Problemen met Universal Serail Bus-controllers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen als er een Update is geweest van Windows is diezelfde melding weer aanwezig, deze los ik op door Iobit Driver Update te laten herstellen maar dat is niet DE oplossing.

Ook deze Update wil Windows 10 niet uitvoeren: intel c600/x79 series chipset usb2 enhanced host controller driver #2-1D2D fout 0x800f0219. ? ergens los te downloaden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou eerst maar eens stoppen met die Iobit Driver Update.

Gewoon met een schone lei beginnen met de drivers rechtstreeks van de site van de fabrikant van je laptop, werkt een heel stuk beter
 
Hoi, allereerst is het geen laptop maar een zelfgebouwde desktop.
 
Zal morgen het programma 'Iobit' verwijderen wat word voorgesteld en het uitzetten dat Microsoft de drivers niet meer kan updaten. Ik zal vervolgens zo ver als mogelijk alle originele drivers van het Asus moederbord installeren en dan verder kijken hoe het gaat lopen, ik hou jullie op de hoogte.

Ik heb de Tool laten scannen (Problemen vaststellen) en heb ze allemaal (56) niet aangevinkt dus die zullen dan voorlopig niet geüpdatet worden, als je dan verder klikt kom je terecht in een venstertje waar staat wat is opgelost? daar kan ik verder niet aan doen neem ik aan.
Verder zal ik alle drivers die Asus er heeft staan op de site bestemd voor mijn moederbord gaan installeren, dan ga er van uit dat ik daar alleen de laatste nieuwe wat bovenaan staan moet installeren met de laatste datum? want er staan er meerdere in van zowel bij de Sata, Lan, Chipset enz.... Nogmaals als ik de Originele drivers wat er nu opstaan bij Asus ga installeren geeft de pc aan dat deze drivers ouder zijn dan de geïnstalleerde drivers die er nu op staan, zou het anders zijn zoals ik hier probeer uit te leggen in dit hele verhaal laat dit dan even weten waarvoor mijn dank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke Tool heb je laten scannen?

En wat de drivers van de Asus site betreft:

Als eerste de chipset drivers doen, daarna de computer afsluiten en opnieuw opstarten.
Daarna de andere drivers
 
Ik heb het tooltje gedownload wat Lange Pier voorstelt op #26. Wat betreft de Asus drivers als boven vernoemd alleen de laatste nieuwe wat bovenaan staan in het rijtje met recentste datum neem ik aan.
 
Hedenmorgen de Originele drivers allemaal geïnstalleerd zoals aangegeven, eerst deze melding van de install Chipset (afbeelding) Stuurprogrammaversies_ASUS.jpg en bij deze een afbeelding van wat er nu in Apparaatbeheer word weergegeven (afbeelding) Apparaatbeheer.jpg . Hoe nou verder ermee!, Nader berichtje, USB 2x 2.0 1x 3.0 op voorfront pc werkt ook niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Bij onbekend apparaat geeft hij dit aan bij details: " PCI\VEN_8086&DEV_1D2D&SUBSYS_84EF1043&REV_06\3&11583659&0&D0 " Verder staat er bij vermeld bij Eigenschappen van onbekend apparaat" De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28) De installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven voor dit apparaatexemplaar. Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken.
Wie weet wat dit betekend want we zijn nog niet uit de problemen en stuurprogramma bijwerken bied geen oplossing.
 
Ik hoor niets meer op mijn geposte informatie, wat is er misgegaan.
 
Deïnstalleer die Asmedia USB van Microsoft en reboot.

Gebruik de Asus drivers.
Staat de W10 driver update wel uit?
 
Lange Pier, ik heb opgevolgd wat me hierboven is aangegeven en heb alleen nog alle laatste nieuwe drivers van de Asus chipset geïnstalleerd en de overige asus drivers. Op het ogenblik staat alleen nog maar open in apparaatbeheer 'onbekend apparaat' verder niets meer. Verder heb ik het tooltje voor de update's gebruikt en daar niets aangevinkt, daar stonden er 56 in en heb ik niets meegedaan. Wel nog even uitleg wat je bedoeld met ' staat de Windows 10 driver update wel uit?' Hoe en waar graag info ik e.v.t over dat onbekend apparaat. Zal morgen nog even een afbeelding plaatsen van apparaatbeheer.

Lange Pier, zoals beloofd de afbeelding van op heden hoe het uitziet in 'Apparaatbeheer' Apparaatbeheer-Onbekend apparaat.jpg Moet wel nog even vermelden dat de USB 2.0 en 3.0 op het voorfront van de pc niet meer werken na het installeren van de Originele Asus drivers, wel rechtstreeks van achter op het moederbord. Bijgeleverde afbeelding: Apparaatbeheer-Onbekend apparaat2.jpg "Apparaatbeheer-Onbekend apparaat2" heb ik de de "Universal Serial Bus-controllers" geopend voor een beter overzicht te geven. Zie #33 voor melding 'Onbekend apparaat'
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij het onbekend apparaat, dit staat bij Apparaten en printers (zie afbeelding) Onbekend (1) Marvell 91xx Config.jpg Ik kan het uitschakelen en verwijderen maar bij het opstarten word het weer terug geplaatst.

Marvell Semiconductor Inc. > Bus Number 7, Target Id 0, LUN 0 > Dit apparaat werkt correct. Zou niet weten waarvoor het dient en is er gekomen na het installeren van de voorgestelde Originele drivers van Asus te installeren. Zie #33 melding.
Front USB 2.0 werkt nog steeds niet en nog geen oplossing voor gevonden wel werkt de USB 3.0, dit betreft alleen de USB front en niet op de achterkant moederbord die werken allemaal.
 
Gaat waarschijlijk om Marvell 6gb Sata drivers..

En dat de USB aan de voorzijde van de kast niet werken, lijkt me eerder een probleem van verkeerd aangesloten zijn
 
Heeft die front wel gewerkt?
Kan natuurlijk de aansluiting zijn, loopt een kabel ervan naar het moederbord.

En die Marvel is alleen een config schempje, tis een extra sata controller op het moederbord, gebruik je niet dan is die in de bios uit te zetten.
Zie het manual.
 
ik gebruik deze pc al jaren er is niets in de kast verandert de drie front USB poorten hebben het perfect gedaan tot dat ik de Originele ASUS drivers allemaal heb geïnstalleerd.

Kabel gecontroleerd en ook op andere USB connector geprobeerd er zijn er namelijk 3 stuks van te weten: USB910/USB1112/USB1314 zat op USB1314 en daar heb ik hem ook weer op terug geprikt na de overige 2 te hebben geprobeerd zonder resultaat.

We hebben de Marvell 91xx.. Storage Controller op disabled gezet in de BIOS en het is weg in Apparaten en Printers, dat is opgelost.
Vermelding in Apparatenbeheer is nog steeds aanwezig (afbeelding) Apparaatbeheer-Onbekend apparaat.jpg en de melding na het bijwerken: Foutmelding stuurprogramma.jpg
Onbekend apparaat Tab Algemeen: PCI-bus 0, apparaat 26, functie 0
Tab-Details : PCI\VEN_8086&DEV_1D2D&SUBSYS_84EF1043&REV_06\3&11583659&0&D0 deze wil absoluut niet bijwerken.

Melding:
--------
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
De installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven voor dit apparaatexemplaar.
Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken.
Na het bijwerken komt deze melding:
Intel(R) C600/X79 series chipset USB2 Enhanced Host Controller #2 - 1D2D = niet aanwezig

**Intel(R) C600/X79 series chipset USB2 Enhanced Host Controller #1 - 1D26 = aanwezig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lange Pier, die Intel Driver Update Utility v.2.5.0.22 heb ik al gedaan, als ik dit bestandje installeer zegt hij: Er is al een nieuwere versie geïnstalleerd. Weet u zeker dat u wilt downgraden?. Ik heb dit downgraden al laten uitvoeren maar ook dit was niet de oplossing jammer genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan