Proccesor gebruik 100 %

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stroemf

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Berichten
13
Beste,

Ik wist niet zo goed waar ik mijn vraag/probleem moest posten. Aangezien ik win7 heb als besturingssysteem, leek mij dit de juiste plaats.

Nu mijn probleem:
Wanneer ik filmpjes bekijk op mijn laptop, zowel opgeslagen filmpjes als Youtube filmpjes, begint mijn pc na een uurtje te haperen en gaat alles zéér traag. Als ik naar mijn processorgebruik kijk op dat moment, staat deze op 100%. Wanneer ik mijn pc reboot, dan heb ik dit probleem direct opnieuw zonder maar iets te doen. Indien ik hem voor half uur uit zet, is het probleem wel opgelost maar komt het na een uurtje weer terug.

Kan de 100% de reden zijn dat mijn pc traag is? Zo ja... hoe kan ik dit oplossen? zo neen... waar licht het dan aan?

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,
Stroemf
 
Kijk eens via msconfig wat er zoal mee opstart, alles uitvinken wat je niet gelijk nodig hebt, alleen dingen van de drivers en virusscanner aanlaten en reboot.
 
Had ik een paar weken gelden ook op mijn laptop je moet hem open maken en je kan van binnen zoveel mogelijk stof we doen.
Door de stof word de warme lucht tegengehouden en word de processor warm.Je kan eventueel perslucht gebruiken.
 
Alvast bedankt om te helpen.

Lange Pier, ik heb in msconfig de nodige programma's uitgevinkt. Pc start wel iets sneller op. Helaas blijft het probleem wel bestaan. Na uurtje intensiever pc gebruik, begint hij te haperen.

Zijn er eventueel nog stappen die ik kan doen?
 
Had ik een paar weken gelden ook op mijn laptop je moet hem open maken en je kan van binnen zoveel mogelijk stof we doen.
Door de stof word de warme lucht tegengehouden en word de processor warm.Je kan eventueel perslucht gebruiken.

Je pc word inderdaad te warm ;) Draaid je processor koeler nog wel.?
Had laatst last van een tyrip die uitstook in mijn processor koeling en dat hij niet meer draaide. Mijn pc viel toen regelmatig uit. Na het verwijderen van het draadje deed hij weer naar behoren.
 
Ja, maar daardoor gaan er niet meer processen draaien, dan is het in windows toch niet dat in taakbeheer de processen naar de 100% gaan als de fan niet draait en te warm wordt? of vergis ik me?
Dan ondervindt je problemen aan de hardware.
 
Dat is de ventilator op je processor. Hardware-matig dus. Wat je kan doen:

- PC volledig van het stroom netwerk afkoppelen.
- Paar dikke kwasten pakken.
- Door je ventilators rustig heen kwasten.
- Elke keer de stof van je kwast af halen.
- Alle hoeken in de kast kwasten.
- Overal waar stof zit in je kast weg te halen.

Let erop: Niet je te hard te drukken met je kwast.
 
Laatst bewerkt:
Stofvrij maken is altijd goed.
Met een stofzuiger kan het ook, samen met een kwast, raak geen onderdelen aan met de stofzuiger.
Zelf heb ik een stofzuiger met een kunststof uiteinde.
 
Ok,

Zal hem een deze dagen eens stofvrij maken. Kijken wat dit dan geeft.
Ik laat zeker weten of het gelukt is of niet.

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Het is al een tijdje geleden dat m'n pc nog beginnen laggen is.
Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik minder frequent youtube gebruik.

Groeten
 
tijdje geleden dat je pc nog beginnen laggen is.
Ik moet toegeven dat ik dat niet begrijp :)
 
Dus die hapert niet meer? beter! :d
 
Laatst bewerkt:
Had ik een paar weken gelden ook op mijn laptop je moet hem open maken en je kan van binnen zoveel mogelijk stof we doen.
Door de stof word de warme lucht tegengehouden en word de processor warm.Je kan eventueel perslucht gebruiken.

Het is dus niet zo dat door stof je processor 'slomer' wordt. Warmer wordt hij dan zeker, maar hoe kom je erbij dat hij dan slomer wordt? Heb ik nog nooit van gehoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan