Problemen met wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zat er geen cd'tje met software bij om je router te configureren?
Bij mijn Asus zat een programma waarmee ik de instellingen kon veranderen en encryptie sleutels kon invoeren.
 
Geplaatst door hjllo
Zat er geen cd'tje met software bij om je router te configureren?
Bij mijn Asus zat een programma waarmee ik de instellingen kon veranderen en encryptie sleutels kon invoeren.

Dat is een andere situatie.We praten nu over 2 routers achter elkaar met een verschillende range IP-nr's.
 
Maar ik heb ook een alcatel Speedtouch multi pc router/modem met daaraan een wireless Asus router/access point.
 
Geplaatst door Jappie-zland
Hoe doe ik dat?

Door de Linksys router in te stellen als Acces Point blijft de Speedtouch de Gateway naar het internet.

Het is misschein even goed dat je eerst kijkt wat het mac-adres van je netwerkkaart is en dat je dat even ergens opschrijft.

Vervolgens moet je de Linksys omzetten naar Acces Point.Dat doe je in het configuratiescherm.
De dhcp functie zet je uit en je gaat met een vast ip adres werken in de range van Speedtouch dus 10.0.0.15X
Je subnetmask is 255.255.255.0 en je Gateway is 10.0.0.138
Je zou nog een voorkeursDNS van je provider kunnen invullen.
Bovenstaande gegevens vul je dus in bij eigenschappen internet protocol TCP/IP

Vergeet verder niet de beveiliging te bekijken.

Suc6
 
De discussie is vrij lang.

Ik heb een Etch modem//router met daarachter ee Senao AP.

Om internet verbinding te hebben via de AP is het van essentieel beland dat defautl gateway en voorkeur DNS deze hebben van het apparaat waarop internet binnekomt.

Bij de etech is dat 10.0.0.2.

Wat dat de IP range is maakt niet meer uit dat is m.i. alleen om een IP adres te hebben.

Suc6
 
k heb het nog eens geprobeerd .. deze keer met de cd .. ik heb nu weer gewoon internet via kabel ..dus het ding werkt wel .. heb ook draadloos een verbinding .. maar ik heb geen internet via de draadloze verbinding ..
wie kan uitleggen hoe dat mogelijk is? ik snap er namelijk helemaal niks van

Ik heb ff een schema gemaakt hoe de situatie bij mij thuis is .. dat groene betekent dat ik daar een Internet verbinding heb.
Ik heb 2 pc op het modem aangesloten .. daar heb ik dus gewoon internet. Op dat zelfde modem heb ik de linksys router aangesloten. Op die linksys router heb ik via een kabeltje mijn laptop aangesloten .. daar heb ik ook een internetverbinding op.
Maar als ik die kabel er uithaal en de draadloze verbinding op de laptop aanzet dan heb ik geen Internetverbinding meer

Ik hoop dat het zo duidelijk is
 

Bijlagen

  • helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    6,8 KB · Weergaven: 27
Ik zou bij de vaste PC's checken wat de default gateway en de DNS server is (via netwerkverbindingen eigenschappen / ondersteuning.

Kijk nu op de draadloze PC wat de gegevens zijn aannemende dat deze automatisch toegekend worden.

verander dan de instellingen naar handmatig en neem ip adres over en subnetmask maar neem default gateway over van de vaste PC en zo ook voorkeur DNS.

Zo werkt het bij mij al een jaar uitstekend.

Suc6
 
eindelijk.. ik heb internet .. draadloos internet wel te verstaan ..
nog 1 klein probleempje .. hij valt af en toe weg .. windows geeft af en toe aan dat er geen verbinding meer is .. maar dat klopt niet .. dan kan ik nog gewoon internetten enzo .. en dan na een paar minuten valt ie weer ff weg .. heel raar ..
wat zou dat kunnen zijn?
 
Da's mooi. Aan de hand van mijn aangegeven opzet (dan kan een ander dat ook nog eens gebruiken...) ?

Ik heb zelf ook een dergelijk probleem met mn HP laltop met ingebouwde WLAN.

Tijden/uren gaat het goed en dan ineens krijgt ik er geen bitje meer door heen. Verbinding goed maar gewoon geen gegevens overdracht.

Nog een minuut of 5 tot 10 is dat weer over.

Hiervoor heb ik nooit een goede oplossing kunnen vinden.

Andere draadloze apps werken dan wel goed.

Wellicht heb je ooit nog een 2e app. draadloos en kan je vergelijken of ze allebei uitvallen of dat het bij die ene pc blijft.
 
ik had niet meer gekeken naar dat bericht van jou :eek:
ik kwam hier op helpmij om te vertellen dat het gelukt was .. een klasgenoot van me had me geholpen .. het lag (denk ik .. ik heb meerdere dingen veranderd) aan de beveiliging .. ik heb nu de WEP beveiliging gekozen .. een wachtwoord zelf ingevoerd en op mn laptop bij de verbinding ingevoerd .. en ineens deed ie het ..

Ik zal vandaag of morgen eens een andere laptop op het draadloos netwerk proberen .. kijken of die wel heel de tijd online blijft ..
Bij mij blijft ie trouwens niet zoals bij jou uren online .. maar max een paar minuten .. heel maf ..

Edit: Heb een andere klasgenoot om hulp gevraagd met dit probleem .. hij heeft me geholpen en het is opgelost !

bedankt voor alle hulp!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan