Problemen met opnieuw installeren van Windows 7 - bootmgr

Status
Niet open voor verdere reacties.

HylkeWolf

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hallo allemaal,

Mijn kameraad is voor een paar dagen geleden getroffen door het 'politie-virus' waar hij niet zo van af kan komen. Zijn computer staat al aardig vol met troep en daarom heb ik hem aangeboden om zijn PC opnieuw te installeren (harde schijfen formateren en windows 7 installeren). Op zijn PC heeft windows 7 gestaan alleen er is later om een of andere vage reden vista opgezet en alle bestanden waren
geback-upt op zijn computer.

Dit heb ik allemaal wel vaker gedaan op meerdere PC's bij mij thuis met succes en geen problemen.
Alleen bij hem ging het mis, ik had in eerste instantie een illegale versie van windows 7 gedownload 64 bit alleen deze CD laade niet (ok, misschien verkeerd gebrand?) Daarna heb ik het met een legale CD geprobeerd (Windows 7 34 Bit) het te installeren, deze CD laadde wel en ik kon zoals gewoonlijk de taal instellen en uiteindelijk de harde schijf formatteren en partities verwijderen. Dit heb ik gedaan en heb er 1 partitie van gemaakt en wilde daarop gaan installeren. En toen kreeg ik de foutmelding bootmgr ontbreekt, druk op ctrl + alt + delete om opnieuw te starten.

Op het moment dat ik dat doe start de computer opnieuw, de Windows 7 CD laad alleen na het laden krijg ik niet het scherm van taal instellen alleen krijg ik direct dezelfde foutmelding.
Ik heb al gegoogeld alleen daar wordt (zover ik weet) overal aangegeven dat ik de CD moet laden en dat ik dan iets met systeemherstel moet doen alleen zover kom ik niet.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet zodat ik zijn computer netjes kan installeren

Bedankt voor de snelle reactie,

Ik heb dat filmpje toevallig al bekekend en daar had ik niks aan.
Dit filmpje gaat er van uit dat de windows CD wel geladen kan worden alleen zover komt hij niet.

Ik heb niks geïnstalleerd, alles is geformatteert dus ik heb niks op de BIOS en de Windows 7 CD na (die niet laad)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan