Processor+Moederbord+Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.
battlefield 3 op maxed zou nog een probleem kunnen worden de meeste games word een eitje
wat betreft gaming is een hexacore of hoger cpu geen goede optie, de games van nu ondersteunen meestal maar 1 a 2 cores met uitzondering van Battlefield 3
let op Intel komt nog uit met Ivy bridge processors dus toekomst gericht zal je nog wat upgrade mogenlijkheden hebben met socket 1155

wat betreft koeling raad ik een Scythe mugen 2 aan die koelt het best voor zijn prijs

Laatst bewerkt:
ik zit er toch erg aan te denken om toch richting de six-core bulldozer te gaan de FX-6100. ik hoor vanuit reviews dat die het in games beter doet dan de phenom II x4 965..

ik wil hier graag meer meningen over..

de dingen die al zeker zijn zijn de:

ASUS SABERTOOTH 990FX

en de

Kingston HyperX 4 GB DDR3-1600

je kan beter een intel core i5 sandy bridge pakken ,
Kan je elke spel op max .
Bulldozers presteren niet optimaal met games ,dat zijn meer multitasking cpu's ...

nu zeg jij juist dat ze multitasking zijn haha, ik hoorde net iemand zeggen dat ze juist voor gaming zijn gemaakt en oc'ing...

en ik vind i5 te prijzig voor een cpu....

oke , als je intel niet mag door de prijs :P
Je kan nog altijd voor de phenom cpu's gaan (phenom II x4 )
Sneller dan een bulldozer met gaming. en heel goedkoop

Laatst bewerkt:
ik mag wel een intel daar gaat het niet om, maar ik vind het achtelijk zoveel te betalen voor alleen de cpu waar je bij amd het moederbord en de cpu voor de zelfde prijs hebt....

maar is de Phenom II x4 965 beter dan de fx4100 of fx6100 ?

de phenom is beter op veel punten waaronder het belangrijkste : Gaming!

Of je kan een i3 halen als je dat wat vindt ?
Meer prestaties en je krijgt dan een 1155 socket die je later nog kan upgraden met de nieuwe intel chips dirk-croky-chips-naturel-paprika-of-bolognese-zak-250-gram.jpg

nee een i3 wordt dan weer iets te sloom als ik verhalen moet geloven...

dus welke processor raad jij mij aan ? en zal ik veel prestatie boeken vergeleken met mijn huidige CPU een q9400 (die erg slecht werkt op een asus p5n-d moederbord en niet bestemd is voor gaming)

Een i3 is inderdaad alles behalve een game cpu.
Over de prestaties: Als je je oude videokaart hierin zet, kan je jezelf met dit Phenom II x4 systeem toch wel plaatsen onder één van de betere systemen.
(Betere systemen als in: systemen die de spellen ook echt aankunnen met meer dan 30FPS.)

ik mag wel een intel daar gaat het niet om, maar ik vind het achtelijk zoveel te betalen voor alleen de cpu waar je bij amd het moederbord en de cpu voor de zelfde prijs hebt....

maar is de Phenom II x4 965 beter dan de fx4100 of fx6100 ?

dat verhaal is sinds de sandy bridge cpu enorm achterhaald je betaald hooguit 30 euro meer
een i5 2400 kost rond de 150 euro en een moederbord is 50 euro even duur als de AMD bulldozer setup dus
een FX6000 processor presteerd trouwens slechter in gaming dan een Phenom x 4 en zelfs slechter dan een I3 2100
ook al zecht meneer hierboven dat dat niet zo is...

de meeste games ondersteunen geen 6 core's en dan is het geld weg gooien om daar tog voor te kiezen

klikerdeklik
een mooi benchmarkje die laat zien dat zelfs een FX8000 processor het moet begeven aan een I5 en ga er maar vanuit dat de 2400 niet veel slechter presteerd
lees ook de comments eronder
This was suppose to be AMD's next step up.. It looks like they missed the step and fell all the way down the landing.. It is a good chip, No Doubt.. But it is not the Great Chip that we expected.. The 8130 was a bust before it started.. thanks for not releasing that one. But the 8150 was the next step up and well.. Like most AMD chips of today.. I guess its okay. but it makes me wish now I would have bet on INtel instead of The Bulldozer.. Sorry. Guys.. I am usually not this down on things but it is really disappointing that it didn't kick the Llama's Axx.

hier nog een mooi benchmarkje klikerdeklik

en dan gaan we nu naar het prijs verschil kijken
Intel
AMD
scheelt niet veel en is het kwa prestatie verschil zeker waard om toch voor intel te gaan
en je zou zelfs voor een i3 2100 kunnen kiezen dan ben je al helemaal goedkoper uit

Laatst bewerkt:
Wil je voor de amd gaan ..neem dan de phenom , wil je voor intel gaan kies dan een sandy bridge 1155 socket cpu.
Met de phanom kom je het goedkoopste uit als je niet vooruit denk ...maar als je een jaartje voorbij laat gaan dan wordt goedkoop duurkoop.. ik daarom had ik je de i5 aangeraden , hij is een paar tientjes duurder en je bent future proof.

De phenom komt kwa prestaties niet eens in de buurt van een i5 2500 en de i5 2500 is zelfs beter dan de meeste i7 cpu's als je iets nodig hebt om mee te vergelijken :p

Dankje wel jongens! Maar is de 2400 een goede cpu? En haal ik het beste er wel uit met een goedkoop moederbord?

Als de nieuwste van de nieuwste chipset en dual pci express met extra ingebouwde overclocking systeem je niks doet dan ben je goed af met eengoedkoop moederbord. Ja de 2400 is prima , veel beter dan de amd's

Kan ik dan niet beter de 2500k kopen en doe liever wel overklokken wat raad je me dan als goedkoop moederbord ?

Als je de 2500k wilt dan kan je beter een duurdere kopen anders heb je er niks aan :P
De 2500k is voor te overclocken en met een goedkoop moederbord lukt dat niet goed.
Je kan dan beter een 2500 pakken met een goedkoop moederbord , je hebt ook nog turbo dus dan kom je ergens in de 3.7 / 4 ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan