Problemen met nieuwe videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren

Ik heb ff informatie opgevocht over dat moederbord en die videokaart.
Ze zeggen dat videokaart een pci-e 2.0x16 nodig heeft terwijl het moederbord maar een pci-ex16 is. Zou ik zeggen dat het nooit zou moeten werken.:)

Mis ik nu wat? Klik eens in de beide linken die ik plaatste en vergelijk de kaartinfo met de mobo info, waar lees ik nu overheen?

ik weet niet of het klopt kom van site waar ze dat moederbord vekopen.

A fully packed, state-of-the-art mainboard with the following specs:

- LGA775 Socket, Pentium IV Hyperthreading tot 3.8 GHz, 800 MHz FSB
- i915G chipset
- 4x SATA Hot Swap
- integrated Intel High Definition Audio Dolby 5.1/6.1/7.1 support with realtek ALC880 chipset
- SPDIF
- integrated Fast Ethernet
- 4x USB 2.0 & 1x Firewire ports
- 3x PCI, 1x PCI Express x16 slot, no AGP slot
- supports PC2100/2700/3200 DDR, max 4 GB, four 184-pins DIMM sockets, non-ECC, non-registered
- micro-ATX form factor

p.s deze pc stamt uit 2004 een van m'n vrienden zegt dat toen nog geen pci-e er overal opzat
voor de info van de videokaart moet je ff op de site kijken van de fabrikant

ik weet niet of het klopt kom van site waar ze dat moederbord vekopen.

A fully packed, state-of-the-art mainboard with the following specs:

- LGA775 Socket, Pentium IV Hyperthreading tot 3.8 GHz, 800 MHz FSB
- i915G chipset
- 4x SATA Hot Swap
- integrated Intel High Definition Audio Dolby 5.1/6.1/7.1 support with realtek ALC880 chipset
- SPDIF
- integrated Fast Ethernet
- 4x USB 2.0 & 1x Firewire ports
- 3x PCI, 1x PCI Express x16 slot, no AGP slot
- supports PC2100/2700/3200 DDR, max 4 GB, four 184-pins DIMM sockets, non-ECC, non-registered
- micro-ATX form factor

p.s deze pc stamt uit 2004 een van m'n vrienden zegt dat toen nog geen pci-e er overal opzat
voor de info van de videokaart moet je ff op de site kijken van de fabrikant
Kijk nu even in de link die ik plaatste (bericht van 22.28 uur) van de kaart en vertel svp waar ik de lees(denk)fout maak?

Laatst bewerkt:
sorry moet iets toegeven heb niet helemaal goedgekeken.
De kaart zou idd gewoon moeten werken.
Zal het toch wel de voeding zijn.
is gelukkig geen duur grapje,een euro of 30 en je hebt er een

Voor de mensen die in zijn voor een typisch 'wtf' momentje:
- Videokaart meegenomen naar vriend zijn huis, werkte daar.
- Zijn voeding meegenomen naar hier, videokaart werkte.
- Mijn voeding er weer op, videokaart werkt.

Toen zijn voeding erop stond de drivers geïnstalleerd, toen pakte hij de videokaart wel.. dat is denk ik uiteindelijk de truc geweest.

Laatst bewerkt:
OK, maar ik ben toch een beetje bang dat je kleinere of grotere probleempjes gaat ondervinden. De technische info bij de kaart is vrij helder v.w.b. de aanbevolen voeding en jijzelf wéét wat voor voeding er in je machine zit. (Eéntje die niet overeenkomt met hetgeen de kaartfabrikant aanbeveelt)
Denk dus nog een keer terug aan dit topic als je nu of in de nabije of latere toekomst zo nu en dan 'vreemde' dingen beleeft met de pc.

Daarnaast ben ik blij dat we gisteren tijdens de TeamViewer sessie iig de juiste conclusie hebben getrokken: er was (kennelijk) niets bijzonders te ontdekken aan je systeem(instellingen), alles was puik in orde.

Lees ook even dit berichtje door, met name het berichtje van Harry van 17.45 uur is voor jou wellicht iets om over de bol te krabben....?

Laatst bewerkt:
een 300W uit een HP systeem is sterk genoeg voor een HD3450. :)

Ik denk eerder dat een driverconflict oorzaak was van de problemen. Mooi dat t opgelost is!

Topicstarter heeft op zijn voeding een waarde van 300 ontdekt. De datasheet van de kaart vermeld hetgeen op het plaatje is te zien?

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 8
Ja. Dat geldt voor b-merken.

Een 200W A-merk is meestal ook wel genoeg. Laatstaan een 300W a-merk uit een hp-systeem. :)
Lees mijn voedingen-draadje eens door, is best interessante informatie.
(al zal het heus niet perfect zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan