Ik heb de Sitecom Range Extender WL-330 gekocht omdat het signaal in ons huis te zwak is.
De Range Extender heb ik volgens de handleiding geinstalleerd.
Maar is het probleem dat ik geen verbinding kan maken, terwijl het bereik uitstekend is..
Mijn basiskennis van netwerk is erg laag, dus van DHCP, WDS enzo weet ik niet heel veel.
Mijn instellingen van de router (SMC 7908VOWBRa) en de Repeater:
Ik heb DHCP in mijn router aanstaan, in mijn range extender uit.
WDS heb ik bij de router en de repeater allebei aanstaan
In de Repeater staat bij modus AP Bridge-WDS. Maar dit weet ik niet zeker of ik goed zit, ik kan namelijk ook Universele Repeater invullen, is dat de goede modus?
Het Macadres van de computer heb ik ingevuld.
Ik gebruik de Range Extender namelijk draadloos.
Ik heb de beveiligingen van allebei op WAP2 staan, met hetzelfde wachtwoord.
Het type netwerk staat op allebei op B+G.
Ik heb de Repeater al verschillende keren gereset, en alles weer opnieuw ingevuld, maar dat helpt ook niet.
Op internet las ik dat het problemen kan geven, als de router en de repeater niet allebei zijn aangesloten bij de WiFi-Alliance. De router is al 5 jaar oud en heeft geen Wifi-Alliance certificaat. De Sitecom zie ik er ook niet bij staan, maar die zal er waarschijnlijk wel één hebben. De Netwerkadapter: Linksys WMP600N heeft er wel één
Wat kan ik fout gedaan hebben?
De Range Extender heb ik volgens de handleiding geinstalleerd.
Maar is het probleem dat ik geen verbinding kan maken, terwijl het bereik uitstekend is..
Mijn basiskennis van netwerk is erg laag, dus van DHCP, WDS enzo weet ik niet heel veel.
Mijn instellingen van de router (SMC 7908VOWBRa) en de Repeater:
Ik heb DHCP in mijn router aanstaan, in mijn range extender uit.
WDS heb ik bij de router en de repeater allebei aanstaan
In de Repeater staat bij modus AP Bridge-WDS. Maar dit weet ik niet zeker of ik goed zit, ik kan namelijk ook Universele Repeater invullen, is dat de goede modus?
Het Macadres van de computer heb ik ingevuld.
Ik gebruik de Range Extender namelijk draadloos.
Ik heb de beveiligingen van allebei op WAP2 staan, met hetzelfde wachtwoord.
Het type netwerk staat op allebei op B+G.
Ik heb de Repeater al verschillende keren gereset, en alles weer opnieuw ingevuld, maar dat helpt ook niet.
Op internet las ik dat het problemen kan geven, als de router en de repeater niet allebei zijn aangesloten bij de WiFi-Alliance. De router is al 5 jaar oud en heeft geen Wifi-Alliance certificaat. De Sitecom zie ik er ook niet bij staan, maar die zal er waarschijnlijk wel één hebben. De Netwerkadapter: Linksys WMP600N heeft er wel één
Wat kan ik fout gedaan hebben?