Problemen met wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jappie-zland

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.336
Ik weet niet zkr of mijn vraag hier goed staat, anders moet ie verplaatst worden.

Ik heb gister een wireless router gekocht van het merk Linksys. de router bevat ook nog 4 kabel aansluitingen (rj-45 volgens mij .. std internet/netwerk kabels)
dat werkt gewoon goed .. internet via een kabeltje .. alleen het wireless gedeelte lukt niet.

Ik heb een laptop met wireless netwerkkaart ingebouwd, die werkt goed, dat heb ik al geprobeerd.
Mijn laptop vindt ook het signaal van de Linksys, het signaal is perfect, maximaal. als ik probeer verbinding te maken met het netwerk blijft ie hangen op "Netwerkadres verkrijgen".
Dat lukt dus op de 1 of andere manier niet.
Op mn laptop kan ik de pagina 192.168.1.1 niet openen, op een computer die met een kabeltje in verbinding staat met de Linksys lukt dat wel.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en ik hoop ook dat iemand me zou kunnen helpen met die probleem

Alvast bedankt voor de moeite!

PS ik heb op alles pc's en op de laptop Windows XP (pro) ik weet niet of dat van belang is..
 
ik heb er goed naar gekeken .. ik heb het toegepast .. en het werkte! let wel .. werkTE .. maar ik kan nu iig wel 192.168.1.1 bereiken .. dus er is een verbinding met de router .. alleen nog geen verbinding met internet :confused:
 
Hallo Jappie-zland

Staat dns wel op automatisch verkrijgen? In de eigenschappen van de draadloze verbinding.

Groetjes Erik Rothuis
 
nee dat lukt niet omdat mn ip adres handmatig is ingevoerd .. en staat nu niks bij dns
 
Hallo weer

Waarom niet automatisch? En anders moet je bij dns het adres van de router invoeren (bij jouw dus 192.168.1.1)..

Groetjes Erik Rothuis
 
ik kan dns automatisch niet aanklikken als ik het vinkje handmatig ip adres aangevinkt heb ..
ik heb gedaan wat je zei .. als dns 192.168.1.1 ingesteld .. maar nog steeds geen internet verbinding helaas
ik krijg wel steeds de melding dat ik verbonden ben met de router .. verbinding is uitstekend .. maar internet wil niet mee werken ;)
 
Hallo

Waarom zet je het ip adres en dns dan niet op automatisch verkrijgen. Dat werkt over het algemeen makelijker. Want het kan zijn dat het ingestelde ip adres, niet in de range zit die ingesteld is voor bevoegd voor internet. Ook moet de gatway bij jouw op 192.168.1.1 staan.

Groetjes Erik Rothuis
 
Laatst bewerkt:
als ik ip adres op automatisch verkrijgen zet .. dan kan mijn draadloze verbinding geen netwerk adres krijgen .. daar blijft ie dan hangen ..
als ik zelf een ipadres (192.168.1.1) invul .. dan krijg ik wel verbinding met mn routers ..
 
Hallo

Het ip adres moet liggen in de range 192.168.1.100 tot 192.168.1.149. De default gatway en de dns op 192.168.1.1. Als dat niet werkt is er iets niet goed aan de instellingen van de router maar het kan ook zijn dat de tcpip laag van windows is beschadigd. Dit laatste los je op door tcpipfix te draaien.

Groetjes Erik Rothuis
 
RouterS?? heb je meerdere routers dan? Dan kan daar je probleem liggen.
 
Of het volgende even uitvoeren:

* Start, uitvoeren, cmd
* Voer in netsh winsock reset
 
ok dat heb ik gedaan .. nog steeds geen internet verbinding helaas
 
Geplaatst door erbicom
RouterS?? heb je meerdere routers dan? Dan kan daar je probleem liggen.

ik heb een multipc modem van kpn en een linksys router

roto: tcpipfix? hoe moet ik dat starten?
 
Ik ben niet zo sterk in dat netwerk gebeuren, maar bij mij is dat derde getal een 0 dus : 192.168.0.1
Joop
 
Geplaatst door jepewe
Ik ben niet zo sterk in dat netwerk gebeuren, maar bij mij is dat derde getal een 0 dus : 192.168.0.1
Joop

ik heb het geprobeerd maar dat werkte niet .. toch bedankt voor je reactie!:thumb:
 
Sluit de linksys met een van de 4 lanpoorten aan op een van de lan poorten van de multipc modem. Kijk of het desbetreffende lan lampje gaat branden. Gaat het niet branden, heb je een ander soort kabel nodig. Dus brand het lampje niet en je hebt een crosed kabel, moet je dus een stright kabel hebben. Of omgekeerd. Zet de dhcp in de linksys uit. Nu zou je automatisch een ip adres van de multipc modem moeten krijgen over wifi.

Veel sucses en Groetjes Erik Rothuis.
 
dhcp heb ik uitgezet ..
kabel zit denk ik wel goed .. omdat ik via de linksys gewoon internet op mn laptop heb .. via een kabel .. ik zit nu op mn laptop .. dus internet heb ik ..
aan de kabel tussen linksys en multipc modem kan het dus niet liggen denk ik ..

ik heb ipadres weer op automatisch verkrijgen gezet .. maar dat werkt niet .. dan blijft ie weer hangen op "Netwerkadres verkrijgen"
 
Je hebt waarschijnlijk een multi-pc modem van Speedtouch en dat is al een modem en router in een.
Je gaat nu opnieuw een router aansluiten achter een bestaande router maar binnen een andere range van ip-adressen.
Je kunt beter je Linksys instellen als Acces Point.Dan zou het moeten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan