Processor koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja het is echt een heel mooie mobotje.
het zou wel mooi zijn.
maar ben bang dat het niet kan(of het moet nog komen)
ik wacht het mailtje af en we zullen het weten.
 
Je hebt je geabonneerd op dit topic, je mag verwachten dat TS het antwoord van MSI hier "publiceert".

Enne, ik wil natuurlijk de voorpret van de aanschaf van een plankje niet bederven, maar wat maakt dit plankje (m.u.v. die tijdelijke koeleraanbieding) zo bijzonder of mooi t.o.v. een stuk of 50 andere plankjes?

nou je bespaart iets van 20 euro:D
 
nou je bespaart iets van 20 euro:D


Da's maar net hoe je het bekijkt, ik denk dat er hele volksstammen zijn die erg geukkig zijn met de boxed koeler. Het is meer een extraatje. Ik bedoelde eigenlijk met mijn vraag meer:

heb je benchmarks bekeken van dit plankje en het plankje op applicaties vergeleken met andere 775 plankjes. Om het in gewoon Nederlands te zeggen: het zou zomaar kunnen dat dit plankje torenhoge ogen scoort op bijvoorbeeld videobewerking, terwijl het bijzonder matig scoort op de (benchmark) bekende games.
Dat was eigenlijk de reden dat ik vroeg wat dit bord zo bijzonder maakt.
Ga gewoon eens op zoek naar benchmarks van dit bord.
 
Laatst bewerkt:
Dave01 en Merijntjuh,

een echt welgemeend advies:

kijk niet naar de kleurtjes of wervende tekstjes van mobofabrikanten, maar besteed een kwartiertje van je tijd aan de volgende vragen:

- WAARVOOR ga ik mijn pc het meest gebruiken.
- MOET het mobo Wifi hebben (draadloos internet) of ga ik bedraad internetten of ga ik één van mijn spaarzame sloten opofferen aan een draadloos kaartje als het mobo géén Wifi ondersteunt
- SLI ja / nee
- 1066+ Mhz geheugen ondersteuning of (zoals nog heel veel plankjes) max. 800 Mhz
- zo kan ik nog een paar vraagjes verzinnen die heel bepalend (kunnen) zijn voor het aan te schaffen mobo.

Áls je deze vragen voor jezelf hebt beantwoord, elimineer je vele, vele tientallen mobo's. Voorbeeld? Wifi mobo's zijn lang niet zo talrijk als niet Wifi plankjes.

Zo elimineer je dus vele plankjes.
Die je overhoudt ga je in overeenstemming met je budget nader bekijken. Dán wordt het tijd om eens naar benchmarks te gaan kijken.

Daarnaast kan bijvoorbeeld bij sommige wat oudere randapparaten het aanwezig zijn van 1 oude seriële poort nog wel eens handig zijn / of juist niet. (Een "COM" to USB coverter kost al gauw weer € 27,50)
 
Laatst bewerkt:
daarom vind ik het zo lastig...
ik ben niet zo goed met die benshmarks.
ik wil er goed mee kunnen gamen.
hij mag max 200 euro kosten meer ook niet.
en ik wil mischien voor later een kaart erbij dus sli is handig.
 
hij hoeft ook geen wifi ik heb een vaste aansluiting:thumb:
 
Je hoeft niet "handig" te zijn met benchmarks, je hoeft alleen maar naar je monitor te kijken. Type bijvoorbeeld het merk en type van een moederbord in Google en zoek binnen de "hits" naar een site die dat plankje heeft getest.

Veelal worden dan een stuk of 6 mobo's tegelijk getest en kun je aan de hand van de tabelletjes zien hoe het door jou geambieerde mobo het doet met bepaalde software (kantoorapplicaties / games / video- en audiobewerking)
Je zal nog verrast zijn over de geconstateerde verschillen.
 
Voorbeeldje: lees de 10 pagina's van dit artikel maar eens door, de benchmarks. Klik
 
ik word er niet echt wijzer van.
maar de meeste asus mobo's hebben geen pci-e x16 2.0 sloten alleen maar pci-ex16 sloten, maakt dat uit!
want ik ga een videokaart halen met pci-e x16 2.0.
 
Ok, ik zal het je niet lastig meer maken. Doe het maar anders, bepaal een prijs en kies een mooi moederbord met SLI.
 
GigaByte EX38-DS4

kan op dit moederbord ook Geforce??
 
Dat antwoord en vele andere heel interessante zaken over dát moederbord, vind je hier. Kijk bijvoorbeeld eens naar pag. 18 Call of Duty Benchmark, vat je 'm nu? (Of pagina 15 Crysis)
 
Laatst bewerkt:
Mis. Het bord ONDERSTEUNT crossfire, maar je bent niet verplicht een ATI chip gebaseerde kaart te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
dus op die kan ik gewoon 2 9800gtx van geforce plaatsen.
en is t wel verstandig om te doen want het is een goed moederbord
 
Wat mij betreft een eindadvies:

ik vermoed dat je eigenlijk niet goed weet wat je precies wil hebben.
Daarom: ga naar een lokale pc-boer, vertel je wensen en neem een offerte mee naar huis. scan die in, of type 'm over en plaats die hier, dan "schieten" we erop.

én

bel een bedrijf als Dell, vertel je wensen, laat ook hen een offerte uitbrengen en post die hier. Liefst samen met die van de lokale pc-boer. Wij schieten op beide machines en jij weet dan nagnoeg precies waar je aan toe bent.

Ga NIET naar een dozenschuif bedrijf als Media markt / Dixons / Scheer en Foppen / V&D of zo. Daar werken (met alle respect) overwegend mensen die van pc's net zoveel afweten als jij, maar nog veel meer van verkopen................
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt voor je tijd en je reacties.:thumb::thumb:
ik zal kijken wat ik ga doen.
 
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben niks te beroerd om een machine samen te stellen, maar daar komen dan weer "tig" reacties op, met evenzovele tegenreacties. Daar schiet jij niks mee op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan