewerkt:
Dus, oude videokaart uitzetten in bios, F10, kabeltje in nieuwe videokaart steken en het zou moeten werken?

Correct.
Werkt het om de een of andere reden niet, dan kun je altijd simpel terug naar je onboard kaart door te pc opnieuw te starten en in het bios de onboard kaart weer te enablen.

Oké, brb, ik post zo of het geslaagd is of niet! Bedankt alvast voor de hulp, hier was ik zelf nooit achter gekomen :thumb:

Werkt de kaart niet als je bent opgestart, dan geen paniek. Pak dan nogmaals die driver CD en installeer ze. (Voordat je besluit de onboard kaart weer te enablen)

Laatst bewerkt:
Toen ik in mijn bios kwam, zag ik het volgende: Advanced, daarna primary video adapter, daar heb ik het veranderd van onboard naar PCI Express, zonder enig resultaat. Drivers opnieuw geïnstalleerd en een reboot gedaan. Zonder resultaat. :(

Dan zou ik maar teruggaan naar de winkel en de kaart eens laten testen.

Ik heb hem online bestelt, ik ga maar eens mailen met de winkel. Thx voor de hulp, hopelijk weten zij het te maken.

Ik heb iemand uit mijn klas om hulp gevraagd, na lang proberen is het nog niet gelukt. Het gene wat we geprobeerd hebben is:

- BIOS update
- Drivers geprobeerd te installeren, lukte niet omdat de videokaart niet herkend wordt
- Oude videokaart geupdate
- Onboard videokaart uitgeschakeld maar, de computer negeert me en gebruikt de onboard nog steeds.
- Er is geen nieuwe BIOS dan 2006 (type: ASUS PTGD1-LA (Grouper).
- BIOS is alleen te verkrijgen via de site van HP (merk computer) en niet via ASUS zelf.

Iemand die nog dingen weet die ik kan proberen?

Bij voorbaat dank.

Een aantal dingen die je hierboven schrijft intrigeert mij:
- Drivers geprobeerd te installeren, lukte niet omdat de videokaart niet herkend wordt Hoe zijn de driver bestanden vorm gegeven: .EXE . SETUP of .............?
- Onboard videokaart uitgeschakeld maar, de computer negeert me en gebruikt de onboard nog steeds. Ik twijfel geen moment aan je woorden, maar technisch gezien is dit m.i. onwaarschijnlijk Als de onboard video wordt uitgeschakeld, dan zou dat niet meer moeten kunnen. Wat weer wél zou kunnen is dat Windows helemaal geen videokaart / chip ziet en derhalve de Windows buildin video adapter gebruikt om jou iig beeld te kunnen laten zien. Dit merk je overigens gelijk want het beeld 'ziet er dan niet uit' (lage resolutie) + je kunt de resolutie en de kleurdiepte niet meer verhogen.

Ik kan geen ander beeld meer krijgen dan dat die videokaart niet 100% is. (Of de mensen die 'm proberen te installeren doen alles fout, maar daar geloof ik niet meer in na het lezen van je berichten)

Laatst bewerkt:
Een aantal dingen die je hierboven schrijft intrigeert mij:
- Drivers geprobeerd te installeren, lukte niet omdat de videokaart niet herkend wordt Hoe zijn de driver bestanden vorm gegeven: .EXE . SETUP of .............?
- Onboard videokaart uitgeschakeld maar, de computer negeert me en gebruikt de onboard nog steeds. Ik twijfel geen moment aan je woorden, maar technisch gezien is dit m.i. onwaarschijnlijk Als de onboard video wordt uitgeschakeld, dan zou dat niet meer moeten kunnen. Wat weer wél zou kunnen is dat Windows helemaal geen videokaart / chip ziet en derhalve de Windows buildin video adapter gebruikt om jou iig beeld te kunnen laten zien. Dit merk je overigens gelijk want het beeld 'ziet er dan niet uit' (lage resolutie) + je kunt de resolutie en de kleurdiepte niet meer verhogen.

Ik kan geen ander beeld meer krijgen dan dat die videokaart niet 100% is. (Of de mensen die 'm proberen te installeren doen alles fout, maar daar geloof ik niet meer in na het lezen van je berichten)

Als je de cd opent, opent deze als een site, daar kies je je windows en 'download' je een .SETUP. Bij het openen van deze SETUP gebeurt er niets, dan verken je de cd en doe je hetzelfde, dan zie je "issetup", die start wel maar het geeft geen resultaat. Mijn beeldkwaliteit is perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan