programma installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
in XP gebruikte ik steeds Davi-Cash 2000 voor mijn administratie,
nu wilde ik dit ook in Vista installeren,
eerst rechts geklikt op het setup.exe bestand,
en gekozen voor comtabiliteitmodus WindowsXP met SP2,
ook aangevinkt: dit programma als administrator uitvoeren,
daarna de setup uitgevoerd, maar na het inlezen van de bestanden zie ik ineens
davi1.jpg

er is dus genoeg ruimte op de schijf en heb het geinstalleerd als administrator,
wat kan ik nog doen, zodat ik het programma kan gebruiken ?
 
Ik vrees dat je niet veel kan doen, omdat dit programma niet installeerd onder Vista.
Het is al een programma uit 2000 dus lijkt me dat ook wel logisch.

Of Vista er af en XP er op, of een nieuw programma aanschaffen.

Misschien Davi benaderen of zij hiervoor een oplossing weten.
 
Voer je het programma ook als Administrator uit én onder compabiliteitsmodus (ik praat dus niet over de setup!)?
 
ik denk dat Loonytune gelijk heeft, in XP werkt het wel, het is idd al een oud programma,
helaas dus in VIsta onbruikbaar, het staat ook niet bij de software, is dus niet geinstalleerd, XP_PC, dan het dus ook niet als Administrator én onder compabiliteitsmodus uitvoeren.
 
Dan ben ik ook bang dat het niet gaat werken.. Helaas is Davilex software niet zó geweldig. Zo zijn er tientallen Davilex programma's die niet op XP werken.
Davilex geeft er soms patches voor uit als de programa's nog relatief nieuw zijn maar ouder dan een jaar en je kunt het vrijwel altijd vergeten.
Beetje jammer.
 
Dan ben ik ook bang dat het niet gaat werken.. Helaas is Davilex software niet zó geweldig. Zo zijn er tientallen Davilex programma's die niet op XP werken.
Davilex geeft er soms patches voor uit als de programa's nog relatief nieuw zijn maar ouder dan een jaar en je kunt het vrijwel altijd vergeten.
Beetje jammer.

OleAut32.dll is een andere dan XP, vermoedelijk pakt deze hem daarom niet. Je zou voor de gok als je een backup hebt deze eens van een XP pc af kunnen halen om te testen of het werkt als je deze in je system32 zet. (wees bedacht op onverwachte bij-resultaten)

En anders is dit misschien een oplossing.

Microsoft virtual pc effe downloaden en dan een XP-installeren in een virtual machine, dan kan je het toch op die PC draaien. Configureer je VMachine met minimale systeemeisen voor het programma. Een boekhoudprogramma heeft niet zoveel nodig, en draai je boekhoudprogramma in een virtuele omgeving.
 
Microsoft virtual pc effe downloaden en dan een XP-installeren in een virtual machine, dan kan je het toch op die PC draaien. Configureer je VMachine met minimale systeemeisen voor het programma. Een boekhoudprogramma heeft niet zoveel nodig, en draai je boekhoudprogramma in een virtuele omgeving.

Is inderdaad een slimme oplossing.
Sinds dit jaar is Virtual PC ook gratis te verkrijgen, je moet alleen een geldige XP licentie hebben (maar die had je al neem ik aan?).

Toevallig afgelopen week nog een Windows 98 virtueel leven ingeblazen.
 
Inderdaad een goede oplossing, hier had ik niet aan gedacht.

Je kan er hele leuke dingen mee doen en flexibel werken. Een virtual machine kan je zo meenemen in zijn geheel op een USB stick of een DVD. Het is in principe maar 1 map. Kopieer je deze, dan kan je hem op een andere PC met Microsoft Virtual PC weer zo inladen en opstarten.

Je backup is ook heel erg flexibel, en zeer snel terug te zetten.

Tevens kan je meerdere virtual machines ook naast elkaar draaien op 1 PC (mits voldoende RAM aanwezig natuurlijk) en gebruiken om netwerkjes bijvoorbeeld te testen. Ook voor spelletjes die strikt win98 of eerder en MS dos nodig hebben is een Virtuele PC een uitkomst, daar deze vaak grafisch niet zo zwaar is de performance ook goed.
 
Grafisch is virtueel niet echt een succes hoor.. Je hebt geloof ik een videokaart van 4 MB ofzo ;-).
Voor die hele klassieke DOS-games kan het misschien wel : -).
 
Grafisch is virtueel niet echt een succes hoor.. Je hebt geloof ik een videokaart van 4 MB ofzo ;-).
Voor die hele klassieke DOS-games kan het misschien wel : -).

Ja grafisch geheugen is niet zoveel, maar het werkt :) Er schijnen ook nog wat manco's te zijn met USB aansturing.

VM-ware is op deze punten iets verder (32 mb videoram, alle USB functionaliteit), maar ja die kost een goeie 80€ voor een workstation.
 
Klopt.
Altijd waar voor je geld he :).

Ik vind het al wel een stap vooruit dat ook Virtual PC nu gewoon gratis is. De opties/functionaliteiten zijn namelijk ruim voldoende voor thuisgebruik (meestal dan toch wel :D.).
 
toch ff een reactie op mijn probleem met Davicash, ik had dus die OleAut32.dll uit XP gehaald en gekopierd in VIsta (syseem32), er werd gemeld dat er al eenthe in stond, dus beide behouden, de setup weer uitgevoerd, maar helaas, weer die melding zoals te zien is in mijn 1ste bericht, helaas dus; die andere oplossing (Microsoft virtual pc) is ver van mijn bed :-(
Ik start wel XP en start daar maar Davicash of ik ga op zoek naar een ander programma dat wel werkt in Vista,
dank voor de info.
 
Virtual PC is absoluut een begrijpelijk programma hoor.

Je download het bij MS. En installeert het. Dat gaat vanzelf.

Daarna kan je gewoon een nieuwe virtual machine creeëren met een wizard. Deze start je op met een Setup-CD van windows in je computer's CD drive (autodetect pakt gewoon de goeie, het is nog makkelijker als bij een PC opnieuw installeren). Dan draai je IN de virtuele computer heel je windows XP setup. Extra hardwaredrivers zijn niet nodig. En dan kan je in die Virtuele computer werken alsof je op een normale PC werkt. Als je het venster maximaliseert, dan ziet het er gewoon uit als windows alsof het op je eigen PC draait.
 
Het wordt wel een ander verhaal als je geen CD hebt, maar een recovery partitie. ( of daar weer een CD rom van gemaakt )
 
Laatst bewerkt:
jippiejajee, moet dat installeren dan gebeuren in Vista ?
ik heb nl al XP geinstalleerd op mijn andere partitie
 
Het wordt wel een ander verhaal als je geen CD hebt, maar een recovery partitie. ( of daar weer een CD rom van gemaakt )
Je houdt wel van ingewikkeld he ... :D Booten door je virtual machine te connecten naar een andere server 2003 virtual machine op dezelfe PC waar je een installatie klaar hebt staan zodat ie er automatisch unattended inloopt is ook een optie. ROFL

jippiejajee, moet dat installeren dan gebeuren in Vista ?
ik heb nl al XP geinstalleerd op mijn andere partitie

Je kunt de Virtual PC gewoon onder Vista installeren. Dat is dan je "host" besturingssyteem.

Virtual PC is gewoon een programmaatje. Je installeert het. Daarna creëer je er vensters mee die elk 1 PC simuleren (vandaar Virtual). Alles wat je dan doet gebeurt ook alleen maar binnen dat venstertje.

deze link

installeer het onder windows vista.
 
Je houdt wel van ingewikkeld he
.

Het is de realiteit, 95% van de huis, tuin en keuken computers komen tegenwoordig uit zogeheten "supermarkten of witgoed bedrijven" Ik wil hier geen namen noemen omdat dit reclame is.
En deze worden bijna allemaal door de bekende merken geleverd met een recovery partitie zonder CD-Rom.
 
Het is de realiteit, 95% van de huis, tuin en keuken computers komen tegenwoordig uit zogeheten "supermarkten of witgoed bedrijven" Ik wil hier geen namen noemen omdat dit reclame is.
En deze worden bijna allemaal door de bekende merken geleverd met een recovery partitie zonder CD-Rom.

hmmmm, Ik draai al jaren hier op mijn PC's XP van originele schijf, omdat ik toen al ziek werd van dat recoverygebeuren. Nu zijn de laatste tijd ze wel verbeterd dacht ik.

Als je alleen een herstelpartite hebt zou het veel voorbereiding vergen, maar ik acht het niet onmogelijk, ik ga het proberen heb nog recovery van oude PB liggen compleet.

effe quote ;)

XP_PC zei:
Altijd waar voor je geld he :).

Geld ook voor een windows CD. :D
 
hallo, ik heb die virtuel pc gedownload en geinstalleerd, ik zie dus nu een venster, waar ik op start kan klikken, dan verschijn een 'dos' venster met gegevens, moet ik dan nu de cd van XP in de player doen en word dan XP geinstalleerd ? ik heb XP wel al op de D partitie staan of maakt dat niet uit ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan