Problemen met nieuwe videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kán het m.i. technisch niet zo zijn dat de onboard gedeactiveerd is? (Waar moet anders dat perfecte beeld vandaan komen?)
Wat zegt apparaatbeheer over de geïnstalleerde en active videoadapter en misschien nog belangrijker: wat zégt een tool als PCWizzard2008 over de videokaart?

Dan kán het m.i. technisch niet zo zijn dat de onboard gedeactiveerd is? (Waar moet anders dat perfecte beeld vandaan komen?)
Wat zegt apparaatbeheer over de geïnstalleerde en active videoadapter en misschien nog belangrijker: wat zégt een tool als PCWizzard2008 over de videokaart?

Algemene Informatie :
Fabrikant : Intel Corporation (Hewlett-Packard Company)
Model : Intel(R) 82915G Express Chipset Family
Bus Type : PCI
Totaal Geheugen : 128 MB
Texture geheugen : 118 MB
Processor : Intel(R) 82915G Express Chipset Controller
Converteerder : Internal
Vernieuw Rate (min/max) : 56/75 Hz

Check gedaan in PCWizard.

Ik heb ook in BIOS Plug & Play uitgezet, dan kiest BIOS zelf de gewenste videokaart, al gaf dit geen beeld omdat de drivers niet goed installeren. (Denk ik).

Laatst bewerkt:
Weet jij echt 100% zeker dat je je test gedaan hebt terwijl in het bios de graphic adapter op DISabled staat én je de kabel van je monitor verplaatst hebt van de onboard aansluiting naar de externe kaartaansluiting? Zo ja, dan houdt het voor mij op, ik kan het technisch niet verklaren waarom jij goed beeld hebt terwijl de onboard kaart op disabled staat.

Weet jij echt 100% zeker dat je je test gedaan hebt terwijl in het bios de graphic adapter op DISabled staat én je de kabel van je monitor verplaatst hebt van de onboard aansluiting naar de externe kaartaansluiting? Zo ja, dan houdt het voor mij op, ik kan het technisch niet verklaren waarom jij goed beeld hebt terwijl de onboard kaart op disabled staat.

In mijn bios staat niets over enabled/disabled, HP zal hem wel verkleint hebben. Ik heb mijn 2e beeldscherm ten alle tijden aangesloten gehad op nieuwe videokaart, gaf alleen maar geen video-input error.

Net in apparaatbeheer beeldschermadapter uitgeschakeld, uitgezet, kabel overgezet, wederom geen resultaat.

Laatst bewerkt:
Je schreef om 18.08 dat je in het bios de onboard video uitgeschakeld had............? Dat is disabled! Wélk bios zit er in je pc?

Je schreef om 18.08 dat je in het bios de onboard video uitgeschakeld had............? Dat is disabled! Wélk bios zit er in je pc?

Ik begrijp dat uitgeschakeld disabled is, dat is een foutje van me geweest in de post. Het was primary video adapter van onboard -> PCI Express gezet, zonder resultaat. BIOS type weet ik niet precies, Everest zegt AMI 3.28, weet niet of dat klopt.

Tasja, ik weet niet of je een goed desktopbeheer programma weet, ik heb zelf TeamViewer, je kan zelf wel even kijken om alles uit te zoeken.

Laatst bewerkt:
Ik werk ook met teamviewer, alleen die werkt niet voordat Windows en je internetverbinding is gestart.
Zonder je beeldscherm / bios te zien, durf ik niet te zeggen hoe en waar je precies moet zijn.

Ik werk ook met teamviewer, alleen die werkt niet voordat Windows en je internetverbinding is gestart.
Zonder je beeldscherm / bios te zien, durf ik niet te zeggen hoe en waar je precies moet zijn.

Nja, dan kan je iig. alle everest specs zien en alles wat je zelf moet weten om mij het best te kunnen adviseren. Als je even een msn adres geeft kan ik je mijn teamviewer id en ww geven.

Ik krijg een melding dat ik een oudere versie van Teamviewer gebruik dan jij. Ik zal even moeten updaten............... ben zo terug.

Deze melding dus...............

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 38
Voor alle meelezers:
we hebben net een teamviewer sessie gehad en alles ziet er picobello uit. Eigenlijk té picobello. Probleem is dus dat die verrekte onboardchip maar actief aanwezig én werkend is.

Iemand met kennis van een HP machine en het AMI bios die mogelijk nog iets zinvols kan vertellen? (om die verrekte onboardchip tijdelijk de mond te snoeren?)

@hatelijk, de kaart krijgt toch wel stroom hoop ik? Je zag mij in teamviewer even blijven hangen met de muiscursor in de manual boven de powerconnector.................?
Ik heb niet gecheckt óf die kaart wel een losse voedingskabel (nodig) heeft.
Je pc dient een voeding te hebben van minimaal 400 watt ontdekte ik net, heeft de pc zo'n voeding? Klik

Voor de meelezers: ben ik nu aan het navelstaren? Wát hebben we nog niet geprobeerd waardoor het maar niet wil lukken..................?

Laatst bewerkt:
In de verpakking zat geen enkele stroomkabel dus ik denk dat het via de pci gaat. Ik heb je een e-mail gestuurd met de vraag of mijn moederboard het wel aankon. ASUS PTGD1-LA (Grouper).

Op de voeding staat 300 watt max. (uh-oh)

Laatst bewerkt:
Klik maar eens op de Klik in mijn vorige posting en kijk onderin het scherm.............. zou dít dan de oorzaak zijn dat de kaart niet wordt opgepikt? De check kun je doen in een systeem met wel een 400+ voeding.

In de verpakking zat geen enkele stroomkabel dus ik denk dat het via de pci gaat. Ik heb je een e-mail gestuurd met de vraag of mijn moederboard het wel aankon. ASUS PTGD1-LA (Grouper).

Op de voeding staat 300 watt max. (uh-oh)

Het is handiger om de discussie in dit topic te blijven doen, dan kunnen meelezers alles volgen. Het merk en type moederbord zijn op zich niet zo interessant, zolang het voetje van de videokaart maar overeenkomt met het 'poottje' op het moederbord, m.a.w. als je een pci-e videokaart hebt en je moederbord heeft een pci-e aansluiting voor de videokaart dan is dat wel oké.

Het is handiger om de discussie in dit topic te blijven doen, dan kunnen meelezers alles volgen. Het merk en type moederbord zijn op zich niet zo interessant, zolang het voetje van de videokaart maar overeenkomt met het 'poottje' op het moederbord, m.a.w. als je een pci-e videokaart hebt en je moederbord heeft een pci-e aansluiting voor de videokaart dan is dat wel oké.

Hij klikt er perfect in.. dus de aansluiting moet goed zijn..

Dan denk ik dat we idd. even moeten afwachten wat de kaart doet in een systeem met een 400+ voeding.

Dat staat hier trouwens ook (dat de kaart prima zal passen)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan