Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bedoelt een Pentium 4 2.4 GHz of een Athlon XP 2400+?

amd 2400 denk ik gewoon sneller is als een pentium 4 2400

En aan 'denk ik' hebben we dus niet zoveel.

Verder moet de topic starter even vermelden of het om een P4 met 400 of 533 fsb gaat.

ik blijf altijd voorzichtig, maar eigenlijk weet ik het zeker, en amd is nog veel goedkoper ook!

Geplaatst door seeburg100
ik blijf altijd voorzichtig, maar eigenlijk weet ik het zeker, en amd is nog veel goedkoper ook!
amd is wel goedkoper...
maar als je een amd 2400 hebt, en een p4 2400 ghz, zijn ze niet evensnel nmw...de 2400 van amd gebruikt een andere technologie, en daardoor zijn ze wat langzamer dan de pentium (dit heb ik van iemand uit mn klas begrepen, die weet der wel veel vanaf...)

Als je een goede processor wilt moet je gaan voor de pentium
Amd kan wel sneller lijken behalve als die moet gaan rekenen
Bij het omzetten van film / naar avi of mpeg is de pentium 25 % sneller dan de amd.

Ben benieuwd of er ook wel iemand is die daadwerkelijk het verschil zal opmerken tijdens een toepassing:D
Ik zou me er niet zo druk om maken!!

Mag ik vragen om toch op de hoogte te zijn als je reageert... Een AMD 2400+ kost net twéé euro minder dan de Intel-concurrent.

Welke sneller is hangt van de situatie af, waaruit de rest van je systeem bestaat, waarvoor je je systeem gebruikt etc. Uit de meeste tests komt de Pentium trouwens als beste uit de tests, maar de Athlon moet zeker niet onderdoen.

Die reviews geven misschien goede objectieve informatie, maar aangezien een processor slechts een onderdeel is van een systeem kan je ze moeilijk zomaar vergelijken.

Als je een systeem gebruikt dat bijna exact hetzelfde is, zal de AMD misschien op hetzelfde niveau, of net een tikkeltje beter presteren. Maar door de hoge geheugenbus kan de Pentium 4 in veel betere systemen werken (met snel geheugen => RDRAM of DDR-SDRAM in twee kanalen), en dan is hij merkbaar beter.

Laat me raden,

Ik denk dat de eerste letter van jouw proc met een I begint........... :D

Martin.

Gedeeltelijk, ik heb namelijk een AMD en een Intel-PC. Pech hé :p

gooi die Intel dan weg en zet nu of volgende week de amd 2600 in de plaats!

Oké, ik doe het. Op één voorwaarde: jij geeft me onderbouwde reden waarom ik dat zou doen.

nee hoor geen zin ik ga niet in discussie met wizz kids, een is genoeg hier thuis m,n dochter!

Nou, ik wil geen discussie, maar jij zit te roepen dat ik m'n Intel moet wegdoen en een tweede AMD in de plaats moet nemen, en dat AMD beter is, dat allemaal zonder enige onderbouwing cq. reden. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan