Problemen met spellen online spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirjam1

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2005
Berichten
46
Hallo,eerst even wat gegevens.

Demon DSL express
Kabelaansluiting
Windows XP
Firewall uit
Modem:copperjet 816-2p
Router:e-tech RTBR04

Het probleem hierbij is dat ondanks de internetverbinding goed is,mijn zoon geen spellen online kan spelen,tenminste hooguit 10 a 15 minuten gaat het goed en dan ligt hij eruit en zie je dat er verbindingsproblemen zijn.
Als hij rechtstreeks vanaf de modem speelt heeft hij dit probleem niet.
De p.c. en router al teruggebracht naar de winkel en is daar getest,men heeft daar geen problemen.zou het aan de combinatie modem router kunnen liggen?
Volgens demon kan ik elke router gebruiken,dus ik weet het niet meer.
Wie weet hier een oplossing voor?
Graag een uitgebreide duidelijke uitleg want ik ben een leek op dit gebied.
Alvast bedankt.
 
Je moet waarschijnlijk je porten forwarden (openen) in je router! Dit is meestal te vinden in de handleiding en anders moet je even opzoeken op internet naar een handleiding.

Ook moet je weten welke poorten je moet openen van het spel en dit is meestal op de officiele website of fanpages van het spel te vinden.
 
Oke en bedankt,maar a.s. maandag komt er iemand even langs om te kijken want ik ben echt een leek op dit gebied maar ik hou deze tip in gedachten.
 
Ik verwacht dat het te maken heeft met het feit dat de copperjet als router kan functioneren (afahankelijk van zijn instelling) en vervolgens hang je er weer een router achter.

Bij het openen van poorten kun je dan wachten op problemen.
 
Ik heb geen idee maar als dat inderdaad zo is had men dit toch moeten zeggen bij demon,omdat ik die ook al had gebeld hierover,men zei zelfs dat ik elke router erop kon aansluiten,ook in de beschrijving van de modem lees ik hier niets over,er staat zelfs een stukje beschreven over de aanschaf van een eventuele router en dat demon daar geen hulp bij verleent.
Maar ik neem deze tip in ieder geval ook mee.
Bedankt.
 
Hoi,

We hebben eindelijk de oplossing gevonden voor dit probleem.
En dat is dat wij erachter zijn gekomen dat onze router niet geschikt is om spellen online te spelen.
Wij hadden alles al geprobeerd met de poorten open zetten de nummers van de games invullen noem maar op en eergisteren is er zelfs nog een computerdeskundige bijgeweest en die heeft ook gedaan wat er in zijn macht lag maar ook dit heeft niet geholpen.Uiteindelijk heb ik gisteren de winkelier gebeld en hem het probleem voorgelegd,hij begreep er ook niets van waarom het niet lukte en stelde voor om de router om te ruilen voor een ander type.
Dit hebben wij natuurlijk gedaan en toen wij de andere router gisteren uit probeerde,bleek deze wel goed te zijn en kan er nu onbeperkt online worden gespeeld zonder poorten open te zetten of wat dan ook.
Ik wilde jullie dit even laten weten en bedank jullie voor de tips die er gegeven zijn.
De router die wij nu hebben is ook van e-tech maar het type is: RTPR01 with printerserver,misschien een idee voor andere die dit probleem ook hebben.

Groetjes,
Mirjam
 
Leuk te weten maar als je de copperjet instelt als router en vervolgens via NAT de nodige poorten openzet zou je gewoon online moeten kunnen gamen !

Je gaat me toch niet vertellen dat iedereen met een Copperjet niet kan gamen ?
 
Ik heb geen idee,maar ik vraag mij dan wel af waarom demon daar dan niets van gezegd heeft als dat inderdaad zo is.
Maar het probleem is gelukkig al verholpen en daar ben ik al heel blij mee.
 
Nou het is weer zo ver,sind dinsdagavond heeft hij gewoon onbeperkt online kunnen spelen met de nieuwe router en toen hij vanmorgen vroeg z'n computer scande met z'n virusscanner van Norton kan hij weer niet online spelen zonder er weer uit te vallen.
Zou dit door het scannen komen[ik begrijp trouwens toch niet waarom hij dat gedaan heeft]maar hij zei dat dit in het boekje stond dat je de p.c. 1 keer in de week moet laten scannen.
Of is het mogelijk dat er iemand anders bezig is die hem er steeds afgooit.
Ja ik weet het niet hoor,heb er ook helemaal geen verstand van of dit kan.
 
Welk spel is hij dan aan het spelen en welke poorten moet je daar eventueel voor openen ?

Heb je die dan open in de NAT van je router en ook in je Norton Firewall als je die er op hebt staan ?
 
Dat zou ik moeten napluizen hoe dat zit want ik zei al:we hebben er weinig verstand van.
Het spel heet Battlefield 2 maar hij heeft het ook met andere spellen.
Moet je dit in de NAT van je router open zetten?Zoja hoe doe je zoiets?
 
De router die ik nu heb:e-tech RTPR01 broadband router met printerserver.
Maar het lijkt mij zo sterk dat het daar aan ligt omdat hij 3 dagen goed heeft kunnen spelen maar sinds dat hij heeft gescand op virussen niet meer.
En alvast bedankt voor de link.
 
Praten we wel over hetzelfde spel ?

Wat was de uitkomst van de scan en met welk programma ?
 
Komt er ook iets van een foutboodschap als je zoon gaat spelen ?
 
Na 5 a 10 minuten spelen krijgt verbindingsproblemen met de server te zien en kan hij niet meer verder spelen.
Maar nu heb ik gehoord dat je de firewall van Norton moet uitzetten en dit is hij nu aan het doen en dan even verder kijken hoe het gaat.
 
Als je een Norton firewall hebt dan moet je ook daar de juiste poorten openen.Zet je hem uit dan heb je geen softwarematige beveiliging meer.
 
Nee dat dacht ik ook al,maar je hebt dan toch nog de firewall van windows?
Ja ik weet het niet hoor maar ik dacht het zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan