Program Files x86

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
142
Ik heb een probleem waar ik maar tegenaan blijf lopen.

Meerdere programma's zijn verwijderd van de computer, tenminste zo lijkt het: ze staan niet meer onder Programma's en Onderdelen. Maar....
In Program Files (x86) blijft het staan. Ook updates ervoor, en op die manier is het gewoon niet van de computer af te halen. Ook snelkoppelingen blijven maar verschijnen, zoals tussen Configuratiescherm of Deze Computer.
De mappen in Program Files (x86) zijn te openen, deze bevatten ook weer mappen met van alles.

Met Revo krijg ik het niet verder verwijderd, ze staan immers niet meer onder het standaard Windows Programma's en Onderdelen.
Hoe krijg ik nu echt die rotprogramma's van mijn computer af?
 
Indien je Revo als gevorderde had gebruikt en ook alles wat het register en files betreft ook had verwijderd was het echt wel weggeweest.

Je kunt nu de mappen gewoon wissen en via het register op naam de registersleutels ook.
 
Dat heeft te maken met machtigingen.
Als je rechtsklikt op de map die je verwijderen wil en naar tabblad beveiliging gaat doe je het volgende:
Je klikt in tabblad beveiliging op de knop Geavanceerd.
Dan ga je naar tabblad Eigenaar en klikt op de knop Bewerken.
Vink "Eigenaar worden van onderliggende containers en objecten vervangen" aan.
Dan maak je Administrators Eigenaar van de map.
Dan kijk je in tabblad Machtigingen welke rechten de administrators hebben.
Zijn die machtigingen niet toereikend om de map te verwijderen klik je in tabblad Machtigingen op de knop Bewerken, dubbelklik je op de Administrators in de lijst en geef je die volledig beheer.
Je ziet 2 regels die je aan of uit kan vinken in tabblad Machtigingen.
De bovenste vink je uit en de onderste vink je aan als je de administrators van je pc meer machtigingen moet geven,
heeft het object Administrator al volledig beheer dan kan je tabblad machtigingen ongewijzigd laten.
Dan klik je met de OK knop alle vensters weg en je kan de map verwijderen.
Je moet goed in de gaten houden in welke map de submap die je wil verwijderen staat.
Je geeft verder geen bovenliggende machtigingen door als je deze instellingen zo doet.
Dus alleen voor de map en de submappen/bestanden (onderliggende containers en objecten), daar neem je machtigingen over.

en wijzigingen in het register, je kan dan ook tegen sleutels aan lopen die je voor je er iets in kan wijzigen de machtigingen moet wijzigen.
Succes.

PS, nu weet je ook direct waarom programma's als revouninstaller niet alles kunnen verwijderen, jij kan het niet zonder de machtigingen te wijzigen, en als je iets installeert en je met dat programma iets wil verwijderen zijn die rechten niet anders.
Of een uninstaller het zou verwijderen als er wel volle machtiging is weet ik niet.
Dan zou je dat in windows xp moeten proberen die op een fat32 is geinstalleerd, daar is geen versleuteling op mogelijk en bestaat tabblad beveiliging niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gevorderd gedaan lange pier.

Erik:
dank ik ga hiermee aan de slag!
 
Komt goed hoor Gebruiker57, wel moet je alert zijn met deze instellingen en alleen iets wijzigen als je weet wat je doet en het nodig hebt in tabblad beveiliging.
Je kan eventueel een herstelpunt maken eerst.
Met het terugzetten van een herstelpunt worden ook alle machtigingen van dat moment hersteld.
 
Als ik trouwens die map uit Program Files heb verwijderd, is dan dat hele programma van de computer af? (Het is nl niet dat ik me "stoor" aan die mappen, maar wil me er gewoon van verzekerd zijn dat de programma's niets meer doen op de pc)
 
Dat programma zal niks meer doen.
Maar als je in het register ook wil gaan zoeken en verwijderen moet je wel alles van de betreffende software weten, zoals bestandsnamen, mapnamen, zijn er services die het programma opstartte enz...
Je kan wel in de sleutels:
HKEY_CURRENT_USER\Software
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
kijken of je sleutels ziet die bij het verwijderde programma horen en die verwijderen.
Verder in het register op zoek gaan vergt gewoon wat meer onderzoek.
Je zou op de programmanaam kunen zoeken, maar op deze manier zal het programma niks meer doen.

Je kan in de services en msconfig tabblad opstarten zien of je regels ziet van verwijderde programma's
Zoek dan naar overeenkomende teksten in het register en zet eens neer in welke sleutel je iets vond.
Dan weet ik wel of je dat kan verwijderen of niet.

Op je hdd kan je ook nog verder zoeken of er mappen zijn van het verwijderde programma.
In common files en gebruikersmappen kunnen ook nog wat mappen staan die misschien hoorde bij het verwijderde programma.

De vraag is denk ik wel opgelost, klik als dat zo is op het knopje.
En natuurlijk is het storend als mappen en bestanden van gedeinstalleerde programma's achterblijven, deze nemen schijfruimte in en doen niks meer.
De data van de regels in het register nemen amper ruimte in op je hdd, dus dat is niet echt iets wat je schijfvullend kan noemen.

Is het nu opgelost, of zoals er staat niet opgelost?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan