Progjes maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Hallo allemaal,

Ik dacht dat deze vraag al vaak gesteld zou zijn, maar kan niets bruikbaars vinden.

Ik zie hier vaak genoeg leuke programmatjes voorbij vliegen.
Ik ben redelijk bekend met HTML & PHP e.d.
En wil dus wat nieuws gaan doen.

Kunnen jullie mij eens wat verder helpen?
Hoe begin ik met het maken van simpele progjes?
Wat voor scripttaal moet ik mij in gaan verdiepen en met wat voor software ga ik werken?

Hebben jullie misschien ook een tut ofso om te beginnen?

Alvast bedankt:thumb: ,

Karim
 
Ik denk dat je je beter eerst af kunt vragen: "Wat wil ik"
En daarna pas welke taal kan ik daar het beste voor gebruiken.

Met html of php zal je niet veel programma's kunnen schrijven, tenzij je een dynamische of interactive website onder een programma wilt rekenen.
 
Met html of php zal je niet veel programma's kunnen schrijven, tenzij je een dynamische of interactive website onder een programma wilt rekenen.

Dit was ik ook niet echt van plan nee.
Ik probeerde alleen aan te geven dat ik niet helemaal nieuw ben in de wereld van scripts.:p


Dat is een beetje moeilijk te zeggen...
Ik wil gewoon weer eens wat nieuws doen.
Ik zou zeggen: "Gooi maar wat":p

Het liefst zou ik iets hebben waar ik ook van die kliene spelletjes mee kon maken.
(Ik zag gisteren een Lingo voorbij vliegen hier op HM)

Alvast bedankt,

Karim
 
Als je eenvoudige kleine spelletjes wilt maken, is Javascript misschien iets voor je.
 
Nee, de spelletjes zijn een klien bijzaakje.
Ik wil echt bijvoorbeeld ( na flink wat oefenen) browsers en photoviewers gaan maken bijvoorbeeld.
Ook zat ik te denken aan een mini P2P waar je bijvoorbeeld met vrienden dingen uit kunt wiselen.
 
Dan moet je je goed verdiepen in C/C++, maar dat is nog een héééééél grote stap vanaf PHP. In JAVA kan het ook, overigens, maar veel van dat soort dingen wordt in C/C++ gedaan.
 
Alles wat je hier noemt kun je ook met python doen. Er bestaan flink wat libraries voor python om makkelijk spelletjes, programma's met een grafische UI, of wat dan ook te maken.

check python tut

C++ is naar mijn mening vanaf PHP niet een heeeel grote stap meer. Er zijn wel een paar (grote) struikelblokken (pointers, strong typing?), maar je komt er wel door.

Maar ik raad je aan python te leren. Zodra je een beetje ervaring daarmee hebt kun je doorgaan naar pygame, wxPython, misschien wel pyOpenGL. Daarmee kun je (relatief) gemakkelijk web browsers, spellen en fotoviewers maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan