Prog'je maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dendrobatus

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
ik wil een kleine programmaatje maken maar ik weet niet wat ik zou moeten maken. iemand een idee.

Eey dendrobatus, ik wil graag even vragen of je inmiddels wat meer ervaring op hebt gedaan (sinds je vorige topic waarin je een calculator hebt gemaakt)?

Zoja, dan zou je kunne gaan proberen met Allegro. Je moet alleen even kijken op de eerder genoemde site hoe je het moet installeren.

Voor Allegro kan je hier een groot aantal basistutorials vinden, en tevens enkele voorbeeldspellen.

Heb je nog geen verdere ervaring opgedaan? Dan zou ik even wachten op reacties van anderen, ik heb zo ook geen inspiratie...

lol ik heb nu inderdaad alleen die rekenmachine gemaakt en
wat is allegro precies

lol ik heb nu inderdaad alleen die rekenmachine gemaakt en
wat is allegro precies

Allegro is een zogenoemde "graphics library", een groep bestanden om een grafische applicatie (lees game :)) te maken. Met Allegro kan je grafische bestanden (eigenlijk alleen bmp's, maar met enkele uitbereidingen ook png of jpg) laden en op je scherm doen verschijnen. Met c++ kan je dan de acties en andere laten gebeuren, en zo kan je dingen laten bewegen wanneer je bijvoorbeeld op een toets drukt.

Bekijk de tutorialsite die ik eerder heb gegeven om een indruk te krijgen van de moeilijkheidsgraad van Allegro, ik denk dat je het met veel proberen al wel aankan.

Ok, veel succes verder, en geef niet op hé, ik ben namelijk ook al een half jaar bezig met Allegro en heb nog steeds geen grote game uitgebracht, ben bijv. begonnen met Pong en nu bezig met zoiets als Arkanoid. Programmeren kost nu eenmaal veel tijd, en leren doe je door fouten te maken en deze weer te verbeteren.

Je zou ook kunnen beginnen met Game maken:

diet tuts c++ + SDL van die jongen kun je ook volgen de links heb ik je al gegeven in de vorige topic van jou...

Ok, veel succes verder, en geef niet op hé, ik ben namelijk ook al een half jaar bezig met Allegro en heb nog steeds geen grote game uitgebracht, ben bijv. begonnen met Pong en nu bezig met zoiets als Arkanoid. Programmeren kost nu eenmaal veel tijd, en leren doe je door fouten te maken en deze weer te verbeteren.

ik ga niet opgeven

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou ook kunnen beginnen met Game maken:

diet tuts c++ + SDL van die jongen kun je ook volgen de links heb ik je al gegeven in de vorige topic van jou...

Maar SDL is een stuk lastiger, en gezien het feit dat de TS verder nog geen ervaring heeft, kan je beter in Allegro beginnen, daarmee zal je eerder resultaten boeken.

Om in Code::Blocks een code te compilen moet je op de 4e werkbalk op "Compile" (of "Compile & Run" om de applicatie direct op te starten) klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan