Problemen met Verkenner, MS Update en Antivir

Status
Niet open voor verdere reacties.

PappaBazzi

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo, graag jullie hulp.
Recent virusinffectie gehad, welke verholpen leken. Echter, ik stel de volgende problemen vast:
1.: in Windows Verkenner worden stations G en H (resp cdrom lezer en cd-dvd lezer-brander, niet herkend, in ieder geval niet weergegeven. Everest Home Edition geeft ze wel weer bij optical drives. Voor het virus probleem werden zij correct weergegeven.
2.: Antivir wil niet opstarten. Als ik Anitivr Start, vervolgens start service, wordt weergegeven: Antivir PersonalEdition Classic Guard could not be started. Ook wanneer ik via Start>Config>sys beheer> comp beheer> services Antivir wil starten wordt weergegeven: fout 03: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
Tot slot stel ik vast dat MS windows update heel erg lang nodig heeft om vast te stellen of er wel of niet update van toepassing is. Zodanig lang dat ik het eigenlijk niet vetrouw of het wel correct gebeurd is.....

Hartelijke dank!

PappaBazzi

Ultraplex, inmiddels online scan gedaan met Triend Micro Housecal. Deze heeft nog een worm en een trojan eruit gehaald. AntiVir heb ik aan de praat gekregen door de- en weer installeren. Na installatie van een aantal patches van Xp zag ik dat de cd en dvd speler weer worden weergegeven in verkenner. Waardaar het downloaden van patches nu wel weer werkt, heb ik nog niet kunnen herleiden. In ieder geval: de problemen zijn verholpen en ik sluit dit onderwerp. Dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan