Problemen met Sitecom WL-330

• Onderwerp starter Onderwerp starter slico
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

slico

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Ik heb de Sitecom Range Extender WL-330 gekocht omdat het signaal in ons huis te zwak is.
De Range Extender heb ik volgens de handleiding geinstalleerd.
Maar is het probleem dat ik geen verbinding kan maken, terwijl het bereik uitstekend is..
Mijn basiskennis van netwerk is erg laag, dus van DHCP, WDS enzo weet ik niet heel veel.
Mijn instellingen van de router (SMC 7908VOWBRa) en de Repeater:
Ik heb DHCP in mijn router aanstaan, in mijn range extender uit.
WDS heb ik bij de router en de repeater allebei aanstaan
In de Repeater staat bij modus AP Bridge-WDS. Maar dit weet ik niet zeker of ik goed zit, ik kan namelijk ook Universele Repeater invullen, is dat de goede modus?
Het Macadres van de computer heb ik ingevuld.
Ik gebruik de Range Extender namelijk draadloos.
Ik heb de beveiligingen van allebei op WAP2 staan, met hetzelfde wachtwoord.
Het type netwerk staat op allebei op B+G.
Ik heb de Repeater al verschillende keren gereset, en alles weer opnieuw ingevuld, maar dat helpt ook niet.
Op internet las ik dat het problemen kan geven, als de router en de repeater niet allebei zijn aangesloten bij de WiFi-Alliance. De router is al 5 jaar oud en heeft geen Wifi-Alliance certificaat. De Sitecom zie ik er ook niet bij staan, maar die zal er waarschijnlijk wel één hebben. De Netwerkadapter: Linksys WMP600N heeft er wel één
Wat kan ik fout gedaan hebben?

Je moet in de range extender, niet het mac adres van de pc invullen maar het mac adres van de wifi poort van de router, dan zal het wel gaan werken.

Anders zet eerst de draadloze beveiliging uit en zorg eerst dat de range extender werkt, stel daarna de beveiliging in.

Groetjes Erik Rothuis

Je moet in de range extender, niet het mac adres van de pc invullen maar het mac adres van de wifi poort van de router, dan zal het wel gaan werken.

Anders zet eerst de draadloze beveiliging uit en zorg eerst dat de range extender werkt, stel daarna de beveiliging in.

Groetjes Erik Rothuis
Beveiliging uitgezet, hielp nog niks.
Ook de MacAdres van de modem/router ingevuld, hielp helaas ook niets.
Zit ik goed met de modus: AP Bridge-WDS?

Ik zou het eens proberen in de Universal Repeater mode.

Vraag verplaatst van: Internet en internet server applicaties > ADSL verbinding
Naar: Netwerk > Routers

Laatst bewerkt:
Heb je de wds functie van de modem router ook geactiveerd en hem laten scannen naar de range extender?

Groetjes Erik Rothuis

Oke het grootste probleem is opgelost!
Ik kan er met de laptop en mobiel op.
Met mijn computer lukt het echter nog niet.
Ik heb op de router en de Range Extender WPA2 AES beveiliging staan.
Als ik echter verbinding wil maken op de computer moet ik twee netwerksleutels invullen.
Dit lukt niet en nadat het mislukt is, zegt de computer dat de instellingen die op de computer ingevuld zijn niet overeenkomen met de vereisten van het netwerk.
Als ik bij de eigenschappen van de verbinding WEP beveiliging invult, geeft de computer die melding niet, maar kan ik alsnog niet verbinding maken.
Netwerkadapter is de Linksys WMP600N Dual Band
Wat is de oplossing?

Even een oud topic terug omhoog halen.

Ik heb sinds vandaag de Sitecom WL 330 ook in mijn bezit en ik heb volgens mij hetzelfde probleem.

Ik heb de installatie enkele keren uitgevoerd, ik kan verbinding maken maar enkel lokaal internet. Dus ik kan geen pagina's openen.
Bij mijn netwerkcenter zie ik de 3 logo's staan (laptop ---groene lijn ---- netwerknaam ----x (rood kruis) ------ internet)

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Heb een hp laptop met vista, telenet internet, dlink wireless acces point

Welkom op Helpmij.nl .Zulke oude topics mogen met rust gelaten worden en ik verzoek je een eigen topic te maken. Deze gaat op slot !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan